volgens mij is deze niet vastgedraaid IN het blok, maar "loopt" deze er doorheen..
blok = aluminium (lijkt iig zo) alu zet eerder uit dan staal.. (lager smeltpunt)
dit lekker opwarmen (vlammetje ertegen) en met een stalen stift de bout eruit tikken..
suk6
Ik zou m ff glad maken met t blok ,dan sla je hem er zo uit denk ik ,nu is t een beetje een popnagel geworden zo te zien
Ik vermoed, dat de beide afstandsbussen van staal zijn, en dat die aan de bout vastgeroest zijn.
Die afstandbussen hebben een opstaande rand tegen het blok,zie tekening.Op foto zie je alleen nog de bout,afdruk van die afstandbus zie je nog rond restant van bout in het blok.
Ik heb wel eens iets gezien als een inductieverwarmer. Als je een heel grote stroom door die bout of wat er van over is laat lopen gaat hij gloeien en zet zodanig uit dat hij los komt te zitten in het aluminium. Dan als hij is afgekoeld kruipolie laten inwerken en ik vrees dat je hem er dan uit kan pissen als de prostaat nog in orde is.
Ik weet niet zeker of dat kan, maar ik zag een filmpje van een monteur die bezig was aan een oude Jaguar van begin jaren 60 en die maakte alles los met zo'n inductieapparaat. Ik heb Edd China er ook wel eens mee bezig gezien.
Jammer dat het blok al in je frame gemonteerd zit.
Bij een los blok kun je 2 strippen op elk van de uiteinden van de afgeslepen bout lassen.
(bij voorkeur TIG) Hiervoor een passend gat in het uiteinde van de strip boren om gemakkelijk een las te kunnen maken.
Deze 2 strippen (+/- 60 cm) fungeren als hefboom om de afgeslepen bout een draaiende beweging in de passing te laten maken. (hitte en kruipolie zijn je noodzakelijke vrienden)
Het zichtbare stuk bout tussen de twee passingen zou je óók nog eens door kunnen slijpen. (Dremel) Of er geheel tussen uit slijpen. Je hoeft dan slechts 2 korte stukjes door de passingen te slaan.
Aluminium smelt bij ongeveer 650 °C.
Bij het heet stoken temperatuur controleren met een infrarood thermometer.
Leuk klusje.
en slaan met een zware hamer (vuistje), die klappen zijn zoveel harder dan met een gewone hamer.
weerskanten gladslijpen draad m10 intappen en verloopmoer m10-m12 erop
http://www.metaalreus.nl/product_info.php?products_id=39474
en slaan met een zware hamer (vuistje), die klappen zijn zoveel harder dan met een gewone hamer.