Welke aansluiting compressor?

Brnk

Handboek verzamelaar
5 apr 2017
3.428
4.610
Niet meer in Twente
Enkele maanden geleden ben ik verhuisd. De vorige eigenaar had in de garage een systeem gemaakt waardoor je op verschillende plekken in de garage punten had waarop je luchtgereedschap kon aansluiten en 1 plek waar je de compressor neer kon zetten. Maar nu...hoe mijn eigen compressor aan te sluiten?

Dit is het punt waar de compressor aan zat
Screenshot_20230206_183646_Gallery.jpg

Gedeelte van de knelkoppeling (vsh 15 super staat erop) zit er nog aan. Maar welke aansluiting hoort er op het uiteinde, waardoor ik mijn compressor aan kan sluiten?

Dit zijn de verschillende aansluitpunten
Screenshot_20230206_183634_Gallery.jpg

Is dit een Orion of Euro aansluiting? Ik kom er niet uit.

Nu heb ik gekeken of de luchtslang van mijn compressor hier in past, maar dat lukt niet. Dat is deze
Screenshot_20230206_183531_Gallery.jpg

Dit lijkt mij een Euro insteeknippel.

Logisch nagedacht lijken de punten dus een Orion aansluiting te hebben, maar gezien mijn kennis hierin niet dusdanig is, vraag ik het hier.

Alvast bedankt!

P.s. ik heb de vorige eigenaar gevraagd welke compressor erop zat. Verder dan "een twee cylinder" kwam het niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem op de plank staan ivm de ruimte. Anders kom ik niet weg met de motoren😅

Goeie tip om er iig even voor te zorgen dat hij er niet af kan rollen:t Ik had hem daarvoor al wel iets gekanteld naar de muur toe zodat het wat minder snel zou gebeuren
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem op de plank staan ivm de ruimte. Anders kom ik niet weg met de motoren😅

Goeie tip om er iig even voor te zorgen dat hij er niet af kan rollen:t Ik had hem daarvoor al wel iets gekanteld naar de muur toe zodat het wat minder snel zou gebeuren
Leg er rubber oid onder
 
En het eindresultaat! Alles blijft op druk, geen verlies en werkt mooi. Alle punten in de garage getest. Bleek er 1 niet helemaal goed te zijn als er een insteeknippel inzit, die wordt sowieso vervangen!
20230211_151436.jpg

En voor degene die gaat zeggen dat de kraan op de kop zit...(want er zal ongetwijfeld iemand zijn :+) de compressor staat aan de andere kant, dus dit was makkelijker:Y
 
En het eindresultaat! Alles blijft op druk, geen verlies en werkt mooi. Alle punten in de garage getest. Bleek er 1 niet helemaal goed te zijn als er een insteeknippel inzit, die wordt sowieso vervangen!
Bekijk bijlage 1847256
En voor degene die gaat zeggen dat de kraan op de kop zit...(want er zal ongetwijfeld iemand zijn :+) de compressor staat aan de andere kant, dus dit was makkelijker:Y
Zit aan de slangkant geen compressor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan