afstelling voorvork cb 1300

ronwindt

MF veteraan
31 mrt 2010
6.702
1
Bad Nieuweschans
hallo allemaal .
ik ben 2 meter en ruim 100kilo
weet iemand hoever de voorvork in moet veren als ik er met motorpak aan opzit ?
ik heb het idee dat de voorspanning te slap staat, maar kan nergens info vinden hierover.
ik heb een sportieve rij style en hou van lekker bochtenwerk.
 
mijn beste maatje rijdt ook een cb 1300 en die raced er werkelijk mee.......laats reed ie zijn knie aan de grond en hij hoorde schraaaaap ....mm frame aan de grond minderr.......maar hij heeft hyperpro veren gestoken.....goede verbetering voor weinig geld.........enige nadeel van de cb 1300 is de achterkant die is bagger en die kan je eigenlijk alleen goedkrijgen door andere schoks 2x te zetten. Maar bel bas van hyperpro alphen eens die heeft ook de fiets van mijn vriend gedaan en die geeft je een eerlijk advies en is een vakman in hart en nieren! Mijn vriend weegt denk ik 75 kilo en is 180 groot denk ik.
 
Hmja, een probleem van veel Japanse motoren is dat ze worden afgesteld op lichte rijders, ergens rond de 70 kilo.
Bijkomend probleem is dat de vering vaak gewoon niet goed af te stellen is voor veel zwaardere berijders. Simpelweg een zwaardere veer er in prikken of dikkere olie oid. er in kan vaak averechts werken als de rest niet wordt aangepast.

Zoals CBRdave zegt zou ik de vraag aan een veringdeskundige stellen. Dat kost misschien wat munten, maar je weet niet wat je overkomt als die fiets góed is afgesteld......
 
Terug
Bovenaan Onderaan