Advies: Welke motor kopen?

Wino

Die hard MF'er
30 jan 2004
513
0
Arnhem
Goed, ik ben (ongelofelijk) toe aan een nieuwe bike. Ben vermogen ontgroeid zal ik maar zeggen.

Wat wil ik?
Sturen! En meer vermogen.

Wat vind ik mooi?
CB Hornet, SV1000, Fazer600 etc...(vfr800 misschien)

Wat weet ik?
Ik wil geen naked, maar minimaal halftop en rond de 100pk.

Nu is er een groot verschil (is mij verteld) tussen 2 cilinders en 4 cilinders.
Misschien dat iemand mij helder het verschil kan uitleggen in rijgedrag en daarnaast zijn eigen idee bij de te kiezen motor vertellen. Heb ik wat meer achtergrondinformatie om eens rond te gaan kijken en proefritjes te gaan maken.

Ben benieuwd!
 
Goed, ik ben (ongelofelijk) toe aan een nieuwe bike. Ben vermogen ontgroeid zal ik maar zeggen.

Wat wil ik?
Sturen! En meer vermogen.

Wat vind ik mooi?
CB Hornet, SV1000, Fazer600 etc...(vfr800 misschien)

Wat weet ik?
Ik wil geen naked, maar minimaal halftop en rond de 100pk.

Nu is er een groot verschil (is mij verteld) tussen 2 cilinders en 4 cilinders.
Misschien dat iemand mij helder het verschil kan uitleggen in rijgedrag en daarnaast zijn eigen idee bij de te kiezen motor vertellen. Heb ik wat meer achtergrondinformatie om eens rond te gaan kijken en proefritjes te gaan maken.

Ben benieuwd!


Wees verstandig:
koop een mooie Italiaan vol passie en emotie en aub niet zo'n vreselijk lelijk Japans hok.















gobert1giffg0.gif
 
Laatst bewerkt:
Als je de selectie al zo beperkt hebt denk ik dat er maar 1 ding is dat je nog rest (zoals je eigenlijk zelf al aangeeft)


Iedereen in koor:

PROEFRITTEN



Dankuwel :}
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een Honda Shadow gaan, zit ook een stuur op.

Weliswaar geen 100 pk, maar die heb je dan ook weer niet nodig.
 
Goed, ik geef maar een richting aan wat me leuk leek. Alle adviesjes/tips zijn welkom uiteraard.

Shadow gaat em niet worden dacht ik zo...!

Mijn cb500 wordt beetje moe van mij, dus tijd voor upgrade!
 
SV1000s :9 mn broer heeft er een en beleeft er veel plezier aan,nieuw en 2e hands al voor een leuke prijs te koop!
Heb zelf ook op de SV650sr gereden maar vind het vermogen daar van tegen vallen.
Proef rittjes :Y

Ook al aan een Z750 gedacht ? /spam
 
Hmmm, die choppers en zo zijn alleen voor mensen die een dikke pielewiep krijgen als ze een Hells Angels zien rijden of zo......

Ja, en off roads alleen voor mensen die, eeh, iets met een stijf been of zo, kom er even niet op... '( :')
 
Als je de selectie al zo beperkt hebt denk ik dat er maar 1 ding is dat je nog rest (zoals je eigenlijk zelf al aangeeft)


Iedereen in koor:

PROEFRITTEN



Dankuwel :}
:^
En natuurlijk de zoekfunctie :z

Ja, en off roads alleen voor mensen die, eeh, iets met een stijf been of zo, kom er even niet op... '( :')
En dan hebben we het nog niet eens over motorscooters!!
:o




Om maar ff in de hokjesstijl te blijven
 
Wees verstandig:
koop een mooie Italiaan vol passie en emotie en aub niet zo'n vreselijk lelijk Japans hok.




[afbeelding]

ja je betaald idd voor het imago van een italiaans hok...
laatst nog met een stel motorrijders bij elkaar waarvan er 1 al heel lang ducs rijdt.
schijnbaar zijn ook de nieuwe modellen nog behoorlijk slecht van kwaliteit volgens die gast maar die blijft bij ducs vanwege het imago.

een japans hok ziet er ook erg gelikt uit.
vind de gsxr750 2007 een van de mooiste motoren ooit gemaakt en honda een van de degelijkste.
ducati is leuk als je veel geld en tijd aan je hobby wil besteden en verder niks, anders ga je voor degelijkheid.

ontopic.
heb afgelopen weekend ff op een firestorm bj 1999 gezeten en die zag er niet alleen mooi uit maar zat ook erg lekker. mijn cbr600 heeft een erg sportieve zit en voor lange afstanden kan dat gaan zuigen
 
ga voor 'n 2-cilinder :Y en je wilt waarschijnlijk nooit meer iets anders.. & laat Gobert maar l*llen.. Jappen zijn geen lelijke hokken. :N Hij rijdt op een italiaan met een japans blok.. :?

full


ga 'n keer lekker proefrijden (vooral lang en goed) op een V-twin.. beetje bebouwde kom, beetje provinciaal, beetje snelweg, paar rotondes :P , beetje inhaal acties zonder terugschakelen (of wel terugschakelen :o ) & kijk of je kan wennen aan het verschil met een 4 in lijn. Zo ja dan ben je verkocht.. Zoniet, dan niet.. :+
 
ontopic.
heb afgelopen weekend ff op een firestorm bj 1999 gezeten en die zag er niet alleen mooi uit maar zat ook erg lekker. mijn cbr600 heeft een erg sportieve zit en voor lange afstanden kan dat gaan zuigen


Die Firestorm moet ik ook maar eens bekijken inderdaad. Zag em laatst al ergens staan en viel me wel op. Dat het beetje goed zit is ook wel lekker als je naar de Eiffel wilt rijden ofzo...(of verder)

thx!
 
Wees verstandig:
koop een mooie Italiaan vol passie en emotie en aub niet zo'n vreselijk lelijk Japans hok.


Verstandig en Italiaan in 1 zin...
Heb jij eigenlijk wel een Ducati? :+

oh, 'n Bimota, das een beetje van twee walletjes eh.
 
Laatst bewerkt:
Verstandig en Italiaan in 1 zin...
Heb jij eigenlijk wel een Ducati? :+

oh, 'n Bimota, das een beetje van twee walletjes eh.

De beste man weet waar hij het over heeft, begonnen in een grijs verleden op een Japans hok of 2 maar werd snel verstandig en schakelde over op Bimota, Mondial en Ducati!! *O*


Zelf ook begonnen op een 4 cilinder uit het land van de rijzende zon maar inmiddels ook verstandig geworden en overgestapt op een Italiaan! :]
 
Laatst bewerkt:
Die Firestorm moet ik ook maar eens bekijken inderdaad. Zag em laatst al ergens staan en viel me wel op. Dat het beetje goed zit is ook wel lekker als je naar de Eiffel wilt rijden ofzo...(of verder)

thx!
Ik heb een Firestorm gehad, en dat was een heel fijne motor. Een geweldig geluid ook, lekker knallen als je gas dicht deed. Ik kreeg er na een poosje wel last van weinig grondspeling mee, omdat de uitlaten aan de grond komen, maar op straat zul je daar niet gauw last van krijgen.

En het is een tweecylinder! Die brullen en schudden en leven, een viercylinder jankt en loopt soepeltjes. Probeer beide, en je snapt het verschil.
 
De beste man weet waar hij het over heeft, begonnen in een grijs verleden op een Japans hok of 2 maar werd snel verstandig en schakelde over op Bimota, Mondial en Ducati!! *O*


Zelf ook begonnen op een 4 cilinder uit het land van de rijzende zon maar inmiddels ook verstandig geworden en overgestapt op een Italiaan! :]

:N Is al eerder uitgelegt. DIT KAN NIET!! :N
 
Verstandig en Italiaan in 1 zin...
Heb jij eigenlijk wel een Ducati? :+

oh, 'n Bimota, das een beetje van twee walletjes eh.


Ook Ducati hoor.
Je hoort mij niet zeggen dat Japanse motoren slecht zijn. Helemaal niet. Ik zal de laatste zijn die dat roept.
Maar ze zijn zo niets-zeggend, bij het leijke af.
 
Laatst bewerkt:
Ook Ducati hoor.
Je hoort mij niet zeggen dat Japanse motoren slecht zijn. Helemaal niet. Ik zal de laatste zijn die dat roept.
Maar ze zijn zo niets-zeggend, bij het leijke af.

Ik lees nu op wikipedia dat ze ook Ducati blokken gebruiken.
Enneh, goed uiterlijk en goed karakter... dat klinkt te mooi om waar te zijn. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan