Afdraaien remklauw

Jasper van Dijk

MF veteraan
3 dec 2001
1.872
0
Tilburg
Ik heb net een brembo 4 zuiger remklauwtje gekocht van CH Racing M900 (perfect ding trouwens :} ) maar nu kom ik erachter dat de klauw wat te breed is en dus tegen de spaken komt, ik zie vaak dat ze afgedraaid worden, maar er zijn natuurlijk ook andere opties zoals een ring onder de remschijf doen zodat ie wat verder naar buiten komt.....

Wie heeft er ervaring met een van beide (remklauw afdraaien lijkt mij de mooiste oplossing) en nog beter, hoe draai je zo'n klauw netjes af, ik heb een draaibank maar ik zou niet weten hoe je zo'n klauw kan inspannen....

Alvast bedankt :)
 
Afdraaien lijkt me onmogelijk. je zou hem kunnen proberen te frezen, maar hoe span je zo'n ding in?
Ik heb de mijne afgevijld. ik heb ook rekening gehouden met het laten spaken van mijn voorwiel. Bij mij zit de linker spaak in het rechter gat en de rechter spaak in het linker gat van de velg. Op deze manier kruisen de spaken elkaar een beetje wat ervoor zorgt dat je meer ruimte krijgt. Ik heb een nissin klauw en daarbij was het noodzakelijk dat de spaken zo zitten. ik heb ook een ring tussen mijn naaf en de schijf ziten. Verder kan de klauw en de schijf niet naar buiten want dan raakt hij de buitenpoot als hij inveert.
 
fijn dat je het zegt dat ie de buitenpoot kan raken als ie inveert, had ik nog niet aan gedacht..... ik zal eens de klauw op druk brengen en over de schijf doen zoals ie moet zitten en dan wat gaan meten, volgens mij heeft ie niet veel nodig nml, moet ook nog een adapter maken trouwens, die laat ik wel ergens frezen/cnc'en
 
Terug
Bovenaan Onderaan