Akrapovic echt of nep ?

Yetie

Rookie
22 jun 2013
6
2
Hoofddorp
Hoi luitjes
Ik denk eindelijk een akrapovic te hebben gevonden voor mijn bandit 1200 (bj1998) maar voor ik naar de andere kant van Nederland rij de vraag of er enige kenners zijn onder jullie die zo kunnen zien of dit nu een originele is of ééntje waar een akrapovic sticker op geplakt is. Verkoper deed over enige zaken nogal vaag en toen werd ik ook een beetje achterdochtig!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230722-001028_Marktplaats~01.jpg
    Screenshot_20230722-001028_Marktplaats~01.jpg
    62,8 KB · Weergaven: 310
  • Screenshot_20230722-001026_Marktplaats~01.jpg
    Screenshot_20230722-001026_Marktplaats~01.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 317
  • Screenshot_20230722-001021_Marktplaats~01.jpg
    Screenshot_20230722-001021_Marktplaats~01.jpg
    48,4 KB · Weergaven: 306
Hoi luitjes
Ik denk eindelijk een akrapovic te hebben gevonden voor mijn bandit 1200 (bj1998) maar voor ik naar de andere kant van Nederland rij de vraag of er enige kenners zijn onder jullie die zo kunnen zien of dit nu een originele is of ééntje waar een akrapovic sticker op geplakt is. Verkoper deed over enige zaken nogal vaag en toen werd ik ook een beetje achterdochtig!
Nou denk het niet , alleen het beugeltje al , zijn geen budget of Chinese maar geen akra
 
Mijn Dominator sticker was gesneuveld tegen de deurpost.
Een aluminium Arrow sticker van AliExpress zag er wel netter uit dan geen sticker. 8-)
 
Zal ook eens een Akrapovic sticker gaan plakken op m'n standaard R nine T uitlaat. Geeft vast en zeker 0,5pk winst.

Of je kan ook een keer goed schijten 's ochtends na de koffie.. zal hetzelfde effect hebben.
 
Is ook niet echt voor op de straat bedoeld , met speciale olie en dat systeem in de buurt van de 240 pk
En toch worden ze gewoon zo verkocht , paar weken geleden nog een in Zaltbommel
Dit snap ik niet. Op straat kun je er op gokken dat je niet gecontroleerd wordt. Handhaving is een lachertje.
Op het circuit wordt je elk rondje gecontroleerd. Te luid? Zwarte vlag en je kunt naar huis.
 
1) het betreft hier een compleet systeem.
Ik weet even niet waarom dit niet mag? :)
3) Het verschil in pk's pakt de Zard weer terug door 2,5 kilo lichter te zijn :+
:+
Trouwens, als ik 2350,- betaal en het geluid wordt 7 dB minder, zou ik zwaar teleurgesteld zijn.
Het is wel een (fijn) soonor geluid staat in de tekst.
De Zard is akoestisch minder onderlegd.
Ook persoonlijk, maar ik vermoed dat de meeste rijders het geluid van de Akrapoviç het meeste zullen waarderen.

Blijft een boel geld. :Y
Ik heb altijd een demper voor 1) de looks 2) voller geluid.
Ik doe het juist niet voor de handvol pk's meer of minder.
Ik doe het voor 1) het gewicht 2) meer performance.
Bij deze voor de Aprilia valt het gewicht wel tegen.
Bij mijn motoren zonder katalysator scheelt het 5.1 kilo.
Samen met andere aanpassingen is de R3'2023 rijklaar 161 kilo en de BMW S1000RR'19 met carbon wielen iets meer dan 190 kilo. :)
 
Hoi luitjes
Dank voor jullie reacties .... had al zo'n vermoeden dat het nep was 🙄 .... en het zou idd best eens zo kunnen zijn dat ze niet eens zijn gemaakt met flens voor de B1200 .... heb ze ooit alleen maar te koop gezien met slip-ons met een aangepaste tussen pijp voor de B1200 . Al heeft Bos ze wel met flens voor de B1200 ... vorige maand eentje nog helemaal nieuw op de kop getikt voor een leuk bedrag . Met uitneembare DB killer. Motivatie voor sportievere demper is vooral dat ik wat emotie mis in het motorgeluid. Hoeft zeker niet asociaal te blèren maar de standaard pijp is nogal tam en tevens zitten er tegelijkertijd best wat pk's verstopt door de toenmalige emissie eisen. Beetje serieuze sportdemper en dynojet stage 1 schijnt al een wereld van verschil te zijn.
Zoektocht gaat gewoon verder .... rijplezier is er niet (veel) minder om.
Dank jullie voor alle reacties 🙏
Gr
Yetvart
Probeer een Hurric uitlaat te scoren voor je B12 uit eigen ervaring veel plezier van gehad. De B12 is nogal geknepen op de standaard pijp. Elke aftermarket doet het beter.
 
Hier wel zwak voor Bimota, maar deze is zoals eerder gezegd bijzonder lomp uitgevallen. :')

Soms in de koffiehoek moet ik voor gids spelen en mensen uitl:+ eggen wat het voor merk is en waarom de prijs zo hoog moet zijn. :+
Ik ga er altijd met mijn rug naartoe zitten. Dat ding is zo lelijk dat ik anders mijn chocomel niet door mijn keel krijg.:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan