accu opladen in woonkamer?

scoob

MF'er
22 mei 2004
121
0
Wijchen
Ik heb mijn motor in de woonkamer staan. :')

Nu is mijn vraag of ik de optimate III zonder problemen aan kan sluiten om de accu in de woonkamer op te laden. Levert dat gevaren op?
 
nee, optimate heeft overspanningsbeveiliging.

minder prettig is als je de accu omstoot en de dopjes zitten niet goed vast. Accuzuur in je woonkamer is niet leuk. Als het goed vast zit, niks aan het handje
 
Volgens mij is dat niet nodig, optimate werkt volgens mij hetzelfde als dat wanneer je aan het rijden bent met je motor. Tijdens het rijden heb je je accu toch ook niet open liggen. die optimate is ook niet hetzelfde als een echte acculader en laad je accu ook niet zo snel op.
gr Lennart
 
Houdt wel rekening mee dat accudampen zwaar explosief kunnnen zijn, dat fluit gewoon je gevel eruit bij een hoge cocentratie (auto gargage's zijn alleen verzekerd als ze accu's laden in een geventileerde ruimte , denk ook motothandel Wim ten Braake in Nijeveen, toe die keet de hens in is gegaan, verzekering keerde daarom eerst geen geld uit)

Even verdieoen in dampen van gewoon laden / druppel laden .
 
Laatst bewerkt:
Als je accu in een goede conditie verkeert hoef je niet bang te zijn voor dampvorming als jij je Opti er 24x7 aan hebt hangen. In dit geval staat de Opti pakweg 95% van de tijd je klemspanning te bewaken ZONDER daadwerkelijk te laden ;).

Daarnaast: als je Opti besluit te gaan laden, dan doet ie dat met max(!) 600mA. Daarmee doe je geen enkele accu geweld aan. Het laadtempo is dus rustig en voordat zich dampvorming van enige betekenis ontwikkelt, staat je lader al lang weer in rust de spanning te monitoren ;).

Gewoon doen :Y
 
Juist die dampen geven mij de zorg.... :X Ik ben ook een roker...


Bij het laden met een druppellader komen er zo goed als geen dampen vrij.
Dus maak je geen zorgen




Dan is NÚ het moment aangebroken om daarmee te stoppen :+
Goed voor de veiligheid, goed voor je gezondheid, goed voor de gezondheid van de mensen om je heen, en goed voor je portomenee....


full
------------------------>
full

:W
 
als ie op de druppellader staat heb je idd weinig gasvorming, maar je kan voor de zekerheid je accu eruit halen en in een geventileerde ruimte aan de lader hangen.

ik heb mn acculader gewoon in de fietsenschuur staan. hoef ik me nergens zorgen om te maken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan