Je kunt best rvs bouten nemen maar dan niet van rvs304, neem rvs318 0f hoger deze kunnen wel trekkracht hebben en zijn taai.
maar rvs kan niet roesten
RVS kan wel roesten, maar dan wel heel traag!
Hangt er maar net vanaf in welke omgeving en over welke tijdschaal dat je praat.
Zou het verschil in sterktes die opgenoemd zijn echt nodig zijn bij jou constructie? Ik heb zo het vermoeden dat "normale" RVS bouten van M8 en M10 sterk zat zijn voor jou toepassing?
Ik zou geen RVS en aluminium combineren, je blok rot weg t.p.v. de bouten als het tegenzit.
M6 boutjes zijn wel erg klein.
Gewoon bouten nemen kwal. 8.8 electrolitisch verzinkt. Met minder geen genoegen nemen.
Voor afschuiving moet je borstbouten hebben.
Dan zit er op het afschuifgedeelte geen draad.
10.9 bouten zijn te duur. Ik weet niet of die ook verzinkt te koop zijn.
10.9 bouten niet zelf electrolitisch verzinken via een kennis bijv. of e.o.a. galvanisch bedrijf.
Je krijgt dan waterstofinsluiting in het kristalrooster van het metaal en dat zorgt er voor dat de bouten bros breken.
Klein beetje gelijk heb je dat rvs kan roesten maar dan is het niet echt rvs met de vereiste percentage`s legeringen maar een materiaal met veel "te" weinig chroom zoals Gamma etc zal denk ik wel kunnen roesten. Wat sterkte betreft heb je gelijk, zelfs de simpelste bout kan de krachten aan.
RVS roest in een basis milieu en in een chloorhoudend milieu.
De chroomoxidelaag breekt af in een basis milieu terwijl chloor erg sterk met chroom reageert zodat de beschermende oxidelaag wordt afgebroken.
Ik zou geen RVS en aluminium combineren, je blok rot weg t.p.v. de bouten als het tegenzit.
M6 boutjes zijn wel erg klein.
Gewoon bouten nemen kwal. 8.8 electrolitisch verzinkt. Met minder geen genoegen nemen.
Voor afschuiving moet je borstbouten hebben.
Dan zit er op het afschuifgedeelte geen draad.
10.9 bouten zijn te duur. Ik weet niet of die ook verzinkt te koop zijn.
10.9 bouten niet zelf electrolitisch verzinken via een kennis bijv. of e.o.a. galvanisch bedrijf.
Je krijgt dan waterstofinsluiting in het kristalrooster van het metaal en dat zorgt er voor dat de bouten bros breken.
Heb altijd de bouten van mijn motoren omgewisseld voor rvs en heel, heel lang mee gereden zonder oplossen van het motorblok.