afgebroken bout?? van Kawasaki RE-5

elhippo

MF veteraan
24 okt 2004
1.290
9
Rechts naast peilglas zit grote zwarte moer.Lijkt op olieaftapplug.
MAAR is het NIET.Kwam daarachter doordat ik hem wilde aandraaien,en hij spontaan afbrak.
Zit olie kanaaltje achter,en nu zeikt de olie er uit.
Wie o wie weet wat dit is,en wat nu te doen??
 
Maak er 's ff een foto van, is een beetje een onlogisch verhaal zo.

Als het een holle bout is, kan het zijn dat daar een magneetje in gelijmd gezeten heeft ...

Maar goed, da's het enige wat ik zo kan verzinnen!
 
tja,weet dat het onlogisch klinkt.Foto lukt ff niet,motor is al afgesleept.
Google ff Kawasaki ER-5,dan kan je foto zien,en zwarte bout in het blok.Weet anders ook niet hoe ik het anders moet omschrijven.En om het nog gekker te maken :z it geen schroefdraad aan de kop(zoals bij olie vul dop).Lijkt echt het meeste op lange,dunne bout met u profiel er in.Thx :]
 
ndj_1119006931_kawasaki_er5n1.jpeg
 
Alleen een bajonetsluiting denk ik, dus kwartslag vast, kwartslag los. O-)

Misschien een overloop voor de olie zodat je weet wat het maximum niveau is. :?

Volgens mij is dit trouwens een ER6, maar ja volgens Google en de naam van het plaatje een ER5. :+
 
ja,idd,Vmaxx.Dat boutje is het.Hing druppel olie onder,dus tikje erbij leek me geen kwaad te kunnen.Momentsleutel lijkt me ook goeie optie.Sleutelblunder van het jaar?? *O* Ach,niets menselijks is mij vreemd.Zal de eerste niet zijn,en ook niet de laatste. 8-)
 
ja,idd,Vmaxx.Dat boutje is het.Hing druppel olie onder,dus tikje erbij leek me geen kwaad te kunnen.Momentsleutel lijkt me ook goeie optie.Sleutelblunder van het jaar?? *O* Ach,niets menselijks is mij vreemd.Zal de eerste niet zijn,en ook niet de laatste. 8-)
:^

No problem, leer je alleen maar van!

De meesten hier hebben zoiets wel eens meegemaakt hoor ... behalve natuurlijk degenen die voor een losgetrilde spiegel al bij de dealer op de stoep staan

Maarreh ... waar is die bout nou voor dan :?
 
Je wil niet weten wat ik allemaal al sleutelend gesloopt (en geleerd) heb :X

Wat die bout betreft, zoals jb37 al eerder zei, het lijkt de aansluiting voor een oliedrukmeter. Heel nuttig om te controleren of de oliepomp het nog doet en er intern geen leidingen zijn losgesprongen of verstopt zitten. Hoewel een constant aangesloten oliedrukmeter mij daar handiger voor lijkt., want als je oliedruk weg is kom je niet ver meer.

Het restant van de bout zal nu toch niet al te vast meer in het blok zitten. Misschien iets van een houten wig in tikken en dan eruit draaien. Of met zo'n tangetje om van die borgringetjes los te maken erin en dan het restant eruit draaien.

En de volgende keer bij lekkages in plaats van vaster draaien, het onderdeel los halen, de contactvlakken op beschadigingen controleren, terug plaatsen met een nieuwe pakking ertussen en met het juiste moment (of op gevoel, minder vast dan je denkt!) weer vastzetten.

succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan