Ik zou bij 18 jaar stilstand alleen elk jaar een keer met een ringsleutel de krukas 180 graden verdraaien. Mijn Honda 350 twin heeft een punt waarbij alle kleppen dicht staan. Dat is helemaal ideaal maar ik moet zeggen dat ik er niet op let.Misschien is het wel handig om de motor even te starten met de killswitch op off zodat hij niet aanslaat, maar wel alles even een andere stand krijgt.
Ik heb een klassieke auto 18 jaar in de opslag gehad en liet hem regelmatig even rondstarten zonder vonk, zodat hij niet aansloeg.
Na die 18 jaar werd hij belastingvrij, benzine er in, paar klappen op de benzinepompen, starten en lopen. En hij loopt nog steeds prachtig, nadat hij in 1994 belastingvrij werd.
Wanneer er om uitleg gevraagd wordt zal ik dat geven (als ik het lees)Nooit gedaan.. alleen met een leuke winterrit dan start ik hem weer anders stond ie zo 6 maanden niks te doen!
En omdat iederen off topic helemaal geweldig vind en ik natuurlijk ook
Niemand is verplicht wat te vertellen bij zijn antwoord natuurlijk maar op het word wel altijd gewaardeerd.
Als ik de vraag zou stellen van de TS en iemand antwoord alleen maar 'nee' dan zou ik persoonlijk helemaal niks van dat antwoord aantrekken als diegene er geen uitleg bij wil geven.
een monteur wordt betaald. Dus kan je iets verwachten.je zou maar bij de garage aankomen en de monteur zegt: 'je hebt 2 nieuwe banden'
en jij je maar afvragen waarom er na 1 maand rijden er nieuwe banden onder moeten
Terwijl als hij gewoon had gezegd: 'je hebt 2 nieuwe banden, kwam erachter dat er schroeven inzaten en je band was te erg beschadigd voor een aantal propjes dus hebben we er 2 nieuwe onder gezet'
mijn vrije tijd10 seconden extra tijd en je hebt iemand weer verder geholpen.
...Ga je nou werkelijk eisen stellen
Als je wat wilt leren koop je een boek.
Je mag blij zijn als er iemand uitleg geeft maar dat moet geen verplichting zijn.
Je mag ook gewoon dankbaar zijn dat je een juist antwoord krijgt.
Absurd dat je dan niet op mijn antwoord kan reageren, maar me wel lafjes loopt aan te vallen. Ik vermoed dat ik je (tot mijn spijt) in het verleden van heel wat informatie heb voorzien. Dat blijf ik doen voor mensen die wel gewoon dingen kunnen vragen. Jammer dat jij dan van mijn antwoorden weer leert. Sterkte met jouw absurditeitabsurd
Ik reageerde dus op een opmerking van Zot, die heeft hier nota bene ooit een topic over gestart en daarin kreeg hij van meerdere mensen goede adviezen.
Ik vroeg me dus af of iemand hier iets mee gedaan heeft of dat ie net als een “askhole” wel de vraag stelt maar eigenwijs als ie is het tegengestelde doet als wat wordt aangeraden, daar leek het in eerste instantie op....
Je stelt geen eisen, je vind het alleen maar absurd dat er niet een volledige uitleg komt bij een antwoordNee, ik eis helemaal niets, hoe kom je erbij...
Ik heb het topic niet gestart, ik heb de vraag ook niet gesteld want ik weet het antwoord wel.
Het gaat hier ook helemaal niet om mij, het ging ook niet om jou want ik reageerde op een opmerking van Zot.
Het gaat om de mensen die meelezen en die niet technisch zijn, of althans die dit echt niet weten.
Er zijn hier meer die het antwoord weten maar sommigen denken blijkbaar dat “neeeeeeeee” genoeg is voor iemand die het gewoon echt niet weet.
Ik vind dat absurd.
En dan kun je wel doen alsof diegene dom is en het maar moet begrijpen maar zo werkt het niet.
Hier gaat het over jullie vakgebied, maar wat nu als je zelf eens een vraag stelt over iets waar jíj niets van weet, zeg een computerforum of zo en dat de computerZot ook zo kortaf antwoordt omdat hij zichzelf zo belangrijk vindt en jij dus maar moet raden wat er achter zit.
Hoe zou je dat vinden ?
Het maakt helemaal niet uit dat je er zoveel verstand van hebt, als je het niet kunt uitleggen heeft een ander er niets aan.
En het is hier een forum voor motorhobbyisten, hoezo mag het geen tijd kosten, absurd.
Ik reageerde dus op een opmerking van Zot, die heeft hier nota bene ooit een topic over gestart en daarin kreeg hij van meerdere mensen goede adviezen.
Ik vroeg me dus af of iemand hier iets mee gedaan heeft of dat ie net als een “askhole” wel de vraag stelt maar eigenwijs als ie is het tegengestelde doet als wat wordt aangeraden, daar leek het in eerste instantie op....
....Je stelt geen eisen, je vind het alleen maar absurd dat er niet een volledige uitleg komt bij een antwoord
....Absurd dat je dan niet op mijn antwoord kan reageren, maar me wel lafjes loopt aan te vallen. Ik vermoed dat ik je (tot mijn spijt) in het verleden van heel wat informatie heb voorzien. Dat blijf ik doen voor mensen die wel gewoon dingen kunnen vragen. Jammer dat jij dan van mijn antwoorden weer leert. Sterkte met jouw absurditeit....
....Zodra jullie mij betalen mag je iets van mij verwachten.....
Je wilt dus dat er anders en uitgebreider gereageerd wordt.
Dat mag je willen. Maar gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wel tevreden zijn met een kort antwoord zonder volledige uitleg waarom dat zo is, of ze vragen om die uitleg. Ik vind het erg ondankbaar om mensen die je een vinger geven te bekritiseren omdat ze meteen hun hele hand moeten geven. Verder wil ik het hier bij laten. Dit is een techniek topic. Als je komt om te janken heb ik liever dat je dat ergens anders gaat doen.
Nou ja, ik heb nu tweemaal uitgebreid uitgelegd dat het niet om mij gaat maar jij wilt dat blijkbaar niet begrijpen.
Waar de moderatoren hun eigen regels overtreden en monteurs zalig zijn verklaard.Welkom op M-Fwaar neeeeeeeheeeeee een volledig geaccepteerd antwoord is
En onderwerptitels zomaar wijzigen, en weer terug, zodat je gaat twijfelen, was het nou echt zo?
Ik heb het toch gezien? Damn those beers...
Ik durf mijn motor niet meer te starten,wat dat allemaal teweegbrengt
Wat ik hier allemaal zo lees
...Zeker op het gebied van techniek...
Zie ook de discussie over de invoering van de "sleutels", waar ik toen mijn bedenkingen over had. Een monteur of technicus, hoe bekwaam ook, heeft zijn beperkingen.Toch wel grappig om te lezen dat er mensen zijn die menen iemand zoals Zot of v.d.v te kunnen helpen door tips te geven
Zeker op het gebied van techniek