Ik ook pas met 40 A gehaald, werk/gezin etc. stond "in de weg" maar de midlife crisis maakte alles goed. ( nog steeds werk en hetzelfde gezin)Waarom doe je dit, vraag ik mij af.
Zelfs Penelope hoefde maar 20 jaar op de terugkeer van Odysseus te wachten.
Dat schokken heeft niets met de cardan (of zelfs de motorfiets, in dit geval) als zodanig te maken, maar hangt vooral samen met de gascontrole die de bestuurder heeft (ervaring resp. rijvaardigheid dus), de versnellingskeuze, en mogelijk de afstelling (staat van onderhoud) van de motor. Een RT rijdt inderdaad heerlijk, maar als een FJR al te zwaar bevonden wordt dan zou ik geen RT (of iets wat daar op lijkt) aanbevelen, want zo vreselijk veel verschilt dat allemaal niet qua massa. Maar per saldo is het natuurlijk gewoon een kwestie van proberen.MIsschien ook even wat meer toelichten waarom ik dit zeg. Ten eerste natuurlijk omdat ik er zelf ééntje rij en er helemaal happy mee ben. Maar ook omdat het een heerlijke motor is om te rijden. Een fantastisch koppel onderin, waardoor je dat schokken zoals met de Deauville niet hebt. Een rotonde of haakse bocht neem je desnoods in de derde versnelling als je even één klikje vergeet terug te schakelen. Daarbij zit je goed beschermd tegen de elementen. En het rijdt gewoon heerlijk!
En wat betreft een pasagier meenemen. Ik heb er nu een kleine 7000 km opzitten sinds mijn rijbewijs in juni en ik voel me nu pas vertrouwd genoeg om een pasagier mee te nemen. Dus wacht daar inderdaad nog maar even mee
Waarom doe je dit, vraag ik mij af.
Zelfs Penelope hoefde maar 20 jaar op de terugkeer van Odysseus te wachten.
Het hangt natuurlijk van de motor af in welke versnelling je moet zitten. Met sommige motoren kun je nu zelfs overdag op de snelweg je rijbewijs kwijtraken in de eerste versnelling.@JBi IK reed deze net als mijn lesmotor zoals ik dat geleerd had rustingin mijn 2. De Kawasaki waarop ik leste had daar geen enkel probleem mee. Tijdens de lessen werd mij juist afgelerd om in 30km zones in mijn 1 te rijden.
Op zich heb ik met het gas geen probleem.
Hé bah...sterkte! en probeer kalm te blijven.@JBi IK reed deze net als mijn lesmotor zoals ik dat geleerd had rustingin mijn 2. De Kawasaki waarop ik leste had daar geen enkel probleem mee. Tijdens de lessen werd mij juist afgelerd om in 30km zones in mijn 1 te rijden.
Op zich heb ik met het gas geen probleem.
@VendettA ,Nee nog niet. De scheiding heeft me de afgelopen tijd heel erg veel energie gekost.
Er zijn ruiten in gegooid en ben nu bezig om daar maatregelen tegen te nemen in de vorm van een hoge schutting naast mijn huis. Heb ik gelijk een stal plek in het pad van 1.4 meter breed . Maak daar dan misschien een afdakje.
Dacht aan een Versys, maar ide is onaangenaam voor de duo.
Op een RT past prima een bijrijder, sterker nog: behoudens GoldWings en soortgelijke mastodonten, is het met afstand een van de meest comfortabele motoren voor dat doel.@JBi IK zal de volgende proefrit met een deauville dat proberen.
@DucBMW Is een RT geschikt om met duo te rijden> Als ik de plaatjes zo zie lijkt het alsof dat niet echt gaat of is dat omdat het bijv 2e hands politie motoren zijn?
@Dropje73 Die Tracer's die ik 2e hands zie liggen echt wat buiten mijn budget. Maar vind het wel een gave machine om te zien
Transalp zie ik ook aangeboden en ook een leuke.
F800 ST is idd een leuke motor, de (iets jongere) F800 GT eveneens.@DucBMW in Belgie zijn de BMW-P motoren enkel te krijgen nadat alle P-delen ervan af gehaald zijn. En alle P-delen moeten worden teruggestuurd om geteld te worden (zelfs bestickering!). Mijn zoon mocht er ruim 150 ontmantelen en van die 150 zijn er maar een tiental in het private circuit terechtgekomen. En dan waren die meestal nog samengesteld uit verschillende motoren. Ze waren wel heel goedkoop, dat wel! Maar wat heb je dan?
TS zou dit beter niet als eerste motor kopen denk ik. Tenzij invoer uit het buitenland een optie is maar met de huidige corona-crisis gaat dat moeilijk worden.
Zou een BMW F-800 ST iets zijn?
Als dat laatste jouw referentie is v.w.b. een RT, dan zoek je dus in een (voor dit type motor: zeer lage) lage prijsklasse, en zou ik lekker aan de RT voorbij lopen en een Japanner kopen. Alternatief is doorsparen, en een jonger en frisser exemplaar kopen. Maar volgens mij had ik dat allemaal al eens toegelicht.
de F 800 ST lijkt me ook een fraaie ja die zie ik wel wat jonger in mijn prijs segment, als ik het ietsje oprekF800 ST is idd een leuke motor, de (iets jongere) F800 GT eveneens.
Het zijn net mensen, die worden ook niet mooier of beter met voortschrijdende leeftijd...Kijk niet altijd meteen naar de kilometers of het bouwjaar. Zo is er een VFR high-mileage-club. Je kan pas lid worden vanaf 100.000 mile dus dat is niet meteen met de allernieuwste motoren. Maar ze hebben toch al veel leden
Mijn 2001 heeft pas 69000 km en is in showroom-staat. Hubby's fiets is een 2000 met +90000 km en is ook (motorisch) in nieuwstaat. Oke, wel wat steenslagschade aan het kuipwerk.
Ik heb mijn RT gekocht voor 3500 euro. 17 jaar oud met 63.000 km op de teller.Bekijk bijlage 1565118
Het zijn zulke RT's idd met minstens 120.000 km
En ik zie wel een paar 'normale ' uitvoeringen maar die hebben binnen mijn prijssegment zo'n beetje allemaal met 125.00 of meer op de teller..
As ik ouder dan 10 jaar ga dan zie ik wel een enkele RT of een enkele K 1x00 GT die rond de 100.000 gereden hebben.
Dat was ook de reden dat ik daar niet meer naar keek
Ik wil ook weer niet al te oud gaan , de techniek bijv. ABS is natuurlijk ook flink vooruit gegaan. Maar het zo zo maar kunnen dat ik over een jaartje na een seizoen rijden bedenk dat ik wel een wat groter budget kan vrij maken. Dan weet ik ook beter hoeveel geld ik nog heb
Een vriend van mij was hier net met een BMW R1250 RS, die gaat hij als demo kopen. Ik moet zeggen wel heel fraai. IK moet zeggen ik reeg wel een soort onderbuik kriebel, Maar is dit geen te zware om te beginnen?
Ik ber er even op gaan zitten en dat voelde wel heel goed.
Zefls zou ik niet zo'n nieuwe kunnen betalen maareen 2e handa van 10-12 jaar oud kan met wat moeite passen , maar dan zit er vana wel 100.000 km op.
Ik ga morgen ook proberen om een ritje op een nieuwere deauville te rijden
dat kan best meevallen hoor, die kilometers. Ik kocht de mijne afgelopen jaar ook met 63.000 km op de teller, bouwjaar 2003. Ooh, en vergeet niet dat een RS natuurlijk anders rijdt dan een RT. Je houding zal anders zijn en je hebt minder bescherming tegen de elementenEen vriend van mij was hier net met een BMW R1250 RS, die gaat hij als demo kopen. Ik moet zeggen wel heel fraai. IK moet zeggen ik reeg wel een soort onderbuik kriebel, Maar is dit geen te zware om te beginnen?
Ik ber er even op gaan zitten en dat voelde wel heel goed.
Zefls zou ik niet zo'n nieuwe kunnen betalen maareen 2e handa van 10-12 jaar oud kan met wat moeite passen , maar dan zit er vana wel 100.000 km op.
Ik ga morgen ook proberen om een ritje op een nieuwere deauville te rijden
Google is your friend: BMW R1200RT - Wikipedia@jbazelmans sorry het was een RT, De correctie had het even 'verbeterd' of ik had weer eens kromme vingersMaar was een RT
Ik vraag mee beetje af at de verschillen zijn tussen de bouwjaren van 1200RT
Zat ik ook al te kijkenGoogle is your friend: BMW R1200RT - Wikipedia