achterdemper hoger zetten

Janus J Jaspers

Die hard MF'er
20 jun 2002
290
0
Voor een reisje naar de Alp d'Heuz met duo + bepakking wil ik de achterkant van mn gsxr750 '91 hoger zetten.
Bovenaan de de demper zit schroefdraad en 2 gekartelde ringen. Door die ringen naar beneden te draaien wordt de demper langer. Moet kunnen lijkt me. Ik krijg er echter geen beweging in. Met een grote tang kom ik er niet bij. Door met een schroevedraaier en een hamer te tikken komt er alleen in een groef in de ring. Bestaat hier speciaal gereedschap voor?

Nog een vraag: waar haal je een originele kleurcode vandaan?
 
Bedoel je je uitlaatdemper of je schokdemper?? :)

Die twee gekartelde ringen zijn contramoeren deze kun je eigenlijk alleen met een C-sleutel los krijgen(zit in je originele gereedschap setje) of met een beitel en een hamer maar dan beschadig je de boel,door deze strakker te zetten verander je de veervoorspanning (ook wel aan te raden als je met volle bepakking op vakantie gaat).
je kan je motor hier dus niet mee "ophogen" dit moet je doen door busjes of ringen onder de schokdemper zelf te plaatsen is vast wel wat over te vinden op 't net.
Als je hem alleen wat scherper wilt laten sturen kun je natuurlijk ook de voorkant wat laten zakken(dit gaat alleen wel ten koste van je grondspeling)

Suc6
 
je kan je motor hier dus niet mee "ophogen" dit moet je doen door busjes of ringen onder de schokdemper zelf te plaatsen is vast wel wat over te vinden op 't net.

Suc6

Ik dacht: als ik die ringen naar beneden draai, wordt de demper langer en de motor dus hoger. Maar de demper blijft even lang en de veer wordt strakker!

Gereedschapsetje van deze motor heb ik niet. Kun je bij de gemiddelde gereedschapswinkel een C-sleutel kopen?
 
Je kan hem achter niet hoger zetten, wel je veer strakker, en daardoor komt in principe de achterkant ook hoger, hij veert tenslotte minder in, maar je veer strakker zetten moet je zo wie zo met duo en bepakking.

Die C/sleutel kan je niet bij een gewone winkel kopen, maar rij anders effe langs een motorzaak, zij kunnen hem iig voor je verstellen en eventueel meteen die sleutel bestellen, en met een beetje mazzel hebben ze nog zo'n ding voor je liggen.
 
Je kan hem achter niet hoger zetten, wel je veer strakker, en daardoor komt in principe de achterkant ook hoger, hij veert tenslotte minder in, maar je veer strakker zetten moet je zo wie zo met duo en bepakking.

Die C/sleutel kan je niet bij een gewone winkel kopen, maar rij anders effe langs een motorzaak, zij kunnen hem iig voor je verstellen en eventueel meteen die sleutel bestellen, en met een beetje mazzel hebben ze nog zo'n ding voor je liggen.

:^
Niet vergeten eerst de bovenste los te draaien, voordat je de veervoorspanning verandert.
 
Op maandag 12 augustus 2002 12:55 schreef Gizzmo het volgende:

...rij anders effe langs een motorzaak, zij kunnen hem iig voor je verstellen en eventueel meteen die sleutel bestellen, en met een beetje mazzel hebben ze nog zo'n ding voor je liggen.

Yep, dat doe ik!
Maar als ze hem niet hebben ga ik hameren met een botte beitel! ;)
 
Hoi, heb laatst ook de ringen met behulp van een hamer en schroevendraaier naar beneden getikt. Dacht eerst dat het niet ging lukken dus eerst de bovenste wat los getikt en toen lukte het wel. Niet echt een mooie oplossing, maar die butsen ziet niemand....

ps hoe zet je de achterkant hoger met ringen onder de achterveer?? heb er laatst iets over gelezen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan