Hoi Techneuten,
Ik heb een probleempje met mijn accu. Twee weken terug merkte ik dat mijn motor niet wilde starten. Na het opladen van mijn accu liep alles weer als een zonnetje. Todat ik gisteren weer opmerkte dat mijn accu weer leeg was!!
Ik heb een druppellader met een accutester erop. Om de accu te testen noemen zij het volgende:
1. Zet de druppellader uit (220V eraf) sluit nu de laadsnoeren aan op de accu en zet over de accupolen een lampje van 21W oid tbv impedantie. Als het testlampje op de accutester na 30 seconden rood wordt dan is de accu stuk (groen is OK)
2. Als de accu nog in de motor zit zet dan de verlichting van de motor aan tbv de belasting van de accu.
Nu is bij het probleem dat mijn accu met een enkel lampje na 2 minuten nog niet uit is (lampje groen dus OK).
Zodra ik de accu in mijn motor heb zitten en ik schakel de verlichting aan dan is na een minuut het lampje rood, dus zou dat betekenen dat ie stuk is!
Nu denk ik dat er twee dingen aan de hand kunnen zijn
1. Mijn accu is toch stuk...
2. Er zit wellicht ergens sluiting in het systeem van mijn motor...
Kan iemand mij een betrouwbare manier vertellen om mijn accu te testen?
Is er een manier om te meten of er sluiting is in mijn systeem (als de motor eenmaal rijd is er geen vuiltje aan de lucht)
Ik heb al bij wat andere topics gekeken maar kon daar niet echt iets vinden wat op mij van toepassing was.
Wie kan mij wat tips geven???
Ik heb een probleempje met mijn accu. Twee weken terug merkte ik dat mijn motor niet wilde starten. Na het opladen van mijn accu liep alles weer als een zonnetje. Todat ik gisteren weer opmerkte dat mijn accu weer leeg was!!
Ik heb een druppellader met een accutester erop. Om de accu te testen noemen zij het volgende:
1. Zet de druppellader uit (220V eraf) sluit nu de laadsnoeren aan op de accu en zet over de accupolen een lampje van 21W oid tbv impedantie. Als het testlampje op de accutester na 30 seconden rood wordt dan is de accu stuk (groen is OK)
2. Als de accu nog in de motor zit zet dan de verlichting van de motor aan tbv de belasting van de accu.
Nu is bij het probleem dat mijn accu met een enkel lampje na 2 minuten nog niet uit is (lampje groen dus OK).
Zodra ik de accu in mijn motor heb zitten en ik schakel de verlichting aan dan is na een minuut het lampje rood, dus zou dat betekenen dat ie stuk is!
Nu denk ik dat er twee dingen aan de hand kunnen zijn
1. Mijn accu is toch stuk...
2. Er zit wellicht ergens sluiting in het systeem van mijn motor...
Kan iemand mij een betrouwbare manier vertellen om mijn accu te testen?
Is er een manier om te meten of er sluiting is in mijn systeem (als de motor eenmaal rijd is er geen vuiltje aan de lucht)
Ik heb al bij wat andere topics gekeken maar kon daar niet echt iets vinden wat op mij van toepassing was.
Wie kan mij wat tips geven???