Akrapovic trekveertjes vraagje

jcbooghs

MF'er
2 mei 2006
120
0
WestVlaanderen
Ik wil een Akra gaan monteren op een eigenbouw buis. Ik heb hierbij 2 veertjes van 8cm. Kan iemand me helpen hoever de oogjes, afstand buis tov demper, uit elkaar moeten staan om de optimale spanning op de veertjes te hebben.

alvast bedankt
 
Ik wil een Akra gaan monteren op een eigenbouw buis. Ik heb hierbij 2 veertjes van 8cm. Kan iemand me helpen hoever de oogjes, afstand buis tov demper, uit elkaar moeten staan om de optimale spanning op de veertjes te hebben.

alvast bedankt

als niemand het weet, wil ik morgen wel ff een blik in de garage werpen.
Maar heeft het ook niet te maken, met hoe ver de demper over de
buis schuift?
 
Kijk het ergens af en gebruik de afgekeken veren.

Een veer heeft een aantal variabelen: diameter en draaddikte. Die bepalen bij een bepaalde lengteverandering die "optimale spanning".

Dus om te beginnen moet je die "optimale spanning" weten en die vertalen naar een veer.

Weet je de optimale spanning niet, dan meet je het van een ander op en neem je gelijk de veertjes mee.
 
je hebt trek en drukveren in verschillende "stijftes" ookal zijn ze 8 cm.........moeilijk te zeggen dus
Ik zou het gemiddelde nemen van de veerlengte in ontspannen toestand en de lengte als er bijv. 50 kg aanhangt (of weet ik veel hoeveel kracht je op een uitlaatdemper wilt zetten)

kan het mis hebben, maar volgens mij is er helemaal niet zoveel kracht nodig om een demper op een buis vast te houden.......

als het een kracht-gesloten verbinding zou zijn waren er wel boutjes of draadendjes gebruikt met een voorgeschreven aanhaalkoppel
 
Ik zou het gemiddelde nemen van de veerlengte in ontspannen toestand en de lengte als er bijv. 50 kg aanhangt (of weet ik veel hoeveel kracht je op een uitlaatdemper wilt zetten)

kan het mis hebben, maar volgens mij is er helemaal niet zoveel kracht nodig om een demper op een buis vast te houden.......

als het een kracht-gesloten verbinding zou zijn waren er wel boutjes of draadendjes gebruikt met een voorgeschreven aanhaalkoppel

als je dan toch het gemiddelde pakt, waarom dan niet 25 kg eraan hangen en dan de lengte meten? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan