alarm

rebelede

Die hard MF'er
12 aug 2012
265
0
ede
hallo,
na het behalen van mijn atje wil ik graag een motor kopen!!
nu moet de motor onder de carpoort staan!!
ik zelf zit te neigen naar een goed slot!!
maar ook een goed afschrik systeem!!
na een paar oude topics te lezen!!!
is het eigenlijk k&t om een alarm te hebben!!
niet??bv:
trekt je accu leeg!!
bij tanken gaat hij af
na ff rusten plas of trein pauze ook!!
of sla ik nu echt de plank mis??
hebben jullie een voorkeur bij een goed alarm??
misschien een ander idee??(hond zal wel wijs zijn maar dat wil de vrouw niet)
btw doe ik het nu goed om een nieuw topic aan te maken
of had ik beter een oud topic kunnen oprakelen???
 
eerder bier dan koffie
en ja jullie hebben gelijk ik heb last met leestekens!!
 
Maar om het topic toch een beetje recht te trekken..

Het beste dat je kunt doen is zorgen voor een goede verzekering.
 
bedankt voor je reactie
maar een beetje verzekering eist toch een alarm.
 
Dat hangt er van af. Sommigen willen alleen een art gekeurd schijfremslot. Andere een volledig electronisch alarmsysteem. Ik zou daar eerst eens naar informeren.

Een anker aan de grond of muur om je motor aan vast te zetten is ook aan te raden als dit mogelijk is.

Het hangt er trouwens ook nog wel vanaf of je er een motor van 500 euro nee wil zetten of een van 10.000 euro.
 
Laatst bewerkt:
oke dan
hier ga ik mee aan de gang
maar ben nog steeds benieuwd naar een alarm systeem!!
er lopen zoveel ..........in ede
en weer bedankt voor je snelle reactie
 
Alarm kun je in verschillende standen zetten. Hij is bij mij 1 keer afgegaan bij het tanken (de eerste rit) daarna niet meer omdat je dan gaat kijken hoe zo'n ding werkt.

Bij mij gaat ie nooit spontaan af waarschijnlijk omdat ie door prof is ingebouwd en ik niet zelf heb lopen beunen (vaak de oorzaak).

Zeker als je je fiets naast je huis zet en je je alarm dus kunt horen dan is het fijn om te hebben imo.

Succes.

Edit: Trekt inderdaad sneller je accu leeg maar als je gewoon op dat ding rijdt (zoals het hoort) is er niets aan de hand. En anders wintermodus erop of druppelladert.
 
Laatst bewerkt:
Alarm kun je in verschillende standen zetten. Hij is bij mij 1 keer afgegaan bij het tanken (de eerste rit) daarna niet meer omdat je dan gaat kijken hoe zo'n ding werkt.

Bij mij gaat ie nooit spontaan af waarschijnlijk omdat ie door prof is ingebouwd en ik niet zelf heb lopen beunen (vaak de oorzaak).

Zeker als je je fiets naast je huis zet en je je alarm dus kunt horen dan is het fijn om te hebben imo.

Succes.

Edit: Trekt inderdaad sneller je accu leeg maar als je gewoon op dat ding rijdt (zoals het hoort) is er niets aan de hand. En anders wintermodus erop of druppelladert.


Gewoon een paar 2e hands rolluiken onder je carport monteren !
 
hallo,
na het behalen van mijn atje wil ik graag een motor kopen!!
nu moet de motor onder de carpoort staan!!
ik zelf zit te neigen naar een goed slot!!
maar ook een goed afschrik systeem!!
na een paar oude topics te lezen!!!
is het eigenlijk k&t om een alarm te hebben!!
niet??bv:
trekt je accu leeg!!
bij tanken gaat hij af
na ff rusten plas of trein pauze ook!!
of sla ik nu echt de plank mis??
hebben jullie een voorkeur bij een goed alarm??
misschien een ander idee??(hond zal wel wijs zijn maar dat wil de vrouw niet)
btw doe ik het nu goed om een nieuw topic aan te maken
of had ik beter een oud topic kunnen oprakelen???


wtf is tijdens het motorrijden een 'treinpauze' ? :?
wachten voor een spoorboom?

Watbetreft verzekeringsvraag, gewoon niet een te dure motor kopen. Soes kopen?
 
hang wat beveiliging aan je carport. 1000 watt bouwlamp schrikt wel af. vooral al zet je de interval van de bewegingsmelder op 1sec zodat hun ogen niet kunnen wennen })

op de motor is het ellende. al zou een startonderbreker als een 2e killswitch geen slecht idee zijn. :N

verder gewoon een art4 slot erop en hopen dat ze hem laten staan
 
Laatst bewerkt:
heb de carpoort afgetimmert met hout,en daar 8 spotjes ingezet met een bewegingssensor
is ook een soort prefentie
maar je kan het ze ook makkelijker maken door ze licht te geven
yopperdepop wat voor een alarm heeft u??
 
heb de carpoort afgetimmert met hout,en daar 8 spotjes ingezet met een bewegingssensor
is ook een soort prefentie
maar je kan het ze ook makkelijker maken door ze licht te geven
yopperdepop wat voor een alarm heeft u??
daarom teveel licht dat snel weer afschakelt zodat ogen niet kunnen wennen en je na 10 minuten kloten een aardige oogbeschadiging oploop :X
 
Ik heb de motor ook bijna het hele jaar onder de carport, alleen nu winterstop in de schuur. Dat vind ik gewoon supergemakkelijk. Nu is het bepaald geen nieuwe of bijzondere motor en ik woon op een dorp, dus het risico op diefstal is hier minimaal.

Mijn motor staat dwars voor mijn auto. Stuurslot erop en schijfremslot op achterschijf. (Achterschijf is beter dan voorschijf, anders hoef je alleen voorwiel op te tillen om hem weg te rijden) Het is er behoorlijk krap, je zou hem met een paar man echt helemaal op moeten tillen en een x aantal meters langs de auto dragen om hem daar weg te krijgen. Dat zie ik niet gauw gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de motor ook bijna het hele jaar onder de carport, alleen nu winterstop in de schuur. Dat vind ik gewoon supergemakkelijk. Nu is het bepaald geen nieuwe of bijzondere motor en ik woon op een dorp, dus het risico op diefstal is hier minimaal.

Mijn motor staat dwars voor mijn auto. Stuurslot erop en schijfremslot op achterschijf. (Achterschijf is beter dan voorschijf, anders hoef je alleen voorwiel op te tillen om hem weg te rijden) Het is er behoorlijk krap, je zou hem met een paar man echt helemaal op moeten tillen en een x aantal meters langs de auto dragen om hem daar weg te krijgen. Dat zie ik niet gauw gebeuren.
2 man is genoeg :X
 
bedankt allemaal word steeds wijzer
alleen oogbeschadiging oplopen door me sleutel in de voordeur te steken vind ik niet wat
verder heb ik wat wat info opgezocht over een anker
das een mooi systeem in mijn geval vast aan de muur op de grond liggen 30/30 tegels
en lady-di ook een goede tip om het slot op je achterschijf te zetten
 
2 man is genoeg :X

In dit dorp gebeurt dit niet. Heb zolang ik hier woon, nog nooit iets gehoord of gelezen over een auto- of motordiefstal.

We zijn zelfs eens een weekendje weggeweest en hebben de andere auto per ongeluk open laten staan, sleutels in contact en radio aan. Na het weekend stond hij er nog precies zo... _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan