Achterspatbord ombouwen (Suzuki SV650S)

Lukic

MF veteraan
22 sep 2002
2.032
0
Den Haag
Het standaard achterspatbord en de kentekenplaathouder van de Suzuki SV650s is een beetje een lompe uitvoering. heeft iemand ervaring met het opbouwen/weghalen van dit ding. Hierbij moet natuurlijk ook een oplossing zijn voor de knipperlichten aangezien deze er aan vast zitten...
 
Gewoon afzagen en je kentekenplaat opnieuw monteren, dan komt het er zo uit te zien.
09.jpg

Toch wil ik er nog 's wat anders op gaan verzinnen maar dat komt later nog wel.
 
Erug leuke fiets zeg, vooral met die extra kap!
Allen, volgens mij las ik in PB dat al die sv's een klijn foutje in het blok hadden. De onsteking was te laat ofzo, en dit kon je oplossen door een onderdeeltje van 1 euro! dan had je weer een paaar PK winst!

Heeft het model van jou dat ook, of is dit alleen bij oudere modellen??

EDIT: even vrijvertaalt uit PB:

De SV650 is een budget motor met veel potentiel, maar de motor heeft meer "ignition advance" nodig om hem optimaal te laten werken. plaats deze "offset key" in je SV en de onsteking wordt 4 graden vervroegt. Dat betekend beterere ontsteking dat zo'n 3 PK meer vermogen oplevert en ook nog wat extra koppel

kost trouwens wel 18 pond ipv een euro :+
 
Laatst bewerkt:
Je kunt natuurlijk ook een undertail kopen...

Vraagje voor Aprilia2000: Waar zitten jou knipperlichten achter nou?

Vraagje voor Kris: Heb je een linkie naar die site?


Mark
 
En dan ook nog eens dyno uitdraai! ik ben weer lekker op dreef!
std_v_std_w_key.gif


wat heeft zo'n SV trouwens weinig vermogen! nauwelijks meer dan mijn 400!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon afzagen en je kentekenplaat opnieuw monteren, dan komt het er zo uit te zien.
(Afbeelding)
Toch wil ik er nog 's wat anders op gaan verzinnen maar dat komt later nog wel.

En dan heb je die bobbel van die refelctor (ofzo) boven die kentekenplaat die er oorsponkelijk op zat losgehaald...??
Nog een belangrijke vraag. Met welke zaag doe je het zodat het resultaat zo mooi mogelijk blijft. Een ijzerzaag lijkt mij het best (door de fijne kartels). Is dat zo?
 
Gewoon zelf een undertail maken. Heb ik ook gedaan.
Alles afzagen, een stuk aluminiumplaat kopen. Beetje knippen en passen. Verven, zelf een kentkenplaathouder maken, kleine knippers en klaar. Scheelt een hoop geld en ziet er een stuk mooier uit

Paar niet echt mooie pics

KIF_0886.JPG


KIF_0885.JPG
 
mijn zxr400 heeft 65PK dus met een verschil van 250cc heeft de sv relatief wijnig vermogen lijkt mij!

Volgens mij is het koppel van zo'n 2-cilinder veel groter, dat maakt een groot verschil qua acceleratie. De top van beide motoren zal ongeveer hetzelfde zijn gok ik.
 
Zo het is gebeurd. Het was ff wat werk. Vooral die kentekenplaatverlichting verwijderen... Ik heb er blaren van... Maar het resultaat is daar. Ik ben er zeer tevreden mee. Misschien dat ik in de toekomst de kentekenhouder verwijder waardoor het kenteken wat mee naar achteren kan. Nu kan dit niet door de beugel van de kentekenplaathouder. Hier onder een foto van het resultaat...

full
 
Ziet er mooi uit allemaal :}

Mitch bedankt voor de (betere) foto's ;)

Ik denk wat jullie gedaan hebben een mooie kort-termijn oplossing is. Ik heb op de rai een undertail gezien bij bikeparts :? Daar wordt het achterlicht vervangen voor een waar de knipperlichtjes in weggewerkt zijn, dat is natuulijk helmaal mooi *D .. maar vast ook errug duur '(

Mark
 
wat heeft zo'n SV trouwens weinig vermogen! nauwelijks meer dan mijn 400!
Een RSV heeft ook ongeveer evenveel vermogen als een R6, maar je moet verder kijken dan je neus lang is. Koppel dus, oftewel optrekken.


Ik zal ff een voorbeeld geven, allemaal fabrieksopgaven:

R6: 120 PK, 68 NM, 4 cilinder
SV: 70 PK, 62 NM, 2 cilinder
Scheelt dus 50PK maar slechts 6 NM

R6: 120 PK, 68 NM, 4 cilinder
RSV: 128 PK, 105 NM, 2 cilinder
Scheelt slechts 8 PK, maar wel 37NM!

Het zijn de NM's die zorgen voor de acceleratie en dus het gevoel van POWER, het vermogen is een indicatie voor de topsnelheid.
Uitzonderingen daargelaten.
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat voor uitlaatje Mich? Klinkt ie een beetje? Moest je daarvoor je duopassagier steunen verwijderen en zo nee kunnen die er dan nog op al met deze uitlaat?
 
Laatst bewerkt:
Dat is een BSM Vampire. Die (exact die uitlaat op de foto ja) had je vorige week voor weinig kunnen kopen. En ik zie dat je ook in dat topic gereageerd hebt, dus stel je nu een overbodige vraag :?

te koop Suzuki SV650 BSM Vampire uitlaat

Mich heeft hem gekocht.

Oh ja... zo gaat dat he... kun je zien hoe serieus ik er naar keek...

Maar goed... Deze vind ik ook wel mooi!!!

[wijzig]

kut kut kut kut... nu vergeet ik eht plaatje erbij te doen. En als je dan je post wijzigt kun je geen attachment bijvoegen... arghhhh...
 
Terug
Bovenaan Onderaan