advies met remolie verversen

Rico_21

Rookie
10 feb 2003
16
0
Rotterdam
beste MF-leden,


Ik wil remolie verversen, en heb ergens gelezen dat je door middel van de rem pedaal in te drukken /pompen druk kan opbouwen en zo de remolie eruit kan laten lopen. Alleen is mijn vraag, moet je nog wat aan de remmen nog doen, wat afstellen ofzo?

Alvast bedankt

Rico
 
Hee Rico, als je "ergens" gelezen hebt dat je je rempedaal in moet drukken om er de remolie uit te laten heb je er naar mijn idee niet al te veel kaas van gegeten, remmen zijn zeer belangrijk ga er dus niet zelf aan kloten als je twijfelt maar laat het aan de dealer over......
 
Ik ben het helemaal met triumphrijder eens :} Als je het echt wil leren koop dan een werkplaatshandboek en vraag hulp aan iemand die deze reparaties al eens heeft uitgevoerd. Als je het 1 of 2 keer hebt gezien/gedaan dan kun je het wel zelf.
 
Mijn advies, als je meerdere motoren hebt.....koop een ontluchtingsset.
Systemen zijn best prijzig (rond de 100 pleuro d8 ik) maar werken perfect. Vloeistoffles volgooien met remvloeistof, aansluiten op de compressor, drukregelaar ertussen (naam kwijt). Alles aansluiten, zorgen dat het deksel op de vloeistofreservoir goed zit. Druk erop.........ontluchtingsnippel open, en doorspoelen die handel. Karwei van een kleine 3 minuten en geen kramp in je handen van een kwartier je remhendel inknijpen.

Mijn vader heeft zo'n easy bleed systeem gekocht en het werkt perfect. Is ook zelf te maken trouwens.
 
Het tyrerappen van je handel heeft alleen nut als je nieuwe stalen remleidingen hebt gemonteerd. Je haalt dan het laatste beetje rek uit de leidingen. Om de lucht er uit te halen lijkt het me weinig zinvol. Door de druk wordt de aanwezige luchtbel (tijdelijk) kleiner, maar hij verdwijnt op deze manier nooit.

Heb je een radiaalpomp dan is het niet moeilijk. Blijven pompen dan verdwijnt de lucht uiteindelijk via het rempotje. Andere pompen lekker ouderwets ontluchten!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan