Algemene MotoGP topic

Sam is dertig. Die kan maar beter snel een echte baan gaan zoeken. :+
Misschien kan die solliciteren als crashtest dummie :P
Zou juist de Suzuki geen fantastische fiets zijn om de overstap vanaf Moto2 te maken?
Bochtensnelheid, redelijk vloeiend te rijden...


Wat Suzuki nodig heeft zijn twee extra motoren op de baan.
Meer data, meer rijders, meer testen.
Als er één van de vier elke race af ligt valt het een stuk minder op dan de helft van je rijders.
Als er eentje een slechte start heeft valt het minder op, want de rest rijdt voorin mee.

Als je naar gemiddelde resultaten per team kijkt komt Suzuki er niet zo slecht van af.
Voor sommige rijders zoals bijv. Fernandez wel.. maar voor iemand zoals Gardner lijkt het mij de verkeerde bike.

@gerrit1957 dat gaat gebeuren he, wanneer denk je ? 22 al ?
 
Misschien kan die solliciteren als crashtest dummie :P

Voor sommige rijders zoals bijv. Fernandez wel.. maar voor iemand zoals Gardner lijkt het mij de verkeerde bike.

@gerrit1957 dat gaat gebeuren he, wanneer denk je ? 22 al ?
Zover mijn kennis reikt komen er vrijwel zeker geen zitjes vrij.
Alleen Miller en Rossi hebben een 1 jarig contract.
Miller wordt verlengd en Rossi beslist na 9 races, maar wil wel door.
 
Zover mijn kennis reikt komen er vrijwel zeker geen zitjes vrij.
Alleen Miller en Rossi hebben een 1 jarig contract.
Miller wordt verlengd en Rossi beslist na 9 races, maar wil wel door.
Heb je het over komend seizoen?

- Aprilia komt met een fabrieksteam. Aleix op de ene motor, iemand anders op de tweede.
- Gresini gaat weer zelfstandig. DiGiannantonio op de ene motor, iemand anders op de tweede. Er wordt gesproken over Aprilia of Ducati motoren.
- VR46 koopt Esponsorama uit. Marini op de ene motor, iemand anders op de tweede. Misschien Rossi, misschien ook niet.
- SRT blijft bij Yamaha. Morbidelli op de ene factory Yamaha, iemand anders op de tweede. Misschien Rossi, misschien ook niet.
- Lecuona en Petrucci staan nog wiebelig bij Tech3. Ik weet niet hoe waterdicht hun contracten zijn, maar die zitten echt nog niet veilig.
- Bastianini heeft een Ducati contract. Komt wellicht bij VR46 terecht, of bij Gresini.

Ten opzichte van dit seizoen komen er twee motoren bij, waarvan één al vergeven is aan DiGianntonio. Rossi, Lecuona en Petrucci zouden in theorie volgend jaar wel eens kunnen verdwijnen van de grid, maar dat is bij geen van driën zeker. Blijft er in elk geval één zitje vrij: de fabrieks Aprilia, waarmee ene Desmo Dovi stevig aan het flirten is.

Mijn glazen bol zegt dat Roberts, Canet en Bezzecchi nog één jaar in de Moto2 blijven hangen. En het zou me niks verbazen als de winnaar van het Moto2 Ajo team (Fernandez of Gardner, zéker als één van de twee kampioen wordt) naar Tech3 gaat, waarbij óf Lecuona óf Petrucci het veld moeten ruimen.
 
In denk dat Gardner naar Tech3 KTM gaat in de MotoGP en de plek van Lecuona overneemt.
Petrucci wordt ook niet verlengt, of er moeten snel resultaten komen.
Mijn gevoel zegt dat Rossi stopt en er nog een derde plek vrijkomt.

Gegadigden staan in de post van Twonha genoemd (Roberts, Canet, Bezzecchi), als dark horses zou ik Toprak Razgatlioglu/Garret Gerloff willen toevoegen voor plaats bij Yamaha. Afhankelijk van de resultaten van beiden, maar beide een grote markt achter zich en dus interessant voor de fabrikanten.
 
