Goede accu ?

benny1

Die hard MF'er
16 mrt 2007
254
0
Ik ben op zoek naar een nieuwe accu voor mijn R80RT.
Heb al 2 Yuasa accu's versleten, deze gingen telkens 2 jaar mee. In de winter altijd aan de druppellader.
Heb al wel gemerkt dat de R80RT veel startvermogen nodig heeft.
Standaard zit er een 30Ah accu in.
Ik dacht van deze keer voor een goedkoper model te gaan daar de Yuasa mijn vertrouwen ook niet meer heeft.
Hierbij kwam ik uit bij de volgende 2 :
Blackmax motor accu 53030/ 53230
https://accutotaalcenter.nl/accu/blackm ... 030-53230/


Panther Premium motor accu 53030
https://accutotaalcenter.nl/accu/panthe ... ccu-53030/
Panther wordt geproduceerd door fabrikant : Varta
Calciumtechnologie
Verhoogde technische specificaties
Goede startcapaciteit
Onderhoudsvrij
STARTCAPACITEIT 390A EN + POOL RECHTS

Heeft iemand ervaring met deze merken want ik denk niet dat ze moeten onderdoen voorde duurdere merken ?
 
Het is een motor waar ik maandelijks eens enkele km's mee rijdt en om daar nu een accu van €200 in te stoppen is wat teveel van het goede.
 
Als hij toch maar 40 euro kost.. en je doet er gemiddeld 2 jaar mee; dat zijn dan de kosten toch niet?

Zie trouwens 6 maanden garantie staan.. Minimum garantieduur in Europa is 2 jaar voor producten toch?
Of gelden er ineens andere regels voor accu's..
Eigenlijk geven ze indirect zelf aan dat het rotzooi is met een dergelijk korte garantieduur.
 
Het is een motor waar ik maandelijks eens enkele km's mee rijdt en om daar nu een accu van €200 in te stoppen is wat teveel van het goede.
Dat hangt er maar net vanaf of je elke maand wat kilometers wilt rijden. Of om de paar maanden in je pak naast de motor wilt staan om erachter te komen dat hij niet start en je weer een week op een vervangende accu kan wachten.
 
Lotus van van cranenbroek,de zwaarste DTX 20-BS.,krijgt een 2 cilinder 1200 cc ook rond
Middelgrote werkt al anderhalfjaar perfect in mijn motorscooter (600 cc 1 cilinder)
Heb er een paar en kijk er van op hoe laag de zelfontlading is.

lotus-gerate-scooter-motor-accu-large.jpeg
 
Lotus van van cranenbroek,de zwaarste DTX 20-BS.,krijgt een 2 cilinder 1200 cc ook rond
Middelgrote werkt al anderhalfjaar perfect in mijn motorscooter (600 cc 1 cilinder)
Heb er een paar en kijk er van op hoe laag de zelfontlading is.

Bekijk bijlage 1931553
Net even zitten kijken op de site maar die prijzen zijn inmiddels wel aanzienlijk verhoogd. Dus zo interessant is het niet meer.
 
Ik gebruik altijd (geen onderhoudsvrije) Yuasa en heb nooit problemen. Gingen tussen de 7 en 10 jaar mee. Nu rij ik wel een paar keer per week dus nooit aan de druppellader. Ik denk dus dat Zot gelijk heeft.
Wat je nog zou kunnen controleren is de lader en het laad circuit van de motor.
 
Als je veel startvermogen nodig hebt, is het misschien een idee om naar een type te kijken met een wat hogere CCA (Yuasa linkje over wat CCA is). De accu die ik onlangs kocht is er in meerdere versies, waarbij die met de hogere CCA het wat makkelijker zou moeten hebben. Tot nu toe lijkt dat ook zo te zijn. Ding start beter dan ooit.

Je druppellader kan ook averechts werken op lange termijn. Als je er een hebt die 24/7 langzaam door laadt (druppelt dus) knapt je accu niet op. Een type dat meet en laadt als dat nodig is, is wat handiger.
 
Ik gebruik altijd (geen onderhoudsvrije) Yuasa en heb nooit problemen. Gingen tussen de 7 en 10 jaar mee. Nu rij ik wel een paar keer per week dus nooit aan de druppellader. Ik denk dus dat Zot gelijk heeft.
Wat je nog zou kunnen controleren is de lader en het laad circuit van de motor.
het probleem met niet onderhoud vrije accu,s is dat ze onderhouden moeten worden. Mensen denken dat een druppellader dat doet, maar die vult geen gedestilleerd water bij
 
Terug
Bovenaan Onderaan