Gerritth
Rookie
- 18 mei 2022
- 23
- 12
Hallo,
Ik ben nieuw in dit forum want ik ben een "herintredende motorrijder" vroeger veel Moto Guzzi gereden, maar na 15 jaar geen motor te hebben gehad .. nu toch weer een
motor aangeschaft die makkelijk handelbaar en hopelijk onderhoudbaar is .. een Honda XBR500 uit 1988.
Ik ben niet een echte techneut .. maar met behulp van o.a. google / youtube durf ik wel e.e.a. te doen
De motor had de laatste jaren waarschijnlijk niet veel gelopen, dus uit voorzorg olie, oliefilter en luchtfilter vervangen en de ventielen (stonden op knappen).
De bandjes moeten nog .. want die zijn van 2003, maar dat besteed ik uit.
Alleen ik krijg de motor niet goed stationair lopend, in stilstand dreigt hij ieder moment af te slaan, en vaak, in de vrij, maakt hij plotseling veel toeren zonder dat er gas wordt gegeven.
Ik heb getracht hem af te stellen maar zelfs als ik de lucht-stelschroef helemaal dicht draai, blijft de motor gewoon draaien, net alsof hij benzine krijgt op een andere wijze ?
Krijg het gevoel dat er een te grote sproeier inzit.
Voordat ik de carburateur demonteer .. en zaken ga veranderen .. wat is de meest logische oorzaak ?
Dit voorkomt hopelijk trail en error (monteren - demonteren -monteren).
Alvast bedankt voor suggesties.
Ik ben nieuw in dit forum want ik ben een "herintredende motorrijder" vroeger veel Moto Guzzi gereden, maar na 15 jaar geen motor te hebben gehad .. nu toch weer een
motor aangeschaft die makkelijk handelbaar en hopelijk onderhoudbaar is .. een Honda XBR500 uit 1988.
Ik ben niet een echte techneut .. maar met behulp van o.a. google / youtube durf ik wel e.e.a. te doen
De motor had de laatste jaren waarschijnlijk niet veel gelopen, dus uit voorzorg olie, oliefilter en luchtfilter vervangen en de ventielen (stonden op knappen).
De bandjes moeten nog .. want die zijn van 2003, maar dat besteed ik uit.
Alleen ik krijg de motor niet goed stationair lopend, in stilstand dreigt hij ieder moment af te slaan, en vaak, in de vrij, maakt hij plotseling veel toeren zonder dat er gas wordt gegeven.
Ik heb getracht hem af te stellen maar zelfs als ik de lucht-stelschroef helemaal dicht draai, blijft de motor gewoon draaien, net alsof hij benzine krijgt op een andere wijze ?
Krijg het gevoel dat er een te grote sproeier inzit.
Voordat ik de carburateur demonteer .. en zaken ga veranderen .. wat is de meest logische oorzaak ?
Dit voorkomt hopelijk trail en error (monteren - demonteren -monteren).
Alvast bedankt voor suggesties.