Actie Stoomboot 2 December Groningen

ooo

MF veteraan
17 jun 2005
7.526
0
DE TOYRUN STRAALDE OOK IN 2007 WEER ONDANKS HET SLECHTE WEER

Toyrun1.jpg


Goedenavond! Welkom op de website van Actie Stoomboot.

"Het geluid van een Harley op een cassettebandje". Dit was de wens van een ziek kind dat in het ziekenhuis lag. En deze allerlaatste wens moest in vervulling gaan. Zo gebeurde het dat op een dag Zuster Siep, van het UMCG voorheen AZG, een motorrijder tegen het lijf liep. Zij vroeg hem of zij het motorgeluid van zijn Harley op band mocht zetten. Na bekomen te zijn van deze nogal ongewone vraag en zich enigszins herpakt te hebben, vroeg de motorrijder naar de achtergrond van deze nogal bijzondere vraag. Toen de motorrijder dit hoorde bood hij spontaan aan met de motor naar het zieke kind te gaan, om zo het karakteristieke geluid van een Harley live te laten horen. Na dit bezoek in het ziekenhuis en gezien te hebben wat het vervullen van een kinderwens met het kind en met de motorrijder zelf deed ontstond het idee om elk jaar rond Sinterklaas de zieke kinderen te bezoeken. Daarmee was de Toyrun een feit. En om dit jaarlijks te realiseren werd de Stichting Actie Stoomboot opgericht.




Dit jaar wordt de Toyrun op 2 december 2007 gehouden. Er zal worden gestart vanaf de MC Haren, die gek genoeg in Hoogkerk hun hoofdkwarier hebben.

9.30 uur Verzamelen bij MC Haren aan de Aduarderdiepsterweg op het industrieterrein Vierverlaten te Hoogkerk (Volg de bordjes MC Haren)

10.00 uur Vertrek van de toertocht

11.00 uur Aankomst bij Twinparts

11.30 uur Aankomst op de Grote Markt

12.30 Vertrek van de Grote Markt naar UMCG

14.30 uur Vertrek van UMCG naar Martini Ziekenhuis

15.00 uur Aankomst bij Martini Ziekenhuis

16.00 uur Einde Toyrun en start van Amerikaanse party in Café Koster


wie rijden er nog meer mee?:

Wooter
Billy_r6 [RIP R6]
Sniep
ToothpickT
Oracle
IKBENGEK
Psyx
Mugje
Cunda
Hotdog
BrandyFoxhole
Suckzucki
m.to.the.z
Olle Griese
Sanne82
Longneck
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee, lijkt ook een beetje op de Eggrun (www.eggrun.nl).
Daar heb ik afgelopen jaar ook aan deelgenomen, en zoiets is idd echt de moeite waard.
En had ik m'n motor niet in de prak gereden had ik wel meegedaan, maar helaas ...

Veel plezier daarzo, en plaats hier tzt aub wat foto's :W !
 
Regel het iig goed.

Eggrun was 100 knuffels, 20 motorrijders en 6 kinderen in 2 ziekenhuizen zo'n beetje en 2 daarvan waren baby's. Dat is ietswat overweldigend voor die kids..


Top idee overigens :}
 
Laatst bewerkt:
Moet je je nog ergens opgeven, of kun je gewoon komen aanwaaien?

Ik ben erbij, ben al aan het lobby-en voor een grote opkomst!
 
Regel het iig goed.

Eggrun was 100 knuffels, 20 motorrijders en 6 kinderen in 2 ziekenhuizen zo'n beetje en 2 daarvan waren baby's. Dat is ietswat overweldigend voor die kids..


Top idee overigens :}

wij hoeven helemaal niks te doen, geld en dergelijk is of wordt nog ingezameld door heel groningen staan in kroefen en dergelijk collectebussen. de organisatie van actie stoomboot zorgt voor het speelgoed.

het enige wat van ons wordt gevraagd is om het geheel op te luisteren en de hele colonne van motoren te voorzien. want ook sinterklaas gaat mee in een harley zijspan.

ik heb nu twee edities mee gereden, en in 2005 heb ik voor motorfreaks een stukje geschreven onder de noemer " de glimlach van een kind"
http://www.motorfreaks.nl/general/de-glimlach-van-een-kind.html

wel is het gehalte harleys erg groot, maar dat k omt dat een deel van de organisatie betrokken is bij de harley club in groningen. maar supersports zijn meer dan welkom, en houdt de evenwicht tussen custum en andere motoren een beetje in balans ;)

anyway wooter zet mij er maar bij , hopelijk dan alwel weer met open dempers nu is alles nog standaard, maar de lucht hoorn zit er nu wel op de SV ;)
 
Zet mij er ook maar bij! Had al via een familielid erover gehoord en toen leek het mij al wel wat.

Ik kom dan met een FZR 1000.

(McHaren zijn bijkans mijn achterburen... dus dat wordt zoiets als een thuiswedstrijd voor mij.)

Zal het er ook nog even over hebben met mijn vrouw, misschien dat die dan ook wel meegaat met haar motor.

Is het handig als ik op mijn FZR 1000 met topkoffer kom of hoef je niks mee te nemen op de motor? Dan pak ik mij FoxEyes mee.
 
[me='Brandy'] is er ook weer bij, net als vorig jaar weer vanuit t UMCG[/me] :Y
 
Laatst bewerkt:
bij "mooi" weer ben ik er bij!!!! heb er ook nog iemand bij geregeld, ben bezig met een groter groepje.. we komen uit haarlem dus de rit erheen wordt al een beleving.. HAHAHAH maar voor dit goede doel hebben we het over..

moet ik me ons nog ergens opgeven?

En meer gaan er nog meer mensen uit de regio haarlem (amsterdam) naar toe anders kunnen we met z'n alle er naar toe rijden (is wel zo gezellig)
 
Laatst bewerkt:
ik wil ook wel mee,voel er alleen weinig voor om in mn eentje uit lelystad te gaan rijden dus als ik eventueel kan aansluiten met t clubbie uit haarlem ofzo dan graag!!!
 
Zet mij er ook maar bij! Had al via een familielid erover gehoord en toen leek het mij al wel wat.

Ik kom dan met een FZR 1000.

(McHaren zijn bijkans mijn achterburen... dus dat wordt zoiets als een thuiswedstrijd voor mij.)

Zal het er ook nog even over hebben met mijn vrouw, misschien dat die dan ook wel meegaat met haar motor.

Is het handig als ik op mijn FZR 1000 met topkoffer kom of hoef je niks mee te nemen op de motor? Dan pak ik mij FoxEyes mee.

het enige wat je mee moet nemen is je zelf en je motor ;) al het andere wordt door de organisatie gedaan
 
bij "mooi" weer ben ik er bij!!!! heb er ook nog iemand bij geregeld, ben bezig met een groter groepje.. we komen uit haarlem dus de rit erheen wordt al een beleving.. HAHAHAH maar voor dit goede doel hebben we het over..

moet ik me ons nog ergens opgeven?

En meer gaan er nog meer mensen uit de regio haarlem (amsterdam) naar toe anders kunnen we met z'n alle er naar toe rijden (is wel zo gezellig)


opgeven is niet noodzakelijk, gewoon er heen rijden is al meer dan voldoende.

oh ja do geen burn out opde grote markt, oom motoragent is daar niet happy mee.
was vorig jaar een gozer die dacht leuk te doen tja jammer at die agent achter hem stond. alleen een waarschuwing heeft ie gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan