achterrem Yamaha YZ250F

JWBakkum

MF'er
22 feb 2007
101
0
Aadorp
Hallo

Ben bezig met een kameraad zijn Yamaha YZ250F van '01 en hiervan werkt de achterrem niet meer. Deze bleef altijd vast zitten. Dus achterklauw nagekeken maar die is goed. Nu de cilinder voor los gehaald en die was gigantisch smerig. Deze gereinigd en een nieuwe revisie set erin geplaatst. Dit met remolie gemonteerd. Nu wil hij niet op druk komen. Geen remvloeistof uit de ontluchtingsnippel achter.

Wat kan dit zijn?

GR JW
 
Hallo

Ben bezig met een kameraad zijn Yamaha YZ250F van '01 en hiervan werkt de achterrem niet meer. Deze bleef altijd vast zitten. Dus achterklauw nagekeken maar die is goed. Nu de cilinder voor los gehaald en die was gigantisch smerig. Deze gereinigd en een nieuwe revisie set erin geplaatst. Dit met remolie gemonteerd. Nu wil hij niet op druk komen. Geen remvloeistof uit de ontluchtingsnippel achter.

Wat kan dit zijn?

GR JW
Een achterrempomp verplaatst slechts heel weinig vloeistof dus de kans is groot dat er een grote luchtbel in de leiding zit welke er niet uit wil.
Soms helpt het om de remleiding bij de pomp iets los te draaien en dan te pompen tot er vloeistof uit lekt.
Anders klauw eraf en tijdens het ontluchten zo hoog mogelijk houden, lucht wil immers naar boven.
 
We hebben zelf zo'n remleiding pompje (voor remolie te vervangen) op de klauw (nippel) gehad maar dat hielp niet. en denk dat dat in principe op hetzelfde neer komt. Of ik moet het verkeerd hebben
 
Ik gebruik altijd een grote injectiespuit, zonder scherp stalen puntje dan.. ;)

Remvloeistof er vanaf de klauw uit trekken, en neemt dan de meeste lucht mee.
Daarna nog paar keer pompen met de hand, en nippel open/dicht.

En de aanhouder wint, remsysteem van een crosser is niet makkelijk te ontluchten.

Wil het helemaal niet lukken, dan denk ik dat je iets verkeerd gemonteerd hebt?
Zo heb ik het deze week nog bij mijn crf gedaan, en werkte perfect.

Succes.

Niels
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht met de achterem ontluchten ook dat na 15min pompen dat ding is kapot, maar op een gegeven moment werd hij toch hard. Toen ik nog ff flink doorging met pompen werd hij hard zoals het hoort en spuite de ontluchting alleen nog maar vloeistof :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan