accu op?

Vijf jaar zou kunnen.
Meten is weten.
In techniek staat een how to het doormeten van alles.
 
kwam er zondag eentje tegen die ook leeg was :Y
en ik maar helpen aanduwen...
totdat ik de accu zag :X

1002193_498541280240652_1600550105_n.jpg


_O-
 
Ik begin maar met een nw accu. Dat meten vergeet ik maar . 5 jaar is gewoon lang voor een accu. Staat die nu leeg dan zoeken we verder,maar de motor heeft pas 10 k gelopen.
 
Gewoon even je laadspanning meten.. is zo gepiept met een multimetertje van een 10 euro. Als er wel iets aan mankeert dan is je accu binnen 1 a 2 maand weer kaduuk en dat is toch een stuk duurder en zonde toch.
 
Kan het niet zijn dat de startmotor op een dood punt stond,of de zuigers? Na slechts 15 min op de optimate startte die ineens weer. De oude accu laten doormeten en die was niet leeg en ook ok .
 
Nee niet echt, maar je accu kan wel leeglopen door diens leeftijd. Dan heb je over een paar dagen hetzelfde probleem. Ook kan je laadspanning te laag zijn en dan trekt je motor tijdens het rijden zelf je accu leeg. Gaat de accu uiteindelijk ook stuk van maar hoeft dus nog niet. Maar dan heb je wel een probleem met je spanningsregelaar/omvormer. Dus nogmaals meet even je laadspanning en je bent een stuk wijzer.

EDIT: De spanningsregelaar/omvormer is een zwak punt van de VSjes, kan me dus voorstellen dat dit met de nieuwere versies ook het geval is.
 
Laatst bewerkt:
Ik begin maar met een nw accu. Dat meten vergeet ik maar . 5 jaar is gewoon lang voor een accu. Staat die nu leeg dan zoeken we verder,maar de motor heeft pas 10 k gelopen.
Hmm, ik heb een Yamaha Dragstar 650 uit 1998, m'n accu is origineel en ik heb er nog totaal geen problemen mee...
 
Hmm, ik heb een Yamaha Dragstar 650 uit 1998, m'n accu is origineel en ik heb er nog totaal geen problemen mee...
ja als je m elke winter aan de optimate hangt, de vorige eigenaar heeft dat nooit gedaan, maar ik heb de accu door laten meten en die is ok. Denk dus meer aan een dood punt van mn start motor.
 
voor een tientje heb je een simpele digitale multimeter...
Maar analoog moet toch ook gewoon werken? In de juiste stand zetten moet je prima op minstens een halve volt nauwkeurig af kunnen lezen lijkt me. ;)
 
Zie wel wat die doet,ik verwacht niet dat een intruder met 11000 km een dynamo of spanningsregelaar probleem heeft. Denk gewoon de accu! Vandaag 200 km gereden en loopt nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
Als die leeg raakt is het dus niet de accu en gaan we dan verder zoeken.We gaan het vanzelf beleven .

Als die leeg is kan het nog net zo goed gewoon je accu zijn. Gaat er even om waardoor die stuk is gegaan. Door leeftijd of door een defect in je stroomcircuit. En zoals Wim al aangeeft het is een minuutje werk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan