pulsknopje, gaat naar een pulsenteller en de reset van een geheugencel,
de 1 van de pulsenteller naar de set van de geheugencel,
vanaf je geheugencel naar je knipperrelais, vanaf daar naar 2 diodes en door naar je knipperlichtjes.... De reeds bestaande draadjes ook diodes tussen zetten om te voorkomen dat je knipperschakeling je reguliere beinvloed.
is dat niet gewoon voldoende of denk ik weer eens te simpel.
Zo kan idd met het bestaande knipperrelais gewerkt worden, maar je hebt dan waarschijnlijk wel te maken met een gewijzigde knipperfrequentie.Zo kan het ook met een enkelpolig relais
[afbeelding]
met een dubbel polig relais heb je de diodes niet nodig.
Dat is idd een hele simpele oplossing!Niet zelf gemaakt maar ooit eens ergens gelezen:
1: Draadjes knipperlicht vanaf stuurschakelaar zoeken
2: (lang genoeg) draadje om deze twee door te verbinden
3: In dit draadje een schakelaartje (aan-uit) plaatsen
4: Presto!
Om nu alarmlichten te hebben geef je richting aan (links of rechts), druk je het schakelaartje in en klaar.
Dit werkt dus alleen op contact, en met auto shut-off systemen ook niet echt maar als je alarmlichten wilt voor in de file is het volgens mij voldoende.
Verder zijn (of waren) in de autohandel en bij motozoom ook setjes verkrijgbaar voor degenen die minder thuis zijn ijn de electronica (zoals ik dus)
Verhaal van oehTie is voor mij bijvoorbeeld compleet acrabadabra.
Groet Dennis
Die hangt (denk ik) af van de belasting die geschakeld wordt en die is in deze schakeling 2x zo groot als de normale belasting.
Vlgs mij gaat daardoor de knipperfrequentie omhoog, zodat je een erg "zenuwachtig" alarmlicht krijgt.
Dat is idd een hele simpele oplossing!
Maar ook bij deze gaat denk ik je knipperfrequentie omhoog omdat nu ook de belasting 2x zo groot gaat worden.
waarom haal je niet gewoon een dubbelpolige tuimelschakelaar (een schakelaar die doorverbonden blijft als je hem 1x bedient) en gebruik je je pulsschakelaar voor iets anders ? (of je gooit hem weg)
hoef je ook niet ingewikkelde schakelingen te maken.
Gewoon de draad die van relais naar knipperlichtschakelaar gaat aftakken naar je alarmlichtschakelaar. (2polen door verbinden)
En de 2 draadjes die van je knipperlichtschakelaar naar je knipperlichten gaan ook aftakken naar je alarmlichtschakelaar. (elk aan 1 pool van schakelaar)
Je knipperlichten gaan dan niet langzamer knipperen, dat is bij een auto ook niet als je er een aanhanger achter hangt.