Gaat dat ook goed in rubberen inlaatspruitstukken?
motozoom.nl heeft hetzelfde assortiment als louis.eu (maar dan iets duurder)Dank voor de links. Ik had gehoopt dat er een Nederlandse webshop zou zijn die zulke adapters verkoopt, maar dat lijkt ijdele hoop. De Belgische site van K@W@ is wel erg goedkoop, maar ik heb de 5mm variant nodig. Uiteindelijk de nylon variant besteld bij Carbtune.
Ik wil niet het topic kapen maar dat was niet mijn vraag. Ik weet dat er inlaatrubbers zijn met geintegreerde nippel.. maar niet voor mijn motor. Ik vroeg of ik deze nippels in mijn rubberen inlaatspruitstuk zou kunnen plaatsen. Kan zijn dat het eigenlijk alleen in hard materiaal werkt en dat ze dan dus in de kop of in een adapter tussen de kop en de inlaatrubbers moeten komen.Er zijn aansluitingen waarbij de nippel integraal onderdeel is van het inlaat rubber.
Er zijn aansluitingen (meestal m5 of m6), die afgedopt zijn dmv een boutje. Ongeacht van waar die zit, zal daar iets van een adaptertje/verloopstukje op moeten.
Dan is mijn antwoord nog steeds 'ok' voor jouw vraagIk wil niet het topic kapen maar dat was niet mijn vraag. Ik weet dat er inlaatrubbers zijn met geintegreerde nippel.. maar niet voor mijn motor. Ik vroeg of ik deze nippels in mijn rubberen inlaatspruitstuk zou kunnen plaatsen. Kan zijn dat het eigenlijk alleen in hard materiaal werkt en dat ze dan dus in de kop of in een adapter tussen de kop en de inlaatrubbers moeten komen.
Altijd doen na kleppenstellen.Ik heb nog wel wat vragen over het synchroniseren van carbs.
- Wanneer is dit nodig? Kun je dat merken aan het gedrag van de motor? Of is het sowieso verstandig om te doen nadat je de kleppen hebt gesteld (dat heb ik namelijk net gedaan)?
- Zijn het de carbs zelf die op den duur 'out of sync' gaan staan, of verandert de compressie in de cilinders (ten gevolge van slijtage aan kleppen, zuigers of iets dergelijke) en is het synchroniseren van de carbs bedoeld om voor die verschillen in compressie te compenseren? Of optie d) anders, namelijk...
Uitleg, of verwijzing naar uitleg, wordt op prijs gesteld!
Ok, dankjewel.Je zet in feite de doorlaat bij stationair per carb op elkaar gelijk. Die kleppen in de inlaat van je carb. Of nog beter: je zet obv druk verschillen de doorlaat aan elkaar gelijk.
Zo probeer je elke carb evenveel doorlaat/mengsel te geven.
Bij vol ga maakt een minimaal verschil (van bijv 1%punt afwijking) niet zoveel uit. Bij een minimale opening van 1 of 2 procent (zoals bij stationair), is een afwijking van 1%punt al gauw een verdubbeling of factor 1,5.
Het kan dan zijn dat de motor van onregelmatig en onrustig stationair loopt.
Eerder andersom, als bij één carb de opening te klein is, gaat die harder zuigen (zuigen door rietje of tuinslang), vaak met als resultaat minder doorstroming, dus ander mengsel.Ok, dankjewel.Het kan dus zijn dat de ene cilinder net wat harder 'aan de carb zuigt' , waardoor de carb op die cilinder met een kleinere opening toe kan om een even grote hoeveelheid lucht door te laten (omdat de aanzuigsnelheid dus hoger ligt). Begrijp ik dat goed? En synchronisatie is dus vooral van belang voor de stationaire loop? Of maakt het ook verschil voor als je aan het rijden bent?
Ik ken de Night Hawk 450 niet echt, maar zoals je zegt: het is een simpele tweecylinder.@Martell Ok, nu snap ik het geloof ik.Fijn om te begrijpen wat ik eigenlijk van plan ben te doen.
@Vmax-Idioot Dank voor je waarschuwing. Het gaat om een oude en simpele tweecilinder, dus ik hoef maar één schroefje te stellen. En wat kan er aan het apparaat nou niet werken? Ik wilde de heel eenvoudige versie maken met alleen een lus, geen ingewikkeld gedoe met jampotjes en dergelijke. Ik heb een flink eind aquariumslang gekocht (5 meter), dus ik zou zeggen dat het wel even zou moeten duren voordat de olie in de carbs gezogen wordt. Over dat verhoogd stationair toerental en bijkomende koelingsproblemen heb ik gelezen. Ik was daarom van plan het in de buitenlucht te doen, die momenteel vrij koel is en doorgaans ook aardig in beweging,en volgens mijn WPHB moet het synchroniseren bij normaal stationair toerental, i.e. 1200 tpm. Zo'n vaart zal het dan toch niet lopen met oververhitting? Raad je het dan nog steeds af?
Mwah, mijn WHPB is een Clymer (digitaal), niet origineel Honda dus. Die verschillende carburateurs en sproeierbezettingen heb ik ook gezien inderdaad; is dat relevant voor het synchroniseren van de carbs?Ik ken de Night Hawk 450 niet echt, maar zoals je zegt: het is een simpele tweecylinder.
Als ik echter op internet ga zoeken, kom ik heel veel verschillende carburateurs en sproeierbezettingen tegen.
Als je een origineel Honda WPH hebt, zou ik geloven wat daar in staat.
Bij alle motoren die ik tot nu gehad heb, moest er met +/- 1400 - 1600 rpm gesynchroniseerd worden.
Wat betreft de synch tool: tuurlijk werkt een slang met olie ook, maar je zult versteld staan hoeveel vacuüm er gegeneerd wordt....
ik geneer me.....Mwah, mijn WHPB is een Clymer (digitaal), niet origineel Honda dus. Die verschillende carburateurs en sproeierbezettingen heb ik ook gezien inderdaad; is dat relevant voor het synchroniseren van de carbs?
Ik was van plan de volledige 5 meter slang te gebruiken en er 10W motorolie in te gieten, volgens deze how-to hier op het forum. Mijn motor leek me aardig vergelijkbaar met een GS500, dus ik hoopte dat het met dezelfde tool op mijn motor ook wel zou moeten werken. Maar goed, je brengt me wel aan het twijfelen, denk je dat er snel olie in de carbs gezogen zou worden? En dat vacuüm zich maar generen.