Dames en heren,
Nadat =lvt= de XT rijders hier had verzameld 2,5 jaar geleden (waarvoor dank) was het al weer de hoogste tijd om een nieuw topic te openen, want we gingen al weer richting de 2500 posts.
Alle vragen, opmerkingen, anekdotes, foto's, etc etc over de XT en TT 500, 550 en 600, alsmede de XTZ660 kunnen hier gepost worden. Heb je handige adressen voor de zelfsleutelaars, wil je een XT kopen maar heb je er vragen over, staat er bij je opa op zolder nog een paar oude XT500's uit 1976 met een partij nieuwe originele uitlaten, ga je naar Dakar op je Tenere, etc etc, dan ben je hier aan het goede adres.
Goeiedag,
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ... Ik wil een (lowbudget) xt600 kopen!
Mijn oog is op deze fiets gevallen --->marktplaats.nl/....
De verkoper verklaard "Komen wat kosten aan".
Heeft iemand van de XT rotten enig idee aan wat voor een bedrag ik zou moeten denken?
Mischien heeft iemand ook nog wel overige tips and tricks?
Alvast bedankt!!
Ps. Op MP staan nog 2 voor het oog goed uitziende fietsen, maar die staan helaas zo'n g*dsk*lere end weg!
Kijk, dat ziet er goed uit. Alleen is het mooier om met een foto van een oer XT de pagina te openen.
[afbeelding]
zo, das beter. Nu hoop ik maar dat ik ook eens langs mag komen met m'n XTX. Is toch ook een volwaardig lid van de XT famillie.
gr, Look.
Ik ben eigenlijk juist voor minder van dit soort topics. Just my two cents maar ik vind ze nogal onhandig. Waarom?
a. Je moet ze continu in de gaten houden om te zien of er wat nuttigs voorbij komt. Topic titel scannen gaat niet.
b. Er lopen allerlei discussies door elkaar waardoor sommige interessante discussies vaak ineens doodbloeden.
c. Vaak een hoop cafe-praat in dit soort topics
d. Dit soort topics zijn in de regel erg slecht doorzoekbaar.
e. Aparte topics opstarten over specifieke dingen worden vraag beantwoord met de dooddoener "Vraag dat maar in het grote xyz topic"
f. Het is een kunstmatige groepering binnen een groepering. Eigenlijk maak je een soort sub categorie onder Off/Allroads aan en daarbinnen heb je dan alleen een lange lijst met berichten. Net als bij hele oude forums.
Van mij mag het dus verboden worden
Dames,
Ik wil van mijn XT500 de velgen laten polijsten, dikkere RVS spaken en de naven gespoten. Wat is hiervoor een normale prijs?
Ik heb nu dit opgekregen:
€ 140,00 2 set spaken, RVS, butted (met verdikking)
- 60,00 2 wielen uitrichten
- 60,00 2 velgen polijsten
- 50,00 2 naven stralen en poedercoaten
€ 310,00 Totaal
Hoe is deze prijs? Is dat scherp, kan dat beter?
waar kun je nog contactpunten en condensators voor een xt500 krijgen of heeft iemand de orginele onderdeel nrs. ervan?
Dit is idd bij hem ....Lijkt me een aardige prijs, interessanter is bij wie, ik stuur voortaan mn wielen naar jvd-wheels.com
ToegevoegdEn de 125, 250 en 350 dan?
De motor ziet er nou niet bepaald uit of hij elke dag lekker vertroeteld is door het baasje. Hij is behoorlijk gebruikt. Je zult in de loop van de tijd nog wel eea tegenkomen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je deze niet moet kopen. Heb je wel eens gekeken naar de XT van Bikevouwer?Goeiedag,
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ... Ik wil een (lowbudget) xt600 kopen!
Mijn oog is op deze fiets gevallen --->marktplaats.nl/....
De verkoper verklaard "Komen wat kosten aan".
Heeft iemand van de XT rotten enig idee aan wat voor een bedrag ik zou moeten denken?
Mischien heeft iemand ook nog wel overige tips and tricks?
Alvast bedankt!!
Ps. Op MP staan nog 2 voor het oog goed uitziende fietsen, maar die staan helaas zo'n g*dsk*lere end weg!
Kedo heeft alles.waar kun je nog contactpunten en condensators voor een xt500 krijgen of heeft iemand de orginele onderdeel nrs. ervan?
XT350 Knipperlicht relais zit onder de tank (en nog nooit ergens samen in spanningsregelaar gezien), bedradings schema op www.xt350.de (downloads > schaltplan) en/of in de Clymers M480-3
De foto hierboven is mijn 'oude' XT355SM met Akront 3.5-17 en 4.25-17 velgen (ebay.de) en 120 en 150 Michelin Pilot Power banden, achtervelg wel iets off-center laten spaken anders eet de ketting de band op, meer weetjes op mn website.
.
O en Bolski ik vergeet de 400, waren ook een paar rijders van volgens LVT zn poll