Algemene MotoGP topic

Nu er toch weer oeverloos ge-OH'd wordt.... Ik zal wel een fossiel zijn, maar duidelijke nummers horen er gewoon bij. Je kan wel roepen dat je de coureurs makkelijk kan onderscheiden maar als je op de tribune of het talud zit, valt het vaak knap tegen. Zo hoort het te zijn:

proxy-image
 
Voor de afwisseling weer eens wat track actie !
Geblokkeerd door Dorna :(
Effe control c, control v op youtube. YjmO5NNJEvo
 
Dat betalen weet ik iets veel beters op ;
Vast loon voor elke wk rijder, vast team budget etc etc en geen inkoop zitjes meer.
Dan komen de talenten weer op de juiste plaatsen ipv het inkopen door sponsoren op de juiste plekken.
Ja zoiets.

Het is natuurlijk raar dat je betalend publiek en tegelijk betalende artiesten hebt.
Dat is dubbel vangen voor de Promotor.
ik heb eens wat uitgezocht over die geldstromen, maar de bedragen die overblijven zijn giga.
 
Ja zoiets.

Het is natuurlijk raar dat je betalend publiek en tegelijk betalende artiesten hebt.
Dat is dubbel vangen voor de Promotor.
ik heb eens wat uitgezocht over die geldstromen, maar de bedragen die overblijven zijn giga.

Johan20 zelf promotor in 2022 ?
 
Johan20 zelf promotor in 2022 ?
Welnee joh, ik zit lekker te mijmeren op mijn landgoed, daar heb ik helemaal geen zin in.

Maar als ik het wel was dan had Jasper Iwema een goed salaris gehad en genoeg geld om voor de hele familie cadeautjes onder de kerstboom te leggen in plaats van kerstboompjes moeten verkopen voor een zitje. Wat een armoe.
 
Nu er toch weer oeverloos ge-OH'd wordt.... Ik zal wel een fossiel zijn, maar duidelijke nummers horen er gewoon bij. Je kan wel roepen dat je de coureurs makkelijk kan onderscheiden maar als je op de tribune of het talud zit, valt het vaak knap tegen. Zo hoort het te zijn:

proxy-image
Helemaal mee eens, mooi duidelijk en uniek nummertje *O**O**O*
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Nu er toch weer oeverloos ge-OH'd wordt.... Ik zal wel een fossiel zijn, maar duidelijke nummers horen er gewoon bij. Je kan wel roepen dat je de coureurs makkelijk kan onderscheiden maar als je op de tribune of het talud zit, valt het vaak knap tegen. Zo hoort het te zijn:

proxy-image
Helemaal meer eens. Die slecht leesbare nummers van de laatste jaren erger ik me ook al een tijd aan.
Op tv heb ik heb ik er ook totaal geen probleem mee om de rijders te herkennen, maar langs de baan is dat heel anders.
Omdat het zo hard gaat zijn ze maar heel kort in je blikveld en een goed leesbaar nummer zoals ze vroeger hadden zou dan een hoop helpen.
Mijn al wat minder wordend zicht op mijn leeftijd helpt ook niet echt mee. Daarom zit ik op Assen tegenwoordig meestal op de onderste rijen van de Winterdijk net voor de GT. Zit je lekker dicht op de baan.
 
Helemaal meer eens. Die slecht leesbare nummers van de laatste jaren erger ik me ook al een tijd aan.
Op tv heb ik heb ik er ook totaal geen probleem mee om de rijders te herkennen, maar langs de baan is dat heel anders.
Omdat het zo hard gaat zijn ze maar heel kort in je blikveld en een goed leesbaar nummer zoals ze vroeger hadden zou dan een hoop helpen.
Mijn al wat minder wordend zicht op mijn leeftijd helpt ook niet echt mee. Daarom zit ik op Assen tegenwoordig meestal op de onderste rijen van de Winterdijk net voor de GT. Zit je lekker dicht op de baan.
Precies dit. Probeer van der Mark en Sykes maar eens te onderscheiden als ze op topsnelheid voorbij komen. Alleen de laarzen hebben andere kleuren. Helm, handschoenen en zelfs het nummer lijken op elkaar.
 
Ik heb er niet zo'n moeite mee als er weer een racer sterft op het circuit.
Iedereen die gaat racen weet dat het gevaarlijk is, en dat als je er maar lang genoeg mee doorgaat er een moment komt dat je een zware crash mee zal maken. Dat is een risico dat je wel of niet neemt.
Natuurlijk is het tragisch als er iemand sterft of in een rolstoel terecht komt, en blijkbaar is het tragischer als dat een kind is. Ik zie dat niet zo, ook kinderen zijn in staat tot logisch nadenken. En als ze dat niet zijn hebben ze nog altijd ouders of voogden die hun daarin kunnen sturen (of zelfs verbieden).

Er zijn best een paar racers te bedenken die ik mis. Als racer of als mens.
Maar ze zijn gestorven tijdens het uitoefenen van hun sport. Die sport waar ze vrijwel alles voor wilden opgeven. Wie ben ik dan om te zeggen dat hun sport niet de moeite waard zou zijn om dit risico te lopen? Het is/was hun keuze, niet de mijne.....
 
Verrekijker :P.

Nee begrijp je wel. Ik ga er niet anders voor zitten. Dat vind ik weer zonde. Meestal haal je ze er rij snel uit. Rijstijl....kleurtjes helm enzo. Niet in alle klasse. Overigens...
Ik ben een groot voorstander van duidelijke nummers op de kuip. Zwarte nummers op een wit vlak.
Ik herken namelijk vrijwel geen enkele rijder zonder nummer, simpelweg doordat ik deels kleurenblind ben. Maar daar wordt nauwelijks rekening mee gehouden....
 
Wij kunnen wel van alles willen, maar weet iemand waarom rijders niet herkend willen worden door mensen langs de baan?
Zijn daar bekentenissen over?
 
Ik ben een groot voorstander van duidelijke nummers op de kuip. Zwarte nummers op een wit vlak.
Ik herken namelijk vrijwel geen enkele rijder zonder nummer, simpelweg doordat ik deels kleurenblind ben. Maar daar wordt nauwelijks rekening mee gehouden....
Je hebt dus nooit gemerkt dat er op banden een unieke kleurencode staat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan