Algemene MotoGP topic

Ik denk dat bij de F1 de budget cap flink heeft geholpen, bij de eerste twee races nauwelijks schade gereden zelfs niet op het stratencircuit
Het lijkt erop als of de teambazen hebben gezegd het een beetje rustig aan te doen
 

Hij legt duidelijk uit waardoor de stress nu meer en hoger is dan vroeger,toen alles beter was 😇
 
Ik zie het probleem nog steeds niet ? Behalve dat wij als fans meer spektakel krijgen ?!
Trainingen zijn leuker want ze zijn belangrijker geworden, kwali helemaal aangezien je 2x start en die sprint wedstrijd is gewoon super.. vanaf ronde 1 tmt de laatste vol het gas er op
Dat valt dus heel erg tegen:
Als je naar de fast lap squence kijkt zijn ze maar 0.3 sec sneller op de snelste ronde.
Als je de analyse by lap bekijkt rijdt Bagnaia in de sprint gem. 1:39,405 en in de race gem. 1:39,416, dus maar 0,01 sec. verschil.
Waarbij er in de sprintrace in ronde 3 de snelste ronden gereden wordt en in de race op hardere banden in ronde 9.
De analisten vonden de ronde tijden in de sprint dan ook tegen vallen.
 
Laatst bewerkt:
Vind het haast grappig hoe de slachtoffers van zondag toegerekend worden aan de sprint op zaterdag.
Marquez en Oliveira heeft 0.0 met de sprint te maken, 0.0 met oliviera zelfs..

Marini Bastianini had ook gewoon kunnen gebeuren op zondag.

Ik zie het probleem nog steeds niet ? Behalve dat wij als fans meer spektakel krijgen ?!
Trainingen zijn leuker want ze zijn belangrijker geworden, kwali helemaal aangezien je 2x start en die sprint wedstrijd is gewoon super.. vanaf ronde 1 tmt de laatste vol het gas er op
 
Ik steam het via vpn op servus tv , gaat prima alleen duitse Sprache , maar wel een hele mooie meid die het presenteert.
Heb ook via servus gekeken maar was gewoon engels 🧐
Wel paar keer stilgevallen, mss dat dat aan het feit dat ik van pc naar tv streamde.

Gaat hier wel heel hard over MM terwijl andere rijders (martin tegen mm, binder tegen aleix) ook contact maakten waar het niet nodig was.
Het was sowieso een stomme actie maar niet een die doelbewust was in geval van mm.
Die fuck up begon al toen hij achter martin zat, ik zie daar dan ook totaal geen inhaalspoging van.
Moest die miraculeus tussen martin en oliviera gereden hebben, zat die sws ver buiten de racelijn en verloor die paar plaatsen.
 
Ik zie het probleem nog steeds niet ? Behalve dat wij als fans meer spektakel krijgen ?!
Trainingen zijn leuker want ze zijn belangrijker geworden, kwali helemaal aangezien je 2x start en die sprint wedstrijd is gewoon super.. vanaf ronde 1 tmt de laatste vol het gas er op
en @ allen die dit like-ten:
je moet verder (willen) kijken dan je eigen plezier. mijn link naar motomatters kan je misschien niet volledig lezen als je geen subscriber bent, maar de link naar motosportmagazine hierboven kan iedereen lezen (en anders de cookies van de site eerst verwijderen).

eigenlijk hebben ze nu geen senkel erieus moment in heel het WE waarop ze zich deftig en onder dezelfde omstandigheden als tijdens de race kunnen voorbereiden op de race en testen dat de afstellingen goed zijn en beginnen ze eigenlijk blind aan de race.

ik ben er vrij zeker van : voor het einde van het jaar ziet het Motogp WE er anders uit.
 
Laatst bewerkt:
en @ allen die dit like-ten:
je moet verder (willen) kijken dan je eigen plezier. mijn link naar motomatters kan je misschien niet volledig lezen als je geen subscriber bent, maar de link naar motosportmagazine hierboven kan iedereen lezen (en anders de cookies van de site eerst verwijderen).
ik ben er vrij zeker van : voor het einde van het jaar ziet het Motogp WE er anders uit.
Ik hoop dat de MotoGP er heel snel anders uit gaat zien.
Maar heel veel zal er niet veranderen denk ik. Dat doom-scenario van jouw deel ik totaal niet.
 
eigenlijk hebben ze nu geen senkel erieus moment in heel het WE waarop ze zich deftig en onder dezelfde omstandigheden als tijdens de race kunnen voorbereiden op de race en testen dat de afstellingen goed zijn en beginnen ze eigenlijk blind aan de race.
Dat geldt voor iedereen. Het is aan de capaciteiten van de rijder+team om snel de beste set-up te vinden.
En als de korte Sprint er voor zorgt dat de rijders overhaast proberen naar voren te komen omdat er anders geen tijd is dan maken ze wat mij betreft de Sprint maar langer :P
 
Het zit in zn dna, het is of een raceban krijgen of zichzelf kapot rijden.
122 crashes in 9 seizoen en dat haal ik uit info van 2021 :X tel er een stuk of 10 bij op inmiddels.
En nu komt het vaker voor in de race...:')

Overigens een oud artikel :
 
Laatst bewerkt:
grafico-4.big.jpg


Sommige crashen meer, andere minder. Da's ook niet echt de kwestie, toch?
 
Ik ben heel erg benieuwd naar volgend weekend. De eerste race is toch als de eerste schooldag. Alle rijders moeten er weer in komen. Op een fysiek zwaar circuit met een compleet nieuw format. Veel blessures waarvan alleen Bastianini tijdes de sprint gebeurde.

Marquez maakte een ongelooflijk roekeloze fout in de Grand Prix. Wanhopig rijgedrag op een hopeloze motor die hij toch op pole wist te zetten.
Het beste en het slechtste van Marquez in één weekend.
 
Ik ben heel erg benieuwd naar volgend weekend. De eerste race is toch als de eerste schooldag. Alle rijders moeten er weer in komen. Op een fysiek zwaar circuit met een compleet nieuw format. Veel blessures waarvan alleen Bastianini tijdes de sprint gebeurde.

Marquez maakte een ongelooflijk roekeloze fout in de Grand Prix. Wanhopig rijgedrag op een hopeloze motor die hij toch op pole wist te zetten.
Het beste en het slechtste van Marquez in één weekend.
Maar nu is het wel genoeg geweest, die onbesuisdheid van Marc.
 
Tja klimaat is een nieuw soort religie geworden.
Krankzinning!
Goed lezen, staat ook in het -gekleurde- artkel; dader is de een of andere idioot, heeft geen enkele binding met milieu, is geen wappie. Heeft dus ook met woke geen ene zak te maken. Moet wel degelijk zsm worden opgesloten, levensgevaarlijke gek, dat weer wel.
 
Je gebeden zijn verhoord;
Nou nee, hij kan niet rijden ivm een blessure. Maar m.i. heeft hij te vaak een blessure in z'n hoofd, en die is blijkbaar niet te genezen. Genieën hebben vaak ook een andere kant, en die is bij MM wel duidelijk, jammer genoeg.
 
Ik ben heel erg benieuwd naar volgend weekend. De eerste race is toch als de eerste schooldag. Alle rijders moeten er weer in komen. Op een fysiek zwaar circuit met een compleet nieuw format. Veel blessures waarvan alleen Bastianini tijdes de sprint gebeurde.

Marquez maakte een ongelooflijk roekeloze fout in de Grand Prix. Wanhopig rijgedrag op een hopeloze motor die hij toch op pole wist te zetten.
Het beste en het slechtste van Marquez in één weekend.

Jup, eerste weekend, iedereen dolenthousiast, niemand weet nog hoe hij zich moet gedragen in een nieuwe situatie. Dat in combinatie met een circuit met bovengemiddeld risico en na twee testdagen een erg hoog tempo wat ook nog eens erg gelijk ligt over het veld...

Ideale cocktail voor problemen. Dat ligt zeker niet per se aan het sprint format. Wat heb ik daar van genoten: gevechten, inhaalacties, motorracen zoals het bedoeld is, met ook heel veel mooie, veilige, cleane inhaalacties.

Ik ben heel benieuwd hoe het er over drie/vier ronden uit ziet. Overhaaste conclusies trekken na één ronde heeft helemaal geen zin.

Anders zou 75% van mooi weer rijdend Nederland op de motor ook afgeschaft moeten worden na het paasweekend.
 
Herinner me vorig jaar nog toen iedereen dacht dat het Pol Espargaro z'n jaar ging worden :+

Voorlopig heeft Vinales me eigenlijk nog het meeste verbaasd deze eerste race!
Waaronder ik, twee jaar geleden dan toen hij van KTM naar Honda ging. Zijn rijstijl op de KTM zou in mijn ogen goed bij de stijl van Pol passen... Ik denk ook dat het een stukje "sfeer" is bij Repsol Honda team. KTM is meer familie en Honda is "zakelijk". Maar net wat bij je past. Vinales zeker een goede coureur, maar mentaal "zwak". Zie ook zijn fratsen toen hij wereldkampieon Moto3 kon worden tig jaar geleden. Aparte snuiter...
 
Terug
Bovenaan Onderaan