Aftermarket tankdop vraag

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
5.066
514
breskens
NIEUWE VRAAG: In elk geval geen lekkende brandstof meer. De tank trekt nu wel een klein beetje vacuum. Iemand deed suggestie om een 1 mm gaatje te boren in de dop, maar waar zou je dat dan moeten doen zonder dat hij dan weer benzine gaat lekken of dat er water in de tank kan lopen?


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op mijn r1 2003 circuitmotor zit een China tankdop die niet goed afsluit, waarschijnlijk omdat er geen rubber pakking-ring tussen de aansluiting en de tank zit. Hierdoor moet ik na elke sessie enkele 'lopers' benzine afvegen.

Heb een andere tankdop besteld met rubberen ring. Echter op deze past dan de rubberen 'behuizing' weer niet die de tankdop aan de buitenkant omsluit. Zou dat uitmaken voor eventueel lekken?

De optie van de oude tankdop met de nieuwe pakking-ring ook geprobeerd maar de ring is te dik.
 
Laatst bewerkt:
20200617_221839.jpg
 
Op mijn r1 2003 circuitmotor zit een China tankdop die niet goed afsluit, waarschijnlijk omdat er geen rubber pakking-ring tussen de aansluiting en de tank zit. Hierdoor moet ik na elke sessie enkele 'lopers' benzine afvegen.

Heb een andere tankdop besteld met rubberen ring. Echter op deze past dan de rubberen 'behuizing' weer niet die de tankdop aan de buitenkant omsluit. Zou dat uitmaken voor eventueel lekken?

De optie van de oude tankdop met de nieuwe pakking-ring ook geprobeerd maar de ring is te dik.
Is er iets mis met een (gebruikte) originele tankdop dat je die optie niet overweegt?
 
In elk geval geen lekkende brandstof meer. De tank trekt nu wel een klein beetje vacuum. Iemand deed suggestie om een gaatje te boren in de dop, maar waar zou je dat dan moeten doen zonder dat hij dan weer benzine gaat lekken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan