WeetIkHetNou
KTM 1090 Adventure R
- 7 nov 2012
- 1.208
- 972
Ik rijd nu enige jaren op Tiger 800's maar ben nooit tevreden geweest over de ruiten. Ik heb al gehad:
1. Enormous (merkloos)
2. Triumph verstelbare touring ruit
3. Triumph verstelbare standaard ruit
Eigenlijk in alle gevallen blijf ik turbulentie (en dus herrie) op mijn helm houden. De standaard ruit is tot nu toe het beste, maar eigenlijk nog lang niet goed genoeg.
Zoals ik het nu zie is groter niet persee beter; ik wil flow op mijn helm houden ivm ventilatie en om aan de turbulentie te ontkomen moet de ruit te groot en lelijk worden ben ik bang. Daarnaast heb ik ook geen zin om allerlei ruiten á 100-300€ te proberen om er achter te komen dat dat het óók niet is.
Daarom heb ik een 2e kleine ruit op de kop getikt, die wil ik gaan aanpassen (lees: afzagen). Hieronder een link van iemand anders die iets soortgelijks heeft gedaan.
De vraag is nu: heeft iemand tips hoe je bepaald wat een correct design is? Dan bedoel ik vooral: hoe weet ik op welke hoogte ik hem moet afzagen om geen turbulentie op mn hoofd te krijgen, maar wel wat windbescherming over te houden.
Verder ben ik van plan om een beetje te prutsen met een oefenrandje; even kijken wat het beste werkt. Decoupeer, fein, dremel...
Alle tips zijn welkom .
1. Enormous (merkloos)
2. Triumph verstelbare touring ruit
3. Triumph verstelbare standaard ruit
Eigenlijk in alle gevallen blijf ik turbulentie (en dus herrie) op mijn helm houden. De standaard ruit is tot nu toe het beste, maar eigenlijk nog lang niet goed genoeg.
Zoals ik het nu zie is groter niet persee beter; ik wil flow op mijn helm houden ivm ventilatie en om aan de turbulentie te ontkomen moet de ruit te groot en lelijk worden ben ik bang. Daarnaast heb ik ook geen zin om allerlei ruiten á 100-300€ te proberen om er achter te komen dat dat het óók niet is.
Daarom heb ik een 2e kleine ruit op de kop getikt, die wil ik gaan aanpassen (lees: afzagen). Hieronder een link van iemand anders die iets soortgelijks heeft gedaan.
Tiger 800 windscreen - solved.
solved for me at least. 6'1 34" inseam. stock screen induced buffeting. not as bad as a KTM 990 but certainly enough to not tolerate. could not...
advrider.com
De vraag is nu: heeft iemand tips hoe je bepaald wat een correct design is? Dan bedoel ik vooral: hoe weet ik op welke hoogte ik hem moet afzagen om geen turbulentie op mn hoofd te krijgen, maar wel wat windbescherming over te houden.
Verder ben ik van plan om een beetje te prutsen met een oefenrandje; even kijken wat het beste werkt. Decoupeer, fein, dremel...
Alle tips zijn welkom .