Achterwiellagers eruit halen Fireblade 900RR '94

PsYchon

MF'er
8 aug 2006
79
0
Eibergen
Hoi hoi
Ik heb het 1 en ander aan informatie ingewonnnen (natuurlijk via deze site) Maar het wil me niet lukken :-(
Ik heb namelijk speling op mijn achterwiel, dus heb mijn achterwiel eruit gehaald en het plastic afdekkapje met enig verzet eruit weten te krijgen ( hoort dit normaal soepel te gaan? of hoe haal je zoiets er heel uit?)
Fase 2 - nu de lagers, heb een oud lager gepakt die bijna dezelfde afmetingen heeft als de andere lagers en ben voorzichtig gaan tikken met het wiel ondersteunend op een emmer.
Maar om h eel eerlijk te zijn, zijn geen van de 2 lagers verschoven, en durf niet harder te gaan slaan i.v.m beschadigen van iets.
Heb het ook met een schroevedraaier geprobeert maar ook zonder succes.
Heeft nog iemand tipt voor mij, of word het toch maar wegbrengen?
Alvast bedankt voor jullie info.
 
neem een dikke pen steek die door het lager(gat) van de ene kant v/h wiel en zet het uiteinde tegen de binnenste schaal(dus aan de binnenkant) van het lager dat aan de andere kant zit en sla met een hamer de lager eruit,zet de pen regelmatig op een andere plek al na gelang het lager eruit komt.
flink tikken je gaat het lager toch vervangen en die dingen kunnen best wat hebben.

erin zetten doe je als volgt : leg het lager recht op de opening en tik deze er kruislings in met en dop van een dopsleutelset,kijkuit dat je de lagerkrans/kogels niet beschadigd.

Tip haal je schijven eraf en zet deze netjes weg want die dingen zijn zeer gevoelig en voor dat je het weet zijn ze krom
 
neem een dikke pen steek die door het lager(gat) van de ene kant v/h wiel en zet het uiteinde tegen de binnenste schaal(dus aan de binnenkant) van het lager dat aan de andere kant zit en sla met een hamer de lager eruit,zet de pen regelmatig op een andere plek al na gelang het lager eruit komt.
flink tikken je gaat het lager toch vervangen en die dingen kunnen best wat hebben.

erin zetten doe je als volgt : leg het lager recht op de opening en tik deze er kruislings in met en dop van een dopsleutelset,kijkuit dat je de lagerkrans/kogels niet beschadigd.

Tip haal je schijven eraf en zet deze netjes weg want die dingen zijn zeer gevoelig en voor dat je het weet zijn ze krom

Hartstikke bedankt voor je tip, het is gelukt :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan