Advies aankoop BMW R ???? R

BMW dealers hebben een diep ingesleten paadje richting het riet. Kluitje krijg je er gratis van ze bij. Dit houd men vol tot aan de hoogste regionen. ik verdenk ze van speciale dealertrainingen :X " NEIN!! Unsere BMW's sind ABSOLUT Fehlerfrei!! Wir haben immer Recht!! "
volgens mij zijn bijna al die dealers hetzelfde B|


maar ik zou er echt geen genoegen mee nemen :N ff flink kwaad worden in de winkel wil ook wel eens helpen :P
 
Maar is dat bij alle type bmw's?
Of hebben sommige modellen het meer dan andere?

Eigenlijk alleen de latere boxers met injectie. dus vanaf....94 meen ik. De K serie heeft er nauwelijks last van, mits goed onderhouden dan. De F serie van BMW heeft het trouwens ook in mindere mate. (zelfde injectiespul als op de boxers)
 
Laatst bewerkt:
Met een andere uitlaat (Remus), brisk bougies en K&N luchtfilter en een goeie afstelling is het kfr helemaal weg! En het rijd ook nog eens super!
 
Met een andere uitlaat (Remus), brisk bougies en K&N luchtfilter en een goeie afstelling is het kfr helemaal weg! En het rijd ook nog eens super!

ik zal niet zeggen dat gewoon mazzel is in jouw geval, maar er zijn zat mensen die alles al geprobeerd hebben, inclusief jouw oplossing, en die nog steeds last hebben van KFR verschijnselen. Ik blijf het een blunder van BMW vinden, maargoed, ik heb dan ook niet zoveel met grote bedrijven, zodra die je geld in de pocket hebben hoef je niet veel meer van ze te verwachten.
 
MrUFIP Weet je al welke het gaat worden?
Het is niet erg positief wat je hier allemaal leest.
Bij de politie gebruiken ze toch ook die boxers, misschien kun je daar eens informeren??


Grtz. D.D.
 
MrUFIP Weet je al welke het gaat worden?
Het is niet erg positief wat je hier allemaal leest.
Bij de politie gebruiken ze toch ook die boxers, misschien kun je daar eens informeren??


Grtz. D.D.
Ik denk dat het toch een R850R gaat worden, of een R1150R.
Van de R1100 hoor ik teveel griezel verhalen dus liever niet.
Welke van de 2 het wordt weet ik niet, het is maar net wat ik tegen kom,
eerst maar eens mijn motor verkopen, dan zien we weer verder!
In ieder geval bedankt voor de reactie's!
 
KFR fenomeen is pas beter bij de latere boxers die met twinspark zijn uitgerust. Ik zou of een "echte" oude boxer nemen of een 4 cilinder.
 
Ik had een R850R, wellicht koop ik er ooit een terug, fijn ding..

Ik heb nu een K1200S met alleen maar ellende, ik noem hem de hakkelaar.
Gelukkig hakkelt hij nu nog alleen maar tussen 60 en 80, is wel veelal mijn toersnelheid helaas, laatste tijd stoor ik me gelukkig minder.
Het fixen van de ellende heb ik opgelost dmv een rapidbike kastje.
Wellicht kun je die gasten in goes gewoon eens vragen of dat voor jouw motor ook kan.
Die zijn erg schappelijk.

De K is er zeer!! van opgeknapt maar de motor is een imo gewoon een puinhoop, ronde de 3000 blijft het klungelen.
Voor dat geld..
Verder is het een 100% motor, zithouding ed niets over te klagen.
 
Ik had een R850R, wellicht koop ik er ooit een terug, fijn ding..

Ik heb nu een K1200S met alleen maar ellende, ik noem hem de hakkelaar.
Gelukkig hakkelt hij nu nog alleen maar tussen 60 en 80, is wel veelal mijn toersnelheid helaas, laatste tijd stoor ik me gelukkig minder.
Het fixen van de ellende heb ik opgelost dmv een rapidbike kastje.
Wellicht kun je die gasten in goes gewoon eens vragen of dat voor jouw motor ook kan.
Die zijn erg schappelijk.

De K is er zeer!! van opgeknapt maar de motor is een imo gewoon een puinhoop, ronde de 3000 blijft het klungelen.
Voor dat geld..
Verder is het een 100% motor, zithouding ed niets over te klagen.
Dat is idd sneu dat geklungel,
maar wat is een rapidbike kastje?
 
Ik dacht dat alleen boksermotoren last hadden. Nu blijkt dus uit Edje Kadetje's verhaal ook dat andere (BMW motoren) ook last (kunnen) hebben van ellendig lopen.

Aan de andere kant hoor ik ook van verschillende kanten dat ze helemaal nergens last van hebben en hun fiets fantastisch loopt.
 
>Aan de andere kant hoor ik ook van verschillende kanten dat ze helemaal nergens last van hebben en hun fiets fantastisch loopt.

Tuuuurlijk..

Er is idd een groep die zo'n kastje plaatst en zelfs de default instelling goed vinden.
Ik ben naar Goes geweest om hem op de bank te laten corrigeren.

Ik heb iets vernomen dat 'mijn jaar' iets anders werkt dan de nieuwere, weet niet meer zeker.

De K heeft software die de motor beinvloedt, elke versie is anders(!) (mbt dit euvel wordt de software aangepast naar het aantal klachten zeg maar)
Let wel, ik kom hier natuurlijk alleen maar om te klagen, het positieve van deze motor blijft hierdoor onderbelicht.

--
Op site: http://www.rapidbike.be/?ns=10 zie ik ook "Bmw R 1.100 S '98-03"

Dus ook boxers, zie maar...

Rapidbik betekent niet perse een snellere motor, daar moet je niet vanuit gaan.
Het heeft wel goede controle over de brandstof waardoor hij praktisch helemaal constant loopt.
Ik wist niet wat me overkwam, ook het schokken in de armen was weg.
Rijden/inhouden is dus weg.
 
Laatst bewerkt:
Rapidbike-
Ik heb er nooit van gehoord.
Is zo'n kastje duur of moeilijk aan te sluiten?

De bokser die ik heb is uit 2000.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor was een R1100R en ik heb hem nog steeds. Prima ding en mij nog nooit in de steek gelaten. Onderhoud ieder 10k bij de dealer en dan Brisk bougies erin en vragen of meneer de monteur extra aandacht wil geven aan het KFR-gedoe. Nergens meer last van en ik wil geen ander motor. Komt prima mee met alles wat ik ermee wil Met moeders achterop door de Eifel, toeren in NL.... Ik ben er blij mee :Y
 
Mijn eerste motor was een R1100R en ik heb hem nog steeds. Prima ding en mij nog nooit in de steek gelaten. Onderhoud ieder 10k bij de dealer en dan Brisk bougies erin en vragen of meneer de monteur extra aandacht wil geven aan het KFR-gedoe. Nergens meer last van en ik wil geen ander motor. Komt prima mee met alles wat ik ermee wil Met moeders achterop door de Eifel, toeren in NL.... Ik ben er blij mee :Y

Ik zou zeggen wees blij en knijp je handen dicht :) En hoeveel km rijd je per jaar en waar staat de teller op als ik vragen mag?
 
Mijn eerste motor was een R1100R en ik heb hem nog steeds. Prima ding en mij nog nooit in de steek gelaten. Onderhoud ieder 10k bij de dealer en dan Brisk bougies erin en vragen of meneer de monteur extra aandacht wil geven aan het KFR-gedoe. Nergens meer last van en ik wil geen ander motor. Komt prima mee met alles wat ik ermee wil Met moeders achterop door de Eifel, toeren in NL.... Ik ben er blij mee :Y

Ik rij dagelijks zo'n 80 km alweer een jaar of 4, voorheen 40 km/dag.
De fiets gaat nu naar de 90.000 km.
Is altijd door de dealer onderhouden en natuurlijk heb ik het (vaak) over de motor gehad.

Nu pas lijkt de motor over redelijke stukken beter te gaan lopen, maar dat kan ook weer zo over zijn want dat heeft die wel meer gehad.
Af en toe schud die fiets mij weer wakker en herinnert mij eraan waarom ik geen BMW meer moet kopen. In elk geval geen bokser.
Gek genoeg blijft alles heel, hoewel ik wel hoor dat de motor speling op de aandrijflijn heeft gekregen.
Ik doe gemiddeld 22.000 of meer met mijn voorband en een kleine 20.000 met de achterband dus van wild rijden is geen sprake.
 
heb dan geen R maar een RT.......

Heb vorig jaar me nieuwe Bandit (10mnd mee gereden) ingeruild voor een R 1100 RT uit 99 1ste eigenaar en dealer onderhouden....

In de 3mnd dat me garantie geldig was heeft ie vaker bij de dealer gestaan en heb meer kilometers op leenmotoren gereden dan op me eigen RT -O-

Klap op de vuurpijl was toen die me vorige zomer in Kroatie liet staan en ik hem op moest halen met een aanhanger......ding bij de dealer neergezet en gezegd ik mot m nie meer.....of me geld terug of een andere RT.....

Ben toen gebeld of ik langs kon komen daar stond ie dan me huidige RT gletsjer groen uit 96 , 3jaar ouder..........Maar wat een wezenlijk verschil dit was een kompleet andere fiets *O*

Rij er nu probleemloos 14 maanden mee rond en niks aan t handje, due "kilowattknijper" ben bang dat je een maandagmorgen model hebt zoals ik met me zwarte RT had.....

Sterkte.......

Oneeye
 
Ik rij dagelijks zo'n 80 km alweer een jaar of 4, voorheen 40 km/dag.
De fiets gaat nu naar de 90.000 km.
Nu pas lijkt de motor over redelijke stukken beter te gaan lopen

Dan is n BMW ook pas net ingelopen he :P :+

maar ff serieus, klinkt idd als een maandagmogemodel. Je zou de R 1200 R eens moeten proberen. Geweldige fiets, loopt soepel en geen KFR!!
 
Ah.......dat is het....de boxers zijn allemaal op Maandag gefabriceerd, de K-serie op Dinsdag :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan