maar maar maar, je moet wel uitleggen waarom dat dan zo is "sleutel"Niet doen.
Kan meer kwaad, dan dat het goed is voor de motor.
Op de juiste manier voor stalling wegzetten. En op de juiste manier weer opstarten begin seizoen.
in mijn ogen hoeft "een sleutel" juist geen uitleg te geven. iemand met bewezen kennis van zaken (vandaar de sleutel) zegt nee, dan moet je het niet doen.maar maar maar, je moet wel uitleggen waarom dat dan zo is "sleutel"
want o wee als je geen uitleg geeft
@Atman
Als je het hier over een motor met carburateurs zonder brandstofpomp hebt, heb je grote kans dat de benzine in je vlotterkamers verdampt is tijdens de stilstandperiode. Vaak zit er dan een zogenaamde PRI-stand (Prime) op de benzinekraan. Voor het starten deze ca 0,5 tot 1 minuut op deze stand zetten en vervolgens met choke starten. Als de motor loopt kraan weer op normale* stand zetten.
grtz,
Cees
@Atman
Als je het hier over een motor met carburateurs zonder brandstofpomp hebt, heb je grote kans dat de benzine in je vlotterkamers verdampt is tijdens de stilstandperiode. Vaak zit er dan een zogenaamde PRI-stand (Prime) op de benzinekraan. Voor het starten deze ca 0,5 tot 1 minuut op deze stand zetten en vervolgens met choke starten. Als de motor loopt kraan weer op normale stand zetten.
grtz,
Cees
Wat ik me nu even afvraag: heeft de hoofdzekering eruit trekken hetzelfde effect als de accupolen losmaken als het gaat om lekstroom voorkomen tijdens de winterstalling?
Dat is bij mijn motor net wat makkelijker namelijk...
Wat ik aan wil geven is dat dan af en toe even starten en laten draaien wel het slechtste is wat je kan doen met een motor.
De motor komt niet op temperatuur en overal vormt zicht condens door het vocht wat bij de verbranding vrijkomt.
Je ziet niet voor niets auto's rijden waarbij het water uit de uitlaat gutst.
Auto's waarmee korte ritjes gemaakt worden hebben daar het meeste last van, omdat het water niet verdampt door de warmte.
Kudt,ik heb net mijn MOMO gestart om te checken of de accu nog goed geladen was.
Ik heb hem 1 minuut laten lopen
En nu??
fijn topic
voor allemaal
Misschien is het wel handig om de motor even te starten met de killswitch op off zodat hij niet aanslaat, maar wel alles even een andere stand krijgt.
Ik heb een klassieke auto 18 jaar in de opslag gehad en liet hem regelmatig even rondstarten zonder vonk, zodat hij niet aansloeg.
Na die 18 jaar werd hij belastingvrij, benzine er in, paar klappen op de benzinepompen, starten en lopen. En hij loopt nog steeds prachtig, nadat hij in 1994 belastingvrij werd.