daobra daloosh
MF'er
Heren tuners,
ik heb onlangs het blok van mijn 1975 honda cb500 gereviseerd. Vandaag heb ik de carbs laten synchroniseren hetgeen erg nodig bleek maar tevreden kan ik nog altijd niet zijn. Het bedrijf heeft welgesynchroniseerd maar niet op CO afgesteld. Ik heb het idee dat ie veel te rijk staat. Heb met een van die jongens besproken hoe ik het probleem van het verzuipen of slecht oppakken vanuit stationair kan verbeteren zodat ie beter oppakt bij het stoplicht en ik niet meer eerst een dot gas hoef te geven voordat ie wil of te vermijden dat ie afslaat. Dit zou met de luchtstelschroeven op te lossen zijn.
welnu, heb vanavond wat getest met verschillende stande van deze schroeven maar het probleem lijkt niet goed op te lossen. Ik meen me te herinneren dat in het werkplaatsboek dat de normale setting 1 1/8 draai uit is, Gilex (die de sync heeft gedaan) had hem op 3 slagen staan. meer uitdraaien geeft meer valse lucht en wewrkt beter bij lage toerentallen maar doet vooral slecht bij hogere toerentallen.
Vol gas is er uberhaupt niet meer bij nu, hij hapert en sputtert en bij uitgedreaaide schroeven wordt dit nog erger. Ik kan eigenlijk maar weinig gas geven voordat ie verzuipt danwel gaat haperen, er zit ieder geval geen lineair verloop in vermogensopbouw in.
Vraag: is dit een carburatiekwestie? moet ik ervan uitgaan dat de carbs goed gesync'ed zjin? kan het ook iets met het tijdstip van de ontsteking te maken hebben? Hoge toeren doet ie nu dus erg slecht want doortrekken gaat moeilijk. Bij Vol gas houdt ie in
wat kan ik proberen om deze sh*t op te lossen, voordat ik naar spanje rijdt!?!
Kan hier erg slecht tegen! alvast bedankt voor je aandacht.
ik heb onlangs het blok van mijn 1975 honda cb500 gereviseerd. Vandaag heb ik de carbs laten synchroniseren hetgeen erg nodig bleek maar tevreden kan ik nog altijd niet zijn. Het bedrijf heeft welgesynchroniseerd maar niet op CO afgesteld. Ik heb het idee dat ie veel te rijk staat. Heb met een van die jongens besproken hoe ik het probleem van het verzuipen of slecht oppakken vanuit stationair kan verbeteren zodat ie beter oppakt bij het stoplicht en ik niet meer eerst een dot gas hoef te geven voordat ie wil of te vermijden dat ie afslaat. Dit zou met de luchtstelschroeven op te lossen zijn.
welnu, heb vanavond wat getest met verschillende stande van deze schroeven maar het probleem lijkt niet goed op te lossen. Ik meen me te herinneren dat in het werkplaatsboek dat de normale setting 1 1/8 draai uit is, Gilex (die de sync heeft gedaan) had hem op 3 slagen staan. meer uitdraaien geeft meer valse lucht en wewrkt beter bij lage toerentallen maar doet vooral slecht bij hogere toerentallen.
Vol gas is er uberhaupt niet meer bij nu, hij hapert en sputtert en bij uitgedreaaide schroeven wordt dit nog erger. Ik kan eigenlijk maar weinig gas geven voordat ie verzuipt danwel gaat haperen, er zit ieder geval geen lineair verloop in vermogensopbouw in.
Vraag: is dit een carburatiekwestie? moet ik ervan uitgaan dat de carbs goed gesync'ed zjin? kan het ook iets met het tijdstip van de ontsteking te maken hebben? Hoge toeren doet ie nu dus erg slecht want doortrekken gaat moeilijk. Bij Vol gas houdt ie in
wat kan ik proberen om deze sh*t op te lossen, voordat ik naar spanje rijdt!?!
Kan hier erg slecht tegen! alvast bedankt voor je aandacht.