Aardige motor agent

politie.gif

[me]sprinter vraagt zich af of hij nu een boete krijgt voor het beledigen van ...[/me]
 
Er is een gouden regel voor beginnende (motor)agenten: "Wie schrijft die blijft" Helaas houden ze ze zich er ook nog aan op sommige bureau's.
In 9 van de 10 gevallen zullen ze een motorrijder toch niet verbaliseren onder het mom: We hebben wel wat beters te doen...
 
Er is een gouden regel voor beginnende (motor)agenten: "Wie schrijft die blijft" Helaas houden ze ze zich er ook nog aan op sommige bureau's.
In 9 van de 10 gevallen zullen ze een motorrijder toch niet verbaliseren onder het mom: We hebben wel wat beters te doen...

Deze heb je zeker zelf verzonnen? Knappe rijm hoor!
 
Mijn ervaring met motor smerissen zijn ook best goed. Toen we 140 over de ring hoofddorp (daar mag je 80 geloof ik) met groot licht reden kwam er ook een motorsmeris naast ons rijden die alleen seinde zo van: beetje dimmen jongens. :}
 
En als ik nou een koekblik opschrijf die zojuist een poging deed jou op je motor van de weg af te drukken???? Mag dat wel ????

Ik zou als ik jou was geen moeite meer doen Baksteen, met sommige mensen valt niet zo goed te praten...
 
Ik zou als ik jou was geen moeite meer doen Baksteen, met sommige mensen valt niet zo goed te praten...

Als je een pv krijgt heb je dat nog altijd aan jezelf te wijten. Want het oordeel van de verbalisant is kundig en zuiver, althans daar mag je nu van uit gaan.

En val nou niet over me heen dat het in jouw situatie net anders is geweest, dat die agent echt fout was en zo.... Of dat het allemaal penissen agrarica zijn...

Maar zo'n zaak als prestatie contract waarbij verplicht een aantal 100.000 extra bekeuringen wordt voorgeschreven is natuurlijk belachelijk. Je zou haast gaan denken dat de regels zo worden gemaakt dat je ze wel moet overtreden, anders kom je niet aan de quota.

Dat moet de druk op de individuele pv uitschrijvende politie ambtenaar toch ook opvoeren. Want zo'n contract werkt naar beneden door.

Wat is de volgende stap? Dat je ook individueel wordt afgerekend op het aantal pv's? Dat jouw beoordeling en salarisverhoging mede hiervan gaat afhangen. (Is dat al niet een beetje zo?) Of dat je een percentage van de opgelegde boete's deel uit gaat maken van je inkomen in de vorm van een soort prestatiebeloning? Dan wordt je schrijfmotivatie wel wat anders toch. Ben je dan nog wel zo zuiver in je oordeel? Zou je dan ook niet gaan schrijven op aan je persoonlijke quotum te komen, zonder dat het nodig of terecht is?

Vreemd? Ik dacht het niet, er zijn landen waar dat gebruikelijk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[
Wat is de volgende stap? Dat je ook individueel wordt afgerekend op het aantal pv's?

Halloo, ik weet dat dit twintig jaar geleden echt zo werkte!!! Sindsdien is er blijkbaar toch veel veranderd hoewel het niet lang meer zal duren voordat het weer zo zal zijn :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan