Afmeting kentekenplaat

Fr&nky

MF'er
18 dec 2008
134
0
Nadat ik een paar keer de motor van een kameraad had gezien was me op gevallen dat zijn kenteken plaat kleiner leek als de mijne.Nu hadden we geen maatlint bij dus we konden het niet meten.
Als het goed is moet de plaat 21x14cm zijn, hoe groot zijn jullie platen?Of hebben jullie een klijnere plaat?

De mijne lijkt wel zo'n vierkante autoplaat!!
 
Nadat ik een paar keer de motor van een kameraad had gezien was me op gevallen dat zijn kenteken plaat kleiner leek als de mijne.Nu hadden we geen maatlint bij dus we konden het niet meten.
Als het goed is moet de plaat 21x14cm zijn, hoe groot zijn jullie platen?Of hebben jullie een klijnere plaat?

De mijne lijkt wel zo'n vierkante autoplaat!!

Yep, 21X14 :Y jaja mijn kentekenplaat :W
 
Toch maar eens goed meten dan, ik heb echt het idee dat ik een plaat heb voor een bus, zo ziet het er inieder geval uit.
Verkoper wist me te vertellen dat duitse kentekenplaten kleiner zouden zijn.
Even opzoeken dan maar.
 
Nadat ik een paar keer de motor van een kameraad had gezien was me op gevallen dat zijn kenteken plaat kleiner leek als de mijne.Nu hadden we geen maatlint bij dus we konden het niet meten.
Als het goed is moet de plaat 21x14cm zijn, hoe groot zijn jullie platen?Of hebben jullie een klijnere plaat?

De mijne lijkt wel zo'n vierkante autoplaat!!

Heb je NL in je linkerbovenhoek staan? Nee? Dan heb je een oude plaat en zou ik eens gaan kijken naar een nieuwe. Ja? Dan zal hij dezelfde maat zijn.
 
Verkoper wist me te vertellen dat duitse kentekenplaten kleiner zouden zijn.
Even opzoeken dan maar.~[/quote]

De grootte van duitse platen is afhankelijk van welke letters er gebruikt worden.
Vooral een M of een W maken de plaat veel groter.
Let er maar eens op, er zijn zelfs hele kleine motorfietsen met platen die niet in verhouding staan tot de motorfiets.

Dit is mij een paar jaar geleden verteld door een duitse collega.
Groeten, Broos.
 
Ik denk niet dat er een vaste "Europese Standaardmaat" voor nummerplaten is. In Frankrijk rijden veel motoren rond met lange rechthoekige nummerplaten.

Voorbeeldje:

pots008copieht7.jpg
 
Wat heeft een Duitse plaat hier mee temaken, die zijn volgens mij veel groter


De motor is nog niet zo geklang ingevoerd uit duitland, dus dat is wat er mee temaken heeft :9
En het is inderdaad een nieuwe plaat, maar ik denk toch echt de verkeerde.Ik ga het even meten.
Ik dacht dat er mischien meerdere formaten waren voor een kentekenplaat maar het schijnt standaard een maat te zijn.

Bedankt voor jullie reaktie's
 
Terug
Bovenaan Onderaan