advies gevraagd voor communicatie systeem met 2 rijders

jac73

MF veteraan
12 jun 2007
2.646
1
Kerkrade
Goedendag,
dus zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar advies/ meningen/ ervaringen voor een cominicatie syteem op de motor.

Op dit moment hebben we cardo scala rider q3 duo.

We willen graag een ander syteem. reden
Het spreken via de intercom is niet fijn . Bij aanvang steeds op nieuw pairen.
en onder het rijden valt die ook steeds weg , dan moet ik op de steeds op de knop van de cardo drukken om op nieuw verbinding te maken.
Zijn we eenmaal verbonden en aan het praten dan blijft die wel stabiel. Maar zeg je bijvoorbeeld 2 min niks dan weer opnieuw verbinden.
Navigatie doorgeven doet die goed.
Ik kan ook goed luisten naar de fm radio in single modus deze zegt ik uit als ik samen met mijn vriend er op uit ga

Waar moet het nieuwe syteem aan voldoen:
Goede intercom grote afstand minimaal 1km voor het spreken met 2 rijders zonder steeds opnieuw te pairen.
liefst geen bleuthooth ( pairing problemen)
verbinding kunnen maken met de navigatie en telefoon en liefst een in gebouwde radio ontvanger.
Ook moet er de mogelijkheid zijn om je eigen oortjes te kunnen gebruiken. ( ik heb nu oortjes met speakers erin)
prijs max €500,00 voor een set

alvast heel veel dank
 
Ik denk dat je ook niet aan bluetooth ontkomt of je moet portofoons gaan gebruiken. Dan is dat programmaatje voor op de telefoon misschien ook wel een optie. Was iets als teamspeak ofzo.
 
1 km afstand is wel heel erg ver. Als Caroline en ik elkaar even uit het oog verliezen koppelt de Cardo vanzelf weer.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de reacties.
De handgebaren , helaas gaat het niet worden:] ( 2 handjes aan het stuur*D)
We zitten nu ook te denken aan porto foons. Maar die kunnen weer geen navi gatie doorgeven.
Wel zijn we dit weekend advies gaan vragen in de winkel en wat blijkt , ( q3 scala rider) de problemen die wij ondervonden ( slecht pairen)
was bekend bij dit syteem.

Nu heb ik zelf ook wat onderzoek gegaan , en heb gezien dat er nu mesh is ( een andere manier van verbinden) en dat er nu best wel goede systemen van cardo op de markt zijn .
Op dit moment heb ik een paar sytemen in mijn gedachten.
Sena Spider St1 :helaas geen mogelijk eigen oortjes te gebruiken

of de packtalk edge heeft alles wat we willen maar is erg aan de prijs
We zijn nog in beraad

Maar nogmaals iedereen bedankt voor de input we komen er nu wel uit


 
Iedereen bedankt voor de reacties.
De handgebaren , helaas gaat het niet worden:] ( 2 handjes aan het stuur*D)
We zitten nu ook te denken aan porto foons. Maar die kunnen weer geen navi gatie doorgeven.
Wel zijn we dit weekend advies gaan vragen in de winkel en wat blijkt , ( q3 scala rider) de problemen die wij ondervonden ( slecht pairen)
was bekend bij dit syteem.

Nu heb ik zelf ook wat onderzoek gegaan , en heb gezien dat er nu mesh is ( een andere manier van verbinden) en dat er nu best wel goede systemen van cardo op de markt zijn .
Op dit moment heb ik een paar sytemen in mijn gedachten.
Sena Spider St1 :helaas geen mogelijk eigen oortjes te gebruiken

of de packtalk edge heeft alles wat we willen maar is erg aan de prijs
We zijn nog in beraad

Maar nogmaals iedereen bedankt voor de input we komen er nu wel uit


Heb je al wat aangeschaft?
Vandaag heb ik voor het eerst gereden met de Cardo Edge. Wat een geweldig apparaatje is dat. Bij 120 km/h nog steeds luid en duidelijk kunnen communiceren. Geluid is kraakhelder en een beller had geen idee dat ik op de motor zat.
Vooralsnog het geld dubbel en dwars waard!
 
Ik gebruik een Sena 20S evo en dat is echt super. Andere modellen van Sena zullen vast ook goed werken, maar ik heb alleen hier ervaring mee. Superfijn om te gebruiken en handig met de voice commands enzovoort. Gebruik het elke dag.
Alleen is de range naar mijn mening niet zo goed als dat ze volgens de specificaties aangeven. Na zo'n 600-800 meter uit elkaar begin je elkaar al echt duidelijk minder goed te verstaan op de snelweg. Ook al geven ze 2km aan..

Maar goed zo ver rijden wij niet van elkaar af. Ik gebruik het systeem ook tijdens endurance wedstrijden met karten om te communiceren, voel ik me net een soort race engineer haha.
 
@Colkap we hebben nog niks gekocht ,we zijn nog even aan het wachten op het vakantiegeld vandaar. Maar fijn om te lezen dat het je bevalt.
@Roffelaar Sena viel eigenlijk al af geen eigen oortjes mogelijk plus geen radio. Wel fijn voor je dat het bevalt.
 
@jac73
De Sena 20s hebben gewoon een 3,5" koptelefoon aansluiting in de helmmount. Ik gebruik zelf soms mijn Sure doppen op de motor.
FM radio heeft ie ook.

We gebruiken ze ook al jaren, ze bevallen inderdaad uitstekend.
 
@Twiedeldie
dank je wel voor de informatie. Ik heb wel gehoord dat die radio van sena niet zo goed is maar van de 3,5 aansluiting heb ik niks terug kunnen vinden.
Nofmaals dank voor de info
 
Ik gebruik met mijn motor vrinden al jarenlang de Interphone Sport van het Italiaanse merk Cellularline.
Pairen tot 4 personen en gaat erg gemakkelijk en wordt tevens onthouden met welke andere intercoms je gepaird hebt. Bereik is tot max. 1 kilometer.
Wij zijn er al jaren tevreden over.

Die Interphone serie heet nu de:
* Connect
* Active
* Avant
Een duo set is beschikbaar en vaak goedkoper in aanschaf.
 
Het opnieuw koppelen probleem is opgelost met het gebruik van MESH protocol.
Of je dan Sena of Cardo neemt is dan verders een persoonlijke voorkeur, zolang je beiden maar hetzelfde hebt.

Mesh zorgt er voor dat je buiten elkaars bereik kan vallen en zodra je weer binnen bereik bent is de verbinding ook weer open.
 
Mesh zorgt er voor dat je buiten elkaars bereik kan vallen en zodra je weer binnen bereik bent is de verbinding ook weer open.
Dank je wel voor deze opmerking, dat was dus precies het probleem. Bij wegvallen van de verbinding moeilijk weer terug te verbinden.
@CoeXisT dank je wel voor de tip ik ben al even snel wezen snuffelen op de site .Ziet er goed uit ja en ook Mesch*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan