airpress compressor hl 340/ 100

pdc

Rookie
15 apr 2021
1
0
hiervan is de condensator ontploft maar open gebarsten waar de mf waarde staat dus niet meer te lezen. airpress kan in dit geval niet helpen zeggen. compr. is van 2009 wie o wie heeft er ook een hl 340/100 en wil voor mij ff kijken en of een foto maken van de condensator die er in zit. draden die er aan zitten zijn rood,bruin, wit
mvgr. pdc
 
Welkom op het MF

Ik neem aan dat de bedrijfscondensator ontploft is? Deze condensator is vaak vrij groot en cilindrisch van vorm en zitten in de range van 10 tot 60 µF.

Wanneer de start/ of aanloopcondensator ontploft is moet je zoeken in een hogere range van 100 tot 300µF. Deze zijn ook vaak net wat kleiner qua formaat.
 
Draaistroom condensator. :Y
Die kende ik nog niet, niet gek ben absoluut geen expert op gebied van elktra.

Ik dacht dat draaistroom duidt op een fase verschuiving en daarom vaak als aanduiding wordt gebruikt voor 3-fase motoren, en niet perse geralateerd aan condensatoren?

Dit is een 230V motor, en als ik het goed heb zit de condensator in serie met de hulpwikkeling, wat zorgt voor een fase verschuiving met als doel het aanlopen van de motor. En of die nou uit- (aanloop) of ingeschakeld (bedrijfs condensator) zie ik zelf deze altijd maar in twee draden uitvoering, wat zou dan de werking zijn van een condensator met 3 draden?

puur uit interesse dit hoor :)
 
1618557513542.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan