Acceleraties en tussenacceleraties

BadEend

MF veteraan
28 feb 2004
1.491
2
Weet iemand de acceleraties van 0-100 0-200 en 0-250 en eventueel de tussenacceleraties van deze motoren, (tussen)acceleraties van andere motoren zijn ook welkom. De site www.einszweidrei.de is mij al bekend maar daar staat niet alles op en http://members.lycos.nl/leonnap/

Suzuki GSXR600 2001 en GSXR750 2000

Honda CBR600 1999 en CBR900 2000

Kawa ZX6R 1999 en 2000

Kawa ZX9R 2000

Aprilia SL1000 1999,2000

Aprilia RST1000 en RSV mille van 1999,2000

Suzuki TL1000S en R
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook eerst een site waar ook de Lamborigini's en ferrari's bij stonden, maar die is off line gegaan geloof ik.
Was iets van Quatermile Rivals
 
Weet iemand de acceleraties van 0-100 0-200 en 0-250 en eventueel de tussenacceleraties van deze motoren, (tussen)acceleraties van andere motoren zijn ook welkom. De site www.einszweidrei.de is mij al bekend maar daar staat niet alles op en http://members.lycos.nl/leonnap/

Suzuki GSXR600 2001 en GSXR750 2000

Honda CBR600 1999 en CBR900 2000

Kawa ZX6R 1999 en 2000

Kawa ZX9R 2000

Aprilia SL1000 1999,2000

Aprilia RST1000 en RSV mille van 1999,2000

Suzuki TL1000S en R
0-100 doen ze in 3 sec.
De 600cc 4 cilinders doen 0-200 in 10 sec.
De 1000cc 4 cilinders doen 0-200 in 7,5 sec.
De 1000cc 2 cilinders doen 0-200 in 8,5 sec.
(bij de sportieve modellen dan en sommige een tiende meer, anderen een tiende minder
:)
 
Laatst bewerkt:
0-100 doen ze in 3 sec.
De 600cc 4 cilinders doen 0-200 in 10 sec.
De 1000cc 4 cilinders doen 0-200 in 7,5 sec.
De 10000cc 2 cilinders doen 0-200 in 8,5 sec.
(bij de sportieve modellen dan en sommige een tiende meer, anderen een tiende minder
:)


10000cc 2pitter :?
 
0-100 doen ze in 3 sec.
De 600cc 4 cilinders doen 0-200 in 10 sec.
De 1000cc 4 cilinders doen 0-200 in 7,5 sec.
De 10000cc 2 cilinders doen 0-200 in 8,5 sec.
(bij de sportieve modellen dan en sommige een tiende meer, anderen een tiende minder
:)

En dan kan de bestuurder ook nog eens voor de nodige verschillen zorgen.
 
zeker weten, want bij een stoplichtsprintje heb ik al een keertje bijna van een fireblade gewonnen... met een gs500e... pas bij ongeveer 100 km/u was ik gezien...
 
Ik ben juist op zoek naar de precieze cijfers. De cijfers ongeveer waren mij al bekend.
 
Ik ben juist op zoek naar de precieze cijfers. De cijfers ongeveer waren mij al bekend.

Er bestaan geen precieze cijfers. Er zijn zoveel factoren die verschil maken:
luchtvochtigheid, inrijden van de motor, staat van de motor, gewicht berijder, rijtechniek berijder, windsnelheid etc.
 
zeker weten, want bij een stoplichtsprintje heb ik al een keertje bijna van een fireblade gewonnen... met een gs500e... pas bij ongeveer 100 km/u was ik gezien...

Ik heb met een GS500 gereden, en ook al met een CBR900
fireblade..
volgens mij is het onmogelijk om met de GS te winnen...tenzij de andere niet voluit gaat, of niet kan rijden...

Maar ik weet wat je bedoeld..snelle start, en de andere jou misschien onderschat
fijn voor je :+
 
zeker weten, want bij een stoplichtsprintje heb ik al een keertje bijna van een fireblade gewonnen... met een gs500e... pas bij ongeveer 100 km/u was ik gezien...

volgens mij is deze joker een grapje met ons aan het uithalen ;)

Mijn maat (maikel) rijdt een gs500e dus ik spreek uit ervaring.
 
De eerste meters kun je meestal wel winnen met een lichtere fiets omdat je minder zorgen hoeft te maken hoe hoog je wheelie wordt, dus met de lichte gewoon vol open en weg en met de dikke (veel cc/pk, weinig kg) 'voorzichtig' weg en later pas vol (en dan vlieg je de lichte weer voorbij).
 
kijk eens bij sportrider.com daar staan vrijwel alle modellen met acceleratie tijden en kwartmille tijden
 
Ik zit net in mijn Haynes boek te kijken voor de soezen en daarin staat;

Quartermile;
GSXR600 ________ 11 sec ____ met 201 km/h
GSXR750 ________ 10,5 sec __ met 215 km/h
GSXR1000________ 10,3 sec __ met 236 km/h

Kunnen we hieruit opmaken, dat de 750 sneller is op de lagere snelheden? :o

Topsnelheid
600 ___ 257km/h
750 ___ 272km/h
1000___ 293km/h
 
Terug
Bovenaan Onderaan