accu overloopslang nat..

22 sep 2011
7
0
hoi,
is het normaal dat het overloopslangetje van de accu vaak vochtig is?

dit slangetje is er bij mijn accu vanaf en nu wordt de accu dus wat nat aan de zijkant....

of is een gel accu toch beter?....dan blijft het tenminste droog...

gr
 
Ja is voor de overloop maar het is niet de bedoeling dat hij steeds overloopt.

Zoals ik in je andere topic al melde (en nu bananeman1001 ook) meet je laadstroom even. Want nogmaals het klinkt als een accu die overladen wordt. Heb hetzelfde gehad en moest uiteindelijk mijn spanningsregelaar vervangen. Is helaas een vaker voorkomend mankement van de VSjes.
 
hoi,
is het normaal dat het overloopslangetje van de accu vaak vochtig is?

dit slangetje is er bij mijn accu vanaf en nu wordt de accu dus wat nat aan de zijkant....

of is een gel accu toch beter?....dan blijft het tenminste droog...

gr


Nee hoor geen gel accu gebruiken op de motor.
Een gel accu is prima geschikt voor electrische voeruigen, boten, campers en caravans.
Een gel accu levert niet de kracht om een startmotor te voeden, maar kan wel lange duur stroomverbruik aan.
Kan je beter een MF accu of een AGM accu gebruiken, maarrrrrr ga eerst eens even na of jouw laadsysteem een ander type accu wel aan kan??
 
hier wil ik toch ff wat op zeggen,


Een gel-accu is juist veel te krachtig voor een gewoon electriciteitscircuit van de motor.
de draden kunnen die stroom die hij levert gewoon niet aan, en kunnen gaan doorfikken. [na verloop van tijd...]


op 1 gel-accu kun je een auto starten.

LI-PO lymer accu's/gel-accu's zaten ook in mijn heli,
een lage spanning> 11,1 volt maar ontieglijk veel stroom kon dat ding leveren.

nagelang de zwaarte van de LI-PO oplopend tot maar liefst 30 AH ! :Y
dat hield ie een 10 min vol,
het dingetje is 8x4x2 cm in omvang :X



kan je nagaan als je zo'n grote accu...... :X B|
niet doen; houd het bij de loodplaten-accu's, electroliet/zuur-accu's
of halfnatte accu's, die met een soort van spons erin, ook met zuur.







NB; meestal bij elke soort motorfiets heeft de fabrikant zijn dynamo afgesteld op de accu,

de accu die geplaatst wordt is tussen de 12/14 AH, dit kan de dynamo prima aan omdat die een overcapaciteit heeft.

lees; zwaarder is als het opgenomen totale vermogen.

als je zomaar een zwaardere accu erin gaat zetten, heb je kans dat je ook nogeens je dynamo opblaast. De accu gaat dan stroom vragen die de dynamo niet kan leveren.

Alles qua electriciteit en het circuit is zorgvuldig berekend.
maak hierin nooit zomaar ff wijzigingen, ... :N -O-



:)
 
Laatst bewerkt:
oh, en als je slangetje vaak vochtig is;

een aanduiding dat je accu misschien overladen wordt en te heet wordt,
waardoor het electroliet/zuur gaat koken en verdampt.
je accu ademt dan door dat slangetje :+

meestal heeft dit te maken met een kapotte SR [spanningsregelaar]
spanning te hoog en spert geen hoge voltages meer naar de accu maar laat deze door.
laadspanning op de accupolen mag niet meer worden/zijn dan 14,7 volt.
anders kookt je accu droog B|


hier zijn ook al diverse topics over, :)
 
Laatst bewerkt:
oude quote;

yep idd,


mocht die spanningafgifte van je SR op je accupolen hoger/kapot zijn,
gaat je accu opgegeven moment toch koken en sterft langzaam.... -O-

>meet eerst eens met [motor uit] op je accupolen.
>daarna met [starten van de motor] op je accupolen, spanning mag niet onder 11 volt zakken..
vervolgens met [idle/gas geven] op je accupolen, geen hogere spanning als 14,7 volt.


mocht je gelijkrichter GR kapot zijn laadt ie ws juist veel te weinig bij,
je kunt dit niet meten op de accupolen.

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan