Af laten stellen na nieuw luchtfilter

Mattie410

Rookie
21 jun 2010
5
0
Capelle aan den IJssel
Even een vraagje: Weet iemand waar ik het best mijn motor opnieuw kan laten afstellen nadat ik een K&N filter heb gemonteerd? Of kan dat gewoon bij bijvoorbeeld een motorport? :X
 
Als je ook een andere uitlaat hebt (zal bijna wel :P ), geniet het de voorkeur om de motor af te laten stellen ja :P Het zou kunnen dat dit ook bij Motoport kan, als ze daar een dyno-bank hebben :)
 
Als je alleen een sportfilter gemonteerd hebt dan kan je ecu het waarschijnlijk bij regelen maar icm een andere einddemper moet je echt naar een bank.....mijn ervaring is met andere demper zonder afstellen op meerdere fietsen vermogens verlies en onderin slecht oppakken. Na het banken en afstellen een beter lopende fiets (vermogenswinst nihil maar wel beter lopen). Ik weet niet waar je woont maar ruud frederick in goes kom ik altijd de tunner van nl, maar je hebt ook powerpoint in tiel, dynojet rotterdam in ridderkerk, madracing in noord- scharnewoude etc.
 
ik had een keer gevraagd bij een motorzaak of die mijn motor een keer kon afstellen heb zelf een akrapovic slip on uitlaat +k&n inlegfilter ,en toen vroeg hij of ik nog de standaard ecu had of niet ,en toen zei ik dat ik nog de standaard ecu heb .en toen zei hij daar kan je niks aan afstellen dan zou je eerst een powercommander moeten monteren dus ja wat moet ik daar nou van geloven??? het gaat trouwens over een kawasaki zx6r 636 bouwjaar 2004.
 
ik had een keer gevraagd bij een motorzaak of die mijn motor een keer kon afstellen heb zelf een akrapovic slip on uitlaat +k&n inlegfilter ,en toen vroeg hij of ik nog de standaard ecu had of niet ,en toen zei ik dat ik nog de standaard ecu heb .en toen zei hij daar kan je niks aan afstellen dan zou je eerst een powercommander moeten monteren dus ja wat moet ik daar nou van geloven??? het gaat trouwens over een kawasaki zx6r 636 bouwjaar 2004.
Wat Raptor88 zegt klopt :Y , dan heb je een Power Commander nodig zodat hij goed kan worden afgesteld.
 
het ligt er een beetje aan welke motor je hebt he, iedereen loopt wel powercommander te schreeuwen maar bij sommige motoren is het mogelijk de ecu te herprogrammeren of staan hier al standaard meerdere mappings in die je kan activeren.

Het ligt eraan of je een motor hebt met carburateurs of injectie, en wanneer je injectie hebt of je uitlaat dan een labdasonde heeft of niet.
Bij injectie kan een powercommander nodig zijn, bij een carburateur fiets een dynojet kitje maar dat is ook lang niet altijd nodig.
In jouw geval zou ik op zoek gaan naar een dealer in de buurt met een testbank en eerst even informeren want de mogelijkheden zijn en wat er nodig is ;)
 
Nog een mogelijkheid is om een tfi kastje laten plaatsen in combinatie van luchtfilter k&n of Bmc.
Bij een motoport kunnen ze hem dan ook afstellen.
Dit is een grote besparing ten opzichte van een Powercommander!
 
Nog een mogelijkheid is om een tfi kastje te laten plaatsen in combinatie van luchtfilter k&n of Bmc.
Bij een motoport kunnen ze hem dan ook afstellen.
Dit is een grote besparing ten opzichte van een Powercommander!
 
Nadat ik een K&N filter en uitlaat had geplaatst op mijn vorige motor (vrscdx) ben ik naar Ritzen motors Weert in weert geweest!

Ik zou er direct terug naartoe gaan! Rustige kerel, leuke babbel en gewoon goeie service!
Wel op tijd een afspraak maken want hij heeft het druk!

Verder mocht ik gewoon blijven kijken (bijleren) terwijl hij aan men motor aan het werken was (meetpunten lassen, cilinders synchroniseren etc...)!

mvg
 
Een K&N filter laat echt niet meer lucht door dan een standaard filter.
Er verschijnt ook niet ineens meer vermogen ofzo.
Daar hoef je dan ook niets aan af te stellen.

Het "handige" van een K&N filter is dat je hem kunt schoonmaken ipv te vervangen.

Ik vind vervangen handiger.
 
Volgens mij is het per motor afhankelijk wat je er aan moet doen, de ene motor staat standaard al wat rijker dan de andere motor en dan nog is er ook weer een verschil tussen carburateur en injectie. Zou eerder contact opnemen met iemand die hem af zou kunnen stellen en vragen om advies.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het laten afstellen op een bank wel meerwaarde heeft. Niet zozeer omdat het nu veel beter of slechter is voor de motor, maar op mijn motor werd bijvoorbeeld de gasrespons een stuk beter.
 
Een K&N filter laat echt niet meer lucht door dan een standaard filter.
Er verschijnt ook niet ineens meer vermogen ofzo.
Daar hoef je dan ook niets aan af te stellen.

Het "handige" van een K&N filter is dat je hem kunt schoonmaken ipv te vervangen.

Ik vind vervangen handiger.
Het schoonmaken hoeft gelukkig pas na 100.000 mijl. De meesten hier zullen dat niet halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan