Advies gevraagd: welke motor?

Welke motor?

  • CBX750F

    Stemmen: 1 5,3%
  • GPX750R

    Stemmen: 0 0,0%
  • GPX600R

    Stemmen: 3 15,8%
  • VFR750

    Stemmen: 2 10,5%
  • GT650Hawk

    Stemmen: 0 0,0%
  • NTV650

    Stemmen: 8 42,1%
  • VX800

    Stemmen: 3 15,8%
  • Lario

    Stemmen: 2 10,5%

  • Totaal aantal stemmers
    19

Wicos

Die hard MF'er
17 mrt 2005
281
0
Nadat ik gisteren mijn GS500e in heb busje heb zien laden en zien vertrekken ben ik hard op zoek naar een geschikte opvolger.

Enkele kandidaten zijn de revue gepasseerd:

- CBX750F
- GPX750R
- GPX600R
- VFR750 type eind jaren tachtig
- GT650Hawk
- NTV650
- VX800
- Moto Guzzi Lario

Graag advies. De motor wordt dagelijks gebruikt voor woon-werk. Betrouwbaarheid, lage onderhoudskosten, en een laag gebruik zijn belangrijk. Natuurlijk speelt uitstraling ook een rol.

Budgetgrens: 1.500€
 
Laatst bewerkt:
Klopt,

Bandit 600 is buiten budget, weet je er 1 voor max 1500€ geef mij dan een tip
GPZ500 is een leuke motor maar ik wil een stap vooruit maken qua CC en vermogen.

Diversion heb ik al ;)
Die van MF'er Momient, vorige week gekocht. Niet voor mijzelf maar voor mijn broer. Hij moet zijn A-RBW nog halen maar deze scherp geprijsde Dief met slechts 2400km op de teller is alvast in het voor gekocht.
Het is een fijne motor, ik gebruik hem nu, maar ik wil niet hetzelfde rijden als mijn broer, we zijn geen tweeling...

Zelf vind ik de VX800 erg fraai, ervaringen?
 
Kijk, daar heb ik wat aan

streep - schrap, eentje minder op mijn lijstje
 
Klopt, maar die heb ik al ;)
Die van MF'er Momient, vorige week gekocht. Niet voor mijzelf maar voor mijn broer. Hij moet zijn A-RBW nog halen maar deze scherp geprijsde Dief met slechts 2400km op de teller is alvast in het voor gekocht.
Het is een fijne motor, ik gebruik hem nu, maar ik wil niet hetzelfde rijden als mijn broer, we zijn geen tweeling...

Zelf vind ik de VX800 erg fraai, ervaringen?

Mijn huisgenoot heeft een VX
Erg leuk ding. Tikkie saai misschien hier en daar vanwege de lage top maar je hebt wel het gevoel dat je op een motor rijdt.
Ik heb er een aantal malen op gereden en was erg goed te spreken erover.(altijd smile onder de helm)
Qua onderhoud.... bijna niets. Afgezien van banden en wat olie. Zit intruder blok onder en die zijn wel redelijk beproefd.

VFR eind jaren 80 niet kopen met meer dan 70k op de teller.
 
VX800 is ook mijn favoriet, terwille van de VX800 heb ik mijn budget wat opgeschroefd
 
Misschien is mijn GSX 750 Katana wel iets voor je. Zie signature

Ik heb een heel bekend busje, waar laatst een GS in is verdwenen. O-)
 
Schop

tips?

Moet deze week toch een beslissing nemen
 
Schop

tips?

Moet deze week toch een beslissing nemen


honda!

de ntv is een prima werkpaard, maar weinig uitstraling. de VFR is net effe leuker. wel sportievere zit. ook ooit een gehad. met goed onderhoud tot zeer hoge km standen te rijden. blokken zijn echt zupergoed! weet niet hoe het zit tegenwoordig met de verkrijgbaarheid van 16" voorbanden ??? ('86 /'87 had 16", daarna 17")
 
Dank je,
Vind de VFR ook een goede optie, alleen niet de mooiste. Wel de exemplaren van begin '90 met enkelzijdige achterbrug (pro-arm?). Alleen deze zijn met mijn budget helaas niet bereikbaar.
 
Ik zou voor een GSXR750 van Suzuki gaan! 88ér of een 89ér
photo.php

Voorbeeldje,..heb geen aandelen daar,.. :+

Die lario die ken ik niet,...heb ik ff gegoogled,...lijkt me geen wereldfiets,..maar smaken verschillen!
index.jpg
 
Laatst bewerkt:
maar deze wel:

full


Schitterend ding, ik hoop dat de verkoper niet erg :( wordt dat ik deze foto plaats, misschien verkoopt hij hem zo wel sneller. Ik wil hem! Maar betwijfel of het een goede keus is voor dagelijks gebruik, alleen al de zithouding. Wie kan hier wat over zeggen?
 
En voor wat betreft sportfietsen:

ik vind ze zo gedateerd als ze pakweg 10 -15 jaar oud zijn. Het heeft zijn charmes (mooie fiets deze GSXR) maar ik ga toch voor iets anders. Als werktuigbouwer wil ik graag de techniek zien, dus niet te veel kappen.
Guzzi vind ik geweldig, wish I had the money for:

full
 
Ik zou voor de Guzzi gaan :Y

maar ik ben dan ook niet helemaal lekker in m'n koppie

En met die zithouding leer je wel leven :9 Dare to be different. Altijd als je een Guzzi koopt zal de hele wereld zich bezorgd tonen over jouw ANWB-lidmaatschap, maar wat boeit het nou, het wordt zomer, lekker kopen, en anders dan anderen over 's heerens wegen knallen !
 
Ik vind hem ook schitterend (zo, als caferacer)

full


:9~ :9~ :9~ :9~

maar ik wil toch een motor om dagelijks op te rijden, niet te vaak te sleutelen en zo min mogelijk te duwen. Nu zijn de looks en het feit dat het een volbloed Italiaan is ook wat waard, maar ook het comfort van de duozit is belangrijk: als vrijgezel moet ik de motorliefhebsters wel een zitplaats kunnen bieden waar ze niet na 5minuten afvallen.

En bovendien wil ik graag mijn ANWB premie laag houden (pas betalen na de eerste keer pech)

Maar hoewel mijn verstand :( NEE :( zegt, wil ik hem wel. Als iemand wat zinnigs kan zeggen over de betrouwbaarheid van onze italiaanse vrienden, dan hoor ik dat graag!
 
En, om het topic levend te houden en mijn banaan weer op peil te brengen:

dit is de VX800 die ik op het oog heb en morgen ga bezichtigen:

full


Natuurlijk gaat de lange spatbord er bij aankoop meteen af :r
 
De vx schijnt wel wat lomp te zijn. Als je in je lijstje met de NTV650Hawk ook daadwerkelijk de Hawk bedoelt (met kettingaandrijving) dan is dat de leuke variant van de nogal saaie NTV.

Erg leuke brommer wel en het blok schijnt zomaar 2 tot 3 ton aan te kunnen, wat natuurlijk altijd mooi meegenomen is.
Hawk:

HondaNT650HawkGT.jpg


Die andere:
honda-ntv650-91-bikepics-439120.jpg


Op de een of andere manier vind ik die bovenste veel meer aanspreken.
 
de Hawk is ook een prachtige motor! Ik bedoel idd die met kettingaandrijving. Alleen de prijzen liggen net een paar honderd € boven mijn budget
Ga morgen een VX bekijken, als ik hem idd lomp vind kijk ik verder naar Hawk, VFR, Lario en evt NTV
 
Yamaha FJ1100 ?

zelf ooit begonnen op FJ/XJ600 (voor de diversion). Ook een fijne woon-werk/studie fiets.
 
Qua vormgeving niet echt mijn keuze, ook gedateerd natuurlijk. Ik rijd nu op de Div 600 die ik voor mijn broer heb gekocht, het stuurgedrag is wel erg anders vergeleken met een GS500e: het lijkt net of de Dief eerst moet kantelen en dan pas gaat sturen, de GS500 gaat meteen door de bocht. Het zal ook gewenning zijn, maar ik vond de GS makkelijker sturen. Komt dit door het hogere zwaartepunt van de Dief? Balhoofdhoek?
 
De VX 800 is volgensmij wel een goede keuze. veel koppel van een twin is lekker met woonwerkverkeer. en die suzuki krachtbron is vast wel goed. maar heeft niet echt veel pit.

ik zou zelf een viercilinder nemen. voor woonwerkverkeer altijd een 750 kopen ipv 600. je hebt dan ook wat meer koppel wat gewoon minder hard werken is op je motor. voor woonwerk zou ik gewoon een gsx 750 F of een 1100F kiezen. die vind je ook wel voor dat geld en volgensmij erg betrouwbaar.
koop gewoon een bike met lage kilometerstand.
 
Laatst bewerkt:
naar de GSX750f heb ik ook zitten kijken, leuke motoren maar hangt erg van de kleurstelling af. Maar ik ga voor naked: geen geschaafde kappen bij omleggen en het belangrijkste: de techniek is zichtbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan