[advies] Battle: quickshifter Translogic of HM

Welke quickshifter?

  • HM Quickshifter PLUS YK + SHIFTROD

    Stemmen: 16 61,5%
  • Translogic Factory Quickshifter TLS-QS4GP-12

    Stemmen: 10 38,5%

  • Totaal aantal stemmers
    26

Worldbeater

Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
10 okt 2002
66.828
16.566
Ik ga een quickshifter bestellen, was eerst van plan de HM Quickshifter PLUS YK te nemen.
Heb hier ook diverse goede ervaringen van gehoord.

Maar elders worden er uiteraard ook claims gemaakt die er niet om liegen. ;)
En het tweede model is nog een stuk goedkoper ook.
Wie heeft er ervaring met de Translogic Factory Quickshifter TLS-QS4GP-12?
HM Quickshifter PLUS YK + SHIFTROD

full


HM Quickshifters zijn rechtstreeks aan te sluiten op de draadboom van uw motor. De shifter wordt compleet geleverd met bijhorende draadboom inclusief originele stekkers welke direct op uw originele draadboom passen, er hoeft dus niet te worden geknipt in de draadboom wat de installatie zeer eenvoudig maakt.

De quickshifter werkt "stand alone", wat wil zeggen dat er geen verdere componenten nodig zijn zoals een Powercommander of Rapid bike. De afstelling van de quickshifter is eenvoudig te regelen via het ingebouwde LCD schermpje. Tevens kan er gekozen worden voor push of pull schakelen of voor allebei, dit is handig voor endurance rijders waar op één motorfiets de ene rijder omhoog schakelt en de ander juist graag omlaag. De huidige schakelstang wordt vervangen door de sensor (55 mm) en een Linkage Rod, hiervan kunt u bij de details de lengte naar wens selecteren. Het is aan beide zijde voorzien van een dubbele draadtap waardoor het niet uitmaakt of er bij de bevestiging een bout met links of rechts draad wordt toegepast.

Het product wordt door maar liefst 90% van de teams in het MOTO2 kampioenschap gebruikt, daarnaast heeft het zijn toegevoegde waarde bewezen in het WSBK, bij het Yamaha GMT24 team in de 24h van LeMans en bij vele anderen.
Translogic Factory Quickshifter TLS-QS4GP-12

full


De verbeterde versie van de TLS-QS4 quickshifter. De GP-12 werkt nog verfijnder en sneller als de oude versie. Schakelt 3x sneller als je met je ogen kunt knipperen!!! En niet onbelangrijk, is in prijs verlaagd.
Translogic is de grootste fabrikant van quickshifters en zij leveren aan veel MotoGP en Superbike teams. Tevens worden de Translogic quickshifters standaard gemonteerd op modellen van BMW en Triumph. De TLS-QS4GP-12 werkt gegarandeert op alle motoren met elektronische ontsteking. De bedrading is voorzien van plug & play connectors die passen op de bobines van de meeste moderne motoren. Voor oudere motoren (met bijv. carburateurs) worden "1/4 spade terminals" meegeleverd zodat ook hier de bedrading eenvoudig geïnstalleerd kan worden. Werkt na installatie meteen en hoeft in principe niet ingesteld te worden! De TLS-QS4GP-12 heeft als enige quickshifter ter wereld het gepatenteerde Intellishift™ en AST (Adaptive Shift Technology) waardoor je volgas en zonder koppeling bij elk toerental 'ultra smooth' kunt opschakelen. Dit innovatieve systeem past zich aan het toerental van de motor en zorgt er voor dat de motor niet verstoort raakt door het onderbreken van de ontsteking. Hierdoor lijkt het alsof je gewoon opschakeld met gebruik van de koppeling maar dan 20x sneller. Als het toerental oploopt blijft nog steeds elke opschakeling zeer vloeiend gaan omdat de ECU van de TLS-QS4GP-12 Quickshifter meer dan 100 verschillende onderbrekingen calculeert om de perfecte 'shift' te bewerkstelligen. Je wint hiermee ±3 meter en 200 milli seconde per schakeling!
Specificaties:
- 2 jaar garantie
- Sterke aluminium behuizing
- 100% waterproof
- Het unieke Intellishift™
- AST (Adaptive Shift Technology)
- Superieure afwerking kabelboom
- Geen extra 'ignition box' nodig (bijv. bij o.a. Suzuki modellen) dus geen storingen in het dashboard
- Zeer geavanceerde onderbreking waardoor er geen schade aan o.a. de ECU kan ontstaan
- Plug & play bedrading met connectors
- Gecalibreerde sensors voorzien van state-of-the-art CESGT (Controlled Environment Strain Gauge Technology)
- De instelling van de sensors verlopen niet en wijken NOOIT af.
- Schakelstangen worden meegeleverd.
full
 
Laatst bewerkt:
grootste voordeel van hm tenopzichte van de translogic is dat hij zowel push als pull kan. je kan de qs dus mee nemen naar je volgende motor. bij de translogic is er een kans dat je de sensor moet vervangen omdat de shift beweging push is ipv pull of andersom
 
grootste voordeel van hm tenopzichte van de translogic is dat hij zowel push als pull kan. je kan de qs dus mee nemen naar je volgende motor. bij de translogic is er een kans dat je de sensor moet vervangen omdat de shift beweging push is ipv pull of andersom
Dat is inderdaad een onderling verschil.
En de sensor is prijzig. :Y

Maar is de HM net zo geavanceerd.. :)
 
ik rij nu 3 seizoenen met een hm quickshifter en bevalt prima. prefect in te stellen. en bij mij schakeld hij prima. ik denk dat je geen verschil zult merken tussen de quickshifters kwa schakelen. tis beiden een kwaliteits product. en dat geavanceerd zijn zal ook wel iets aangedikt zijn ;)
 
ik rij nu 3 seizoenen met een hm quickshifter en bevalt prima. prefect in te stellen. en bij mij schakeld hij prima. ik denk dat je geen verschil zult merken tussen de quickshifters kwa schakelen. tis beiden een kwaliteits product. en dat geavanceerd zijn zal ook wel iets aangedikt zijn ;)
Ja het valt met op hoeveel mensen die HM hebben en er allemaal dik tevreden mee zijn.
Ken er zo ook drie met een ZX-10R. :Y

Geen betere reclame dan mond op mond reclame. *O*

Maar ik had nog wat meer reacties verwacht..
De 'enige quickshifter ter wereld met het gepatenteerde Intellishift™ en Adaptive Shift Technology' is wel goed gebracht door Translogic. ;)
 
Alle ZAC rijders zitten nu in de schuur te sleutelen? / wintertijd. :+
 
Alle ZAC rijders zitten nu in de schuur te sleutelen? / wintertijd. :+



wb ik heb ook een hm quickshifter en te programeren zoals je zelf wilt

hapert nooit

translogic heeft ook nog een power shifter ;) kun je opschakelen met duim en terug terugschakelen .

ik ben er zelf over aan het denken om dat aan te schaffen kost alleen weer een vermogen . :P
 
Laatst bewerkt:
Ik zit te kijken naar een Annitori quickshifter. Zo ver ik heb kunnen zien komen deze ook van HM af maar zijn ze wat goedkoper.. Sluiten aan op de bobines dus geen PC nodig oid.

Iemand al ervaring met deze dingen?
Of weet iemand meer over de achtergrond van Annitori vs HM?
 
wb ik heb ook een hm quickshifter en te programeren zoals je zelf wilt

hapert nooit

translogic heeft ook nog een power shifter ;) kun je opschakelen met duim en terug terugschakelen .

ik ben er zelf over aan het denken om dat aan te schaffen kost alleen weer een vermogen . :P


8-) })
 
Ben ook (al een tijdje) aan het kijken voor een quickshifter en die van HM was eigenlijk altijd favoriet, maar die Translogic is ook errug 8-)

hmmmmm...





DenniZX10 kan de eerste 10 snellere seconden nog winnen met later remmen, eerder op het gas, maximaal gebruik maken van de breedte van de baan, etc, etc :$
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen jaar de Translogic geinstalleerd. Op een Aprilia mille. Die bevalt uitstekend. Ik hoor over het programmeren van de HM. Bij de translogic is dat niet nodig. Het apparaat regelt zichzelf goed af. Voel je toch nog behoefte iets bij te stellen dan kan dat wel. Hij kan redelijk eenvoudig tussen de bobine draden aangesloten worden. Je hebt geen andere computer nodig. Bij de meeste viercilinders kun je rechtstreeks de stekkers omzetten. Wil je wisselen naar omgekeerd schakelen dan kun je altijd nog een andere sensor aanschaffen.
 
Zelf heb ik een cordona pq8 quickshifter gemonteerd zitten op m'n S1000rr. waar ik zeer tevreden over ben. Voordeel hiervan is dat je kunt instellen op wat voor kracht op je pookje hij moet onderbreken (kan ook bij de HM).
Ook rekent hij zelf de ideale onderbrekingstijd uit bij verschillende toerentallen.

http://www.cordona.net/pq8.htm
 
Laatst bewerkt:
Maar wat is nu het verschil tussen de diverse quickshifters, welke is de beste en waarom?

Iemand anders goede linkjes voor meer info tussen de verschillende shifters?
 
Zijn deze shifters ook universeel te krijgen? En waarom hoor je bij sommige motoren een harde pop bij het schakelen en bij andere weer niet? Waar heeft dat mee te maken?
 
Zijn deze shifters ook universeel te krijgen? En waarom hoor je bij sommige motoren een harde pop bij het schakelen en bij andere weer niet? Waar heeft dat mee te maken?

Die knal hoor je als de kill time te lang is. Brandstof loopt door en bij ontsteking knalt die of verbrand die dus.
Niet best voor je carbon einddemper(s).

Ik rij al enkele jaren met een HM.
Op mijn andere R6 had ik i.c.m. yec ecu + yec kabelboom een dynojet QS en die deed het ook perfect.
Maar dan moet je wel een yec interface kabel hebben om de kill time af te kunnen stellen. Met die kabel kom je dus in de computer/ECU.

Nu heb ik een HM op mijn R6 en deze is perfect omdat die onderbreekt op de ontsteking. Dit is wel een dure versie want hij heeft een eigen ingebouwde ontstekingsmodule.
Kost wat, maar dan heb je ook wat!!! :Y
 
Zit ook te denken aan een HM. Hoe weet je welke "rod"je erbij moet bestellen? Is dat gewoon de lengte van je huidige stang minus de lengte van de sensor (55 mm) ?
 
Laatst bewerkt:
Zit ook te denken aan een HM. Hoe weet je welke "rod"je erbij moet bestellen? Is dat gewoon de lengte van je huidige stang minus de lengte van de sensor (55 mm) ?
Bij de ZX-10R van 2008 werd 55 mm opgegeven. O-)
 
Zit ook te denken aan een HM. Hoe weet je welke "rod"je erbij moet bestellen? Is dat gewoon de lengte van je huidige stang minus de lengte van de sensor (55 mm) ?

Hoi Mark,
Dat klopt maar je kunt ook even vanaf de site van Hm een email sturen met je vraag.
Binnen een dag heb je antwoord. Dat heb ik ook al enkele keren gedaan.

Ik heb sensor gebruikt i.c.m. mijn Rapid Bike 3 module en werkte perfect: http://www.hmquickshifter.com/products/product.php?id=28
(deze heb ik overigens nog maar niet meer in gebruik).

Nu heb ik de Plus gekocht want die monteer je middels een kleine draadboom tussen de bobines en de kabelboom en is zo gedaan. Die kun je op elke motor monteren met injectie geloof ik. Goed in te stellen en deze HM sensors/QS worden ook in moto2 gebruikt dus dan zal het wel goed spul zijn....
Kost wat , maar dan heb je ook wat. Nog steeds goedkoper dan een kapotte versnellingsbak :Y
 
Ik ga eerst eens even ervaring opdoen met de Translogic. :Y
Wel heel positief die verhalen over de HM. ;) :} :$

Maar anders heeft iedereen die he.
Ik zal eens wat ervaringen van de concurrent verzamelen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan