Hoi, MasterTommy.
Ja ik denk ook aan de timing, maar hoe controleer en stel je dat af.
Je hebt iets fout met de timing. Ketting weer los en opnieuw dus.Hallo,
Ik heb een zuiger vervangen en alles weer in elkaar gezet maar nu krijg ik het krukas niet meer rond, achteruit wel. Vooruit gaat de uitlaatklep open op het BDP en loopt de zuiger vast, ik heb tijdens demontage het tandwiel aan de ketting vast gemaakt dus dat zit ook weer op de zelfde manier gemonteerd. Wie kan me verder helpen.
Bvd Carlos 010
Ik heb geen ervaring met BMW, maar die heeft toch geen nokkenassen in de kop?Is het misschien een idee om de stand van zuiger en tandwiel af te kijken bij de andere cylinder, die zuiger moet ik ook vervangen. Ik denk er dan aan om de kop er af te halen met gesloten kleppen, de zuiger over BDP te draaien en dan de kop weer terug zetten?
Ik heb geen ervaring met BMW, maar die heeft toch geen nokkenassen in de kop?
Als je 1 nokkenas hebt in je carter dan kan het niet anders dan dat beide zuigers tegen de klep aan komen (als hij al zover rond kan)
Je kan dan niet de timing van de ene zuiger verkeerd zetten terwijl de andere wel goed staat.
Of heeft hij 2 onderliggende nokkenassen?