Afstellen voorvork

Sonic-Boom

Die hard MF'er
25 jun 2008
575
0
Nieuw-Vennep
Zag net dat mijn voorvork niet helemaal gelijk staat, lijkt mij dat de linker en de rechter poot gelijk horen te staan?
S is soft H is Hard ? de linker staat meer in het midden en de rechter richting hard

Waar rijden julie mee op straat?
betreft een cbr600rr, heb helaas geen handleiding.

Heb een foto gemaakt voor meer duidelijkheid krijg hem alleen niet hierin gepost.
 
Zag net dat mijn voorvork niet helemaal gelijk staat, lijkt mij dat de linker en de rechter poot gelijk horen te staan?
S is soft H is Hard ? de linker staat meer in het midden en de rechter richting hard

Waar rijden julie mee op straat?
betreft een cbr600rr, heb helaas geen handleiding.

Heb een foto gemaakt voor meer duidelijkheid krijg hem alleen niet hierin gepost.
Neem aan dat je de schroefjes bovenop bedoelt?
Deze zijn voor de uitgaande demping.
Afstellen is niet zo moeilijk, draai ze geheel dicht en voel hoe je voorvork omhoogkomt.
Dit kun je doen door met ingeknepen voorrem de motor vooruit te duwen waardoor de voorvork inveert.
Draai de beide stelschroeven vervolgens steeds een halve slag uit en voel weer, er komt een moment dat de motor wat na begint te deinen, nu moet je beide schroeven een kwart slag dicht draaien.
De stand waarin beide schroeven staan hoeft niet perse gelijk te zijn zolang ze beide maar hetzelfde aantal slagen uitgedraait zijn.
 
thank voor je antwoord, ja bedoel de stelschroeven bovenop, is trouwens ook een usd voorvoork.
kan ik van buitenaf zien of allebei de stelschroeven hetzelfde aantal slagen uitgedraait zijn?
Je kan de schroef verder rechtsom draaien tot hij niet verder kan en het aantal klikken tellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan