En met een beetje pech mijn huis ook,jij deugniet
Wat is lekspanning?Hoeveel lekspanning is er eigenlijk toegestaan bij een motor?
Buiten het huis aanstoken
Wat is lekspanning?
Ik zou voorstellen beleefd vragen ipv eisen.Het antwoord heb je. Dan kan je nog zelf uitzoeken waarom dat zo is. Een makkelijkere en betere manier van leren is er mijns inziens niet.
Het zit je wel dwars hè...
Maar inderdaad, wat is het nut van alleen maar “ja” of “nee”. Daar leer je precies niets van.
Hoe ging dat toen jij in de leer was, moest jij het leren van zo’n kwast die zich er te goed voor voelde om je het vak goed te leren ? Iemand bij wie je maar moest raden wat ie bedoelt ? Iemand die vooraf al wist dat jij het toch niet zou kunnen en die er plezier in schepte om je te zien afgaan ?
Tja, zo iemand kan het nog zo goed weten, als ie het niet kan of wil uitleggen is het een waardeloze leermeester.
Als je iemand iets wilt leren is een simpel “ja” of “nee” niet goed genoeg. Waar het om gaat is dat men begrijpt waaróm het ja of nee is, de reden, de achtergrond. Leg het uit en je ziet ze geïnteresseerd raken, je ziet ze enthousiast worden.
Een goede leermeester legt uit waaróm iets zo is, die haalt er een voorbeeld uit het dagelijks leven bij en maakt het zo duidelijk zodat de leerling begrijpt wat ie doet en vooral waaróm het zo moet.
Zulke leermeesters zijn goud waard.
Er zit een zwaaiende smiley in je TV
Een klokje gebruikt wel stroom maar dat is geen lekstroom. lekstroom is een niet bedoelde stroom die veroorzaakt wordt door vocht en vuil e.d.Er bestaat niet zoiets als "lekspanning". Het begrip "lekstroom" bestaat wel, en dat is wat hier bedoeld werd. Idealiter is die 0, maar als er bijvoorbeeld een klokje op het dashboard zit zal er een kleine stroomafname zijn. Een ingeschakeld alarm vergt ook het nodige. Bij voorkeur is de waarde zodanig dat je bij regelmatig gebruik er niets van merkt...
Dat had ik nog niet gezien!Er zit een zwaaiende smiley in je TV
Een klokje gebruikt wel stroom maar dat is geen lekstroom. lekstroom is een niet bedoelde stroom die veroorzaakt wordt door vocht en vuil e.d.
Hoe hoog die mag zijn kan je uitrekenen. Als de lekstroom b.v. 10mA is (incl het klokje e.d.)zal er in een week 7x24x 0.01A onttrokken worden uit de accu dat is 1,68A in een week. In 4 weken zal je accu dan nog net voldoende geladen zijn om te kunnen starten.
Hoeveel lekspanning is er eigenlijk toegestaan bij een motor?
10mA is denk ik vrij hoog gekozen maar is wel lekker makkelijk rekenen.
Ik neem even mijn Kawasaki Z750 2008 als voorbeeld voor eventuele luisteraars.
De motorzaak heeft één keer de lekstroom bij mij gemeten na de zoveelste overleden accu. De lekstroom was totaal 7mA. 2mA was zonder accessoires, Dus alleen het klokkenspel en startonderbreker, en wat zit er nog meer op als verbruiker.
5mA werd veroorzaakt door het laaddock van de TomTom Rider5. Voor de rest geen accessoires.
Na aanleiding van dit topic vol onzin heb ik zojuist fijn m'n motor wel gestart
Ik heb slechts 1 keer een technische vraag gesteld (de rest weet ik al of zoek ik op). Het antwoord behoefde geen uitleg en was bevredigend.
Ik kan mij echter voorstellen dat anderen graag enige uitleg krijgen. Je hoeft immers niet technisch volleerd te zijn (als dat al bestaat) om enig sleutelwerk aan een motor te verrichten.
Sufferd,nou moet je hem ook aanstoken
Na aanleiding van dit topic vol onzin heb ik zojuist fijn m'n motor wel gestart