En hij wilt nog ze graag,heel jammer hoe het nu gaat.
Het hele coronagedoe geen publiek etc speelt tussen de oren van de nummer 46.
Misschien ook stressfactoren door het opzetten van een Motogpteam.
Vooral dat laatste denk ik en zoals Gerrit al aangaf het incident op de Red Bull ring met de vliegende motoren...
Petronas en Rossi zijn haast "concurrenten" dit moet spanning geven.

Anyway, Rossi mag van mij rustig nog een jaartje doorgaan..
 
Petronas en Rossi zijn haast "concurrenten" dit moet spanning geven.

Voorlopig niet, ze hebben er nu beiden alles aan om te presteren. Je gaat als Petronas én Rossi niet een contract van een jaar aan als je alleen maar verwacht elkaar het leven zuur te maken. Dat doe je omdat je verwacht nog iets te kunnen en iets aan elkaar te hebben.
 
Voorlopig niet, ze hebben er nu beiden alles aan om te presteren. Je gaat als Petronas én Rossi niet een contract van een jaar aan als je alleen maar verwacht elkaar het leven zuur te maken. Dat doe je omdat je verwacht nog iets te kunnen en iets aan elkaar te hebben.
Tuurlijk hebben ze er beiden niets aan, maar op de achtergrond speelt dit mee. Dit moet spanning geven binnen het team. Ik bedoel er ook zeker niet mee dat ze elkaar het leven zuur proberen te maken, maar wil wel aangeven dat spanning in het achterhoofd meespeelt.
 
Heb je het over komend seizoen?

- Aprilia komt met een fabrieksteam. Aleix op de ene motor, iemand anders op de tweede.
- Gresini gaat weer zelfstandig. DiGiannantonio op de ene motor, iemand anders op de tweede. Er wordt gesproken over Aprilia of Ducati motoren.
- VR46 koopt Esponsorama uit. Marini op de ene motor, iemand anders op de tweede. Misschien Rossi, misschien ook niet.
- SRT blijft bij Yamaha. Morbidelli op de ene factory Yamaha, iemand anders op de tweede. Misschien Rossi, misschien ook niet.
- Lecuona en Petrucci staan nog wiebelig bij Tech3. Ik weet niet hoe waterdicht hun contracten zijn, maar die zitten echt nog niet veilig.
- Bastianini heeft een Ducati contract. Komt wellicht bij VR46 terecht, of bij Gresini.

Ten opzichte van dit seizoen komen er twee motoren bij, waarvan één al vergeven is aan DiGianntonio. Rossi, Lecuona en Petrucci zouden in theorie volgend jaar wel eens kunnen verdwijnen van de grid, maar dat is bij geen van driën zeker. Blijft er in elk geval één zitje vrij: de fabrieks Aprilia, waarmee ene Desmo Dovi stevig aan het flirten is.

Mijn glazen bol zegt dat Roberts, Canet en Bezzecchi nog één jaar in de Moto2 blijven hangen. En het zou me niks verbazen als de winnaar van het Moto2 Ajo team (Fernandez of Gardner, zéker als één van de twee kampioen wordt) naar Tech3 gaat, waarbij óf Lecuona óf Petrucci het veld moeten ruimen.
Ja inderdaad 2022.
Situatie Aprilia/Gresini/DiGia was mij inderdaad ontschoten.

Ik zou er inderdaad niet raar van staan te kijken als Dovi & Aleix voor Aprillia rijden.
Theoretisch zou er dan nog alleen een plekje over bij Gresini.

Dan denk ik dat Roberts de beste kans maakt.
 
Zal dit hier ook even droppen. Als ik het goed lees start vandaag om 12:00 al de voorverkoop voor kaartjes van de TT Assen.
Goed nieuws dat er weer wat fans aanwezig kunnen zijn!

Ik lees het ook net!

Ben benieuwd, mijn schoonvader is onafgebroken sinds de jaren '70 trouwe bezoeker. Hopen dat hij bericht krijgt dat hij kaarten mag bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan