accu van mijn intruder vs 800 is na 3 dagen leeg

denpeer

Rookie
13 aug 2009
23
0
etten-leur
de accu van mijn intruder loopt leeg na ongeveer 3 dagen
ook als de zekeringen eruit zijn. alleen als ik de accu pool los maak dan niet.
het gekke is ik meet helemaal geen lekstroom......
kan iemend mij helpen of heeft iemand het electrische schema
alvast heel erg bedankt
 
de accu is al nieuw dacht dat hij gewoon versleten was.ik met de lekstroom tussen de aansluit kabel en de plus pool maar erloopt niks ik snap er eigenlijk niks van......
heb al veel gelezen over de spanningsregelaar ....
 
als de spanningsregelaar verantwoordelijk zou zijn voor het leeglopen van de accu, moet je nog steeds een lekstroom meten.
koppel de spanningsregelaar anders eens los en sluit de accu aan, en wacht dan 3 dagen.
 
Laatst bewerkt:
als je de zekeringen allemaal loshaalt, en je accu loopt nog steeds leeg kan het haast niet anders wezen dan dat er een diode is doorgeslagen en de accu leeg loopt via je spoelen van je dynamo.
 
als je de zekeringen allemaal loshaalt, en je accu loopt nog steeds leeg kan het haast niet anders wezen dan dat er een diode is doorgeslagen en de accu leeg loopt via je spoelen van je dynamo.


Dat verwacht ik ook. Maar dat moet je dan wel kunnen meten! In ieder geval DC stroombereik en in orde grote van mA's.
 
ik heb de spannings regelaar losgemaakt deze heeft 5 aansluitingen
plus en min en 3 voor de dynamo.
is nu de regelaar stuk?
of de dynamo
en de regelaar is van het type SH576A-12 weet iemand een goedkoop adres voor dit onderdeel
alvast bedankt
 
ik heb de spannings regelaar losgemaakt deze heeft 5 aansluitingen
plus en min en 3 voor de dynamo.
is nu de regelaar stuk?
of de dynamo
en de regelaar is van het type SH576A-12 weet iemand een goedkoop adres voor dit onderdeel
alvast bedankt

Motor starten met een volle accu en de spanning meten bij ca 5000 toeren moet ca 14,3 volt zijn.

Je kan ook de weerstand meten tussen de drie draden van je dynamo. Elke combi moet dezelfde weerstand hebben. Verder moet de weerstand tov het frame oneindighoog zijn.
 
Even nog een stukje theorie.

Als je accu los zit en hij loopt niet leeg en als ie aan gekoppeld zit wel dan moet er een lekstroom lopen. Anders zou het geen verschil uitmaken.

Aangezien jij niets meet denk ik dat je niet goed meet. Je moet een pool helemaal los maken en tussen de pool en de los gemaakte aansluiting meten. Nu doe je dit goed neem ik aan.

Op welke schaal heb je de multimeter ingesteld?
Zijn de meetdraden niet defect? (even doorpiepen op weerstand nivo)
Voor sommige multimeters moet je een andere aansluiting gebruiken op je multimeter.
Soms is de aparte zekering voor stroommeten in je multimeter door gebrand.
 
Vaak zit er een zekering in de mulit meter voor het grotere stroombereik. Vaak is zo'n zekering dan ook defect en dan meet je natuurlijk niks.

Begrijp ik nu goed dat de accu niet is leeg gelopen, nu de spannings regelaar los genomen was?
 
de accu van mijn intruder loopt leeg na ongeveer 3 dagen
ook als de zekeringen eruit zijn. alleen als ik de accu pool los maak dan niet.
het gekke is ik meet helemaal geen lekstroom......
kan iemend mij helpen of heeft iemand het electrische schema
alvast heel erg bedankt

Hallo, ich habe das selbe Problem, seit 10/2009 - jetzt 03/2010 ist die 3te Batterie leer.
Was war es denn bei Dir??? Spannungsregler??? Kurzschluss ???

Bedankt, ede
 
Terug
Bovenaan Onderaan