Achterrem en keuring

Onsleverd

Rookie
23 apr 2019
7
0
Beste leden ik heb laats een daelim vt 125 gekocht die nog duitste papieren heeft nu was mijn vraag over de achterrem als volgt tot hoever mag de pendaal naar beneden gaan? Want die van mij gaat inverhouding heel ver naar beneden. En volgende vraag omdat mijn motor nog gekeues moet worden. Waar letten ze allemaal op en zijn ze streng?
 
Op Google staan ze allemaal met trommelrem achter en die zijn erg makkelijk te stellen. Borgmoertje van de remstang bij het achterwiel lossen en de moer met de hap er uit indraaien. Maar als de rem werkt zou hij gewoon door de keuring moeten komen
 
Ik heb zelf 2 maal een motor geïmporteerd, de eerste (ZXR400) is het chassisnr van gecheckt en de wielbasis opgemeten. Met een rolmaat, motor op de jiffy, even snel. Ofwel een ZXR400 met een wielbasis die afwijkt van een normale. Verder is de motor niet eens op contact geweest.

Tweede geval (street triple) chassisnr en motornr, op contact voor de km stand, meer niet
 
ook als de rem niet werkt komt hij door de keuring.
er word niet naar gekeken.
er word alleen naar de koplamp en de nummers gekeken.
en natuurlijk of de papieren kloppen.
Dat ligt er maar net aan hoe een keurmeester zijn pet heeft staan..
Ooit eens meegemaakt bij het keuren van een bromfiets dat de tanden op de tandwielen werden geteld en dat hij vervolgens op de rollerbank moest..
Dag er op zelfde keurmeester en toen hoefde het spul niet eens van de aanhanger af....keuring was in 2 minuten gepiept..
 
Dat ligt er maar net aan hoe een keurmeester zijn pet heeft staan..
Ooit eens meegemaakt bij het keuren van een bromfiets dat de tanden op de tandwielen werden geteld en dat hij vervolgens op de rollerbank moest..
Dag er op zelfde keurmeester en toen hoefde het spul niet eens van de aanhanger af....keuring was in 2 minuten gepiept..
Een geval van omkoping.
 
Terug
Bovenaan Onderaan