Algemene MotoGP topic

Oké... Zarco in FP1 bijna 1 seconde sneller dan Lorenzo :X

Oké, het is nat en dat is voor JL nooit gunstig en de 2018 Honda blijkt wat soepeler te rijden.

Maar iemand die voor het eerst op de Honda rijdt na een paar races gemist te hebben en dan al gelijk een seconde sneller is, dan word je wel ff op je plek gezet.

Maar laten we eerst eens afwachten tot zondag na de race hoe de tijden zijn.
 
Oké, het is nat en dat is voor JL nooit gunstig en de 2018 Honda blijkt wat soepeler te rijden.

Maar iemand die voor het eerst op de Honda rijdt na een paar races gemist te hebben en dan al gelijk een seconde sneller is, dan word je wel ff op je plek gezet.

Maar laten we eerst eens afwachten tot zondag na de race hoe de tijden zijn.
In fp 2 is het 3 tienden.
 
Als ik Lorenzo was zou ik mijn contract ontbinden bij Honda,en proberen testrijder bij Yamaha te worden in 2020 met een paar wildcards,en zo proberen er weer een beetje tussen te komen.
 
Als ik Lorenzo was zou ik mijn contract ontbinden bij Honda,en proberen testrijder bij Yamaha te worden in 2020 met een paar wildcards,en zo proberen er weer een beetje tussen te komen.

Denk dat als Lorenzo er eenmaal uit is hij niet terug komt. Een "Stonertje" past meer bij hem. Wel testen, maar geen wildcards.
 
Dit jaar gewoon uitrijden en volgend jaar er vol voor gaan ,lukt het dan nog niet dan wordt het tijd om te stoppen
Dat zelfde geld voor Rossi ,ik ben een groot fan van de man en hoop dat hij nog een paar keer naar het podium mag
En in 2021 zijn zitje naar de jeugd
 
Oké, het is nat en dat is voor JL nooit gunstig en de 2018 Honda blijkt wat soepeler te rijden.

Maar iemand die voor het eerst op de Honda rijdt na een paar races gemist te hebben en dan al gelijk een seconde sneller is, dan word je wel ff op je plek gezet.

Maar laten we eerst eens afwachten tot zondag na de race hoe de tijden zijn.

Check vanaf 1:40 :W

Of deze:



Maar het zit ook wel eens tegen:


En:

 
Verklaar u nader.


Nou dat iedereen het er over had dat Zarco dan toch wel de grote verliezer/ tegenvaller / Schlemiel van dit jaar was, tot dat nu blijkt dat die rare fransoos op dag 1 al sneller is op de honda.
Geblesseerd geloof ik niet meer, misschien nog wel wat last maar dan vooral in het kopje !
Anders even vergelijken met jongens die wel geblesseerd zijn en er alsnog voor eindigen
 
Zo, KTM is op dreef op Philip Island, 4 stuks in de top 5 en alleen een Speed Up van Navarro ertussen. Nagashima op 6 de eerste Kalex.
Heel knap van Martin dat die na 2 trainingen de snelste tijd heeft. Al zet ik mn geld op Binder voor de race.

Oja, en Lowes is een f*ckng debiel...

Lorenzo en Marquez hadden het ook leuk aan de stok, Marquez was niet blij. Leuk aan tafel vanavond bij HRC
 
Nou dat iedereen het er over had dat Zarco dan toch wel de grote verliezer/ tegenvaller / Schlemiel van dit jaar was, tot dat nu blijkt dat die rare fransoos op dag 1 al sneller is op de honda.
Geblesseerd geloof ik niet meer, misschien nog wel wat last maar dan vooral in het kopje !
Anders even vergelijken met jongens die wel geblesseerd zijn en er alsnog voor eindigen
Dat het in het kopje momenteel niet goed zit, daarin geef ik je gelijk. Maar ik denk nog altijd dat hij fysiek niet 100% is.
Met zo een blessure raak je zeker conditioneel achter.
 
Dat het in het kopje momenteel niet goed zit, daarin geef ik je gelijk. Maar ik denk nog altijd dat hij fysiek niet 100% is.
Met zo een blessure raak je zeker conditioneel achter.
Ik zal niet ontkennen dat hij daardoor achter loopt/liep.
Maar zoals ik al zei zijn er meer jongens met "bestaande" blessures en die finishen wel voor hem

Watskeburt? Ik heb nog geen beelden of niks gezien.

Jl had een knappe lijn te pakken maar weinig snelheid , mm ging veel harder maar zat er naast op t moment dat jl naar buiten kwam..
Werd dus een touché, naar mijn mening met dank aan MM
 
De QP van de motogp ging niet door vanwege de harde wind en er is ook een nieuw tijdschema voor morgen

woqaulutfrmhk.jpeg
 
Was alweer naar bedje toe... was vroeg vanmorgen.
Raffin echt klasse op de NTS! Canet uitgekookt naar pole, verwacht morgen Schotland op het podium (als het regent natuurlijk). Bo begon goed, moet ff wat navragen bij z'n teammaat....
 
"Vanwege de zaterdag afgelaste MotoGP kwalificatie is er voor de wedstrijddag van de Pramac Generac Australian Motorcycle GP een nieuw en aangepast tijdschema. De organisatie is namelijk voornemens om de MotoGP kwalificatie zondagochtend alsnog te laten verrijden.

Harde wind, lage temperaturen en af en toe een lokale regenbui zorgden zaterdag op het Phillip Island Grand Prix Circuit voor de nodige crashes, rode vlag situaties en uiteindelijk zelfs het in zijn geheel cancellen van de MotoGP kwalificatie.

In eerste instantie werd er gesproken dat de MotoGP kwalificatie niet meer zou worden verreden dit weekend en dat de startopstelling bepaald ging worden naar aanleiding van de samengestelde uitslag van de drie vrije trainingen.

Inmiddels is bekend geworden dat de wedstrijdleiding toch een poging wil doen om de MotoGP kwalificatie op zondagochtend te laten verrijden – ijs en weder dienende. Het plan is om de drie warm-up sessie vroeger te laten starten met gelijk daarna de MotoGP kwalificatie. De drie races zullen vervolgens dan gewoon volgens het oorspronkelijke tijdschema worden verreden.

Onderstaand het nieuwe tijdschema, een schema waar rekening is gehouden met de komende nacht ingaande wintertijd.

Zomertijd:
  • 23:50-00:10 uur Moto3 Warm up
  • 00:20-00:40 uur Moto2 Warm up
  • 00:50-01:10 uur MotoGP Warm up
  • 01:20-01:35 uur MotoGP Q1
  • 01:45-02:00 uur MotoGP Q2

Wintertijd:
  • 02:00-02:40 uur Moto3 Race
  • 03:20-04:00 uur Moto2 Race
  • 05:00-05:40 uur MotoGP Race
BRON: Racesport.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan