Achterwiel niet balanceren

MajestiC

Die hard MF'er
25 okt 2008
693
0
Ik wil zondag een ritje maken met mijn motor (08 r6). Nu heb ik vandaag bij een kennis (Harley dealer) nieuwe banden eronder laten leggen. Voor krijgen ze gebalanceerd, achter niet. Naaf past niet op het bandenapparaat.

Kun je tijdelijk rijden met een ongebalanceerde achterwiel?
 
Ik wil zondag een ritje maken met mijn motor (08 r6). Nu heb ik vandaag bij een kennis (Harley dealer) nieuwe banden eronder laten leggen. Voor krijgen ze gebalanceerd, achter niet. Naaf past niet op het bandenapparaat.

Kun je tijdelijk rijden met een ongebalanceerde achterwiel?

Je voelt snel genoeg of het te gek wordt, voel je niks dan heb je mazzel, dan is ie toevallig in balans ( in de hoogte).
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor :Y

En daar merk je in geval een achterwiel ook praktisch niets of zelfs helemaal niets van. En aan diegene hier boven..... Een hoogteslag in een band kun je met balanceren niet corrigeren :+
 
Laatst bewerkt:
Wat moet je precies voelen? Bij mijn auto voelde ik een "hobbelig" stuur bij een bepaalde snelheid. Stuitert dan de achterkant een beetje ofzo?

Ik laat het sowieso volgende week wel balanceren, ben alleen benieuwd wat de gevolgen zijn.
 
Niet te moeilijk over doen, het is lang niet zo erg merkbaar als bij bijv een auto.

Heb zelf al een jaar of 3 geen één band meer gebalanceerd (ook niet met racen)..

Dit dus.

Hoewel ik toch altijd nog wel mijn banden laat balanceren. ;)

Maar ben wel eens het loodje kwijtgeraakt en was daar pas achter gekomen toen ik een nieuwe band ging plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